Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#1524714
hier eten de hondjes sinds Gunnar er niet meer is, 1 keer per dag. Vasten doe ik niet aan, dus zij ook niet  :) ze eten ook meestal rond hetzelfde tijdstip; 6-7 uur 's avonds. 
Door Nyncke
#1524926
_Sandra_ schreef: Bedankt voor de antwoorden.

Iik geloof dat er hier weinig mensen zijn die hun honden laten eten tot ze helemaal vol zitten?

PS: ik heb nog een pup op KVV, maar wil over gaan op BARF. Ben dus aan het oriënteren.
Dat heb ik Cadiz 1x laten doen toen hij nog pup was, tenminste...ik ben zelf gestopt...hij zou zijn doorgegaan tot de zak ( toen nog brokken ) leeg was.
Hij heeft een uur gestaan omdat hij niet meer kon liggen.

Dit was een tip geweest van iemand zodat honden niet meer zouden schrokken en maar doorgaan met eten.
De slechtste tip van het westelijk halfrond, er zijn honden die zichzelf letterlijk doodvreten. En Cadiz was er zo een als pup.

Wel heb ik later met Barrik, ook zo'n hongerlap...die heb ik vanaf dat hij plm 7 maanden was op 1x per dag gezet, dan had hij in ieder geval 1x per dag een voldaan gevoel.

Goed naar je hond kijken is het beste wat je kunt doen, waar doet hij het goed op, en op welke manier doet hij het goed.
Door Linda & Kay
#1524970
Kay eet 1 keer per dag. Normaal gesproken vast hij 1 dag per week. Nu in de winter met die kou laat ik hem niet meer vasten en eet hij dus gewoon 7 maaltijden per week. Zodra de temperatuur weer omhoog gaat, gaat hij weer vasten. Hij doet het er goed op en snaait ook niet op straat. Als hij dat wel had gedaan dan had ik ook geen vastdagen ingelast.
Door Deesje
#1528917
hier wel zo´n beetje om de dag een vastendag.. ze eten hier 3/4 keer per week.. soms 2 vastendagen achter elkaar.. en zowel de hondjes als wij vinden het heerlijk.. je moet iets meer rekening houden met wat je op de planning hebt staan.. ik kan bijv niet na 2 dagen vasten voeren en de ochtend erna een grote wandeling maken maar in ons schema past het perfect.

beide honden zijn er veel uitgebalanceerder onder.. bij iedere dag eten (tijden totaal onvoorspelbaar) was het altijd zo dat de jongste altijd tegen het eind van de avond aan de wandel ging om mij te laten weten dat het wel eens tijd werd.. daarnaast had ik met de oudste na hetzelfde eetpatroon, toen we puppie kregen terug naar elke dag voeren en die kreeg ik toen minder goed op gewicht (was zwaarder met in verhouding veel minder eten).
sinds ik weer terug ben naar 3-4 keer per week heb ik echt het gevoel dat de boys lekker veel in een keer krijgen, vol gaan slapen en daarbij ook echt veel rustiger erop geworden zijn.. of nou ja gewoon relaxter..

qua jagen merk ik totaal geen verschil tussen wel of niet vasten.. dat zit er gewoon in geprogrammeerd is hier niet afhankelijk van het eetpatroon..

ik zou niet meer anders willen..
Door conleeuw
#1528980
ik heb geen vasten dag, maar af en toe moeten ze noodgedwongen vasten omdat ik vergeten ben iets uit te halen, maar dat vinden ze in principe niet erg, omdat ik op wisselende tijden voer maken ze zich niet druk om etenstijden ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door