Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door May Linn
#1514803
miik schreef: Ehm misschien niet heel erg onbelanrijk...
Hoeveel honden heb je, hoe groot zijn ze en heoveel eten ze ?
De ervaring leert dat er vaal leuke aanbiedingen zijn waardoor je goedkoper vlees kunt kopen.
Dat gaat vaak per 10 of 15 kilo. Heb je dan een vriezer met 4 laden, heb je daar eigenlijk geen plek voor.
Heb je een wat ruimer budget, zodat je niet perse alleen maar aanbiedingen hoeft te zoeken, dan heb je aan 4 lades denk ik wel genoeg....(en dan denk ik even aan 1 shelti die ik zie zitten op je foto).
Hier ga ik in mee.
Mijn moto is ook hoe meer vriezer hoe beter!
Alleen hier 3 middelgrote honden en 2 grote honden, dan gaat er best wat doorheen.
Als je 1 sheltie hebt? kan ik me voorstellen dat je dat je geen 3 vriezers wil ofzo  :biggrin2:

Ik zou kijken hoeveel je hond eet en per hoevaak je wil bestellen.
En kijken of je gebruik wil maken van aanbiedingen, wat vaak wat grotere partijen zijn.
Deel het aantal liters wat een vrieskist heeft door 3, dan heb je ongeveer het aantal kilo wat erin kan.
Door mysmoothcollies
#1515013
Waar laten jullie die vriezers allemaal??????Daar heb ik dus echt geen ruimte voor.............al wil ik nog zo graag.............Maar idd als het kan gewoon lekker groot. ;D :D ::)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1515020
op zolder, in de garage en in het washok........heb nog een schuur waar er geen instaat :D
maar geloof nooit dat mijn ega daar blij mee zou zijn ::)
Door lianneke
#1515136
wij hebben zoeen met 4 laden, voor 2 honden, kan nog niet voor 3 weken in...................
Door Alba
#1515146
Wij hebben een kistje in het washok staan, die zit regelmatig best vol :-[. We bestellen meestal eens in de 6 weken, dus best vaak.
Dus het is afhankelijk van hoeveel honden, hoe groot en hoe vaak je kan bestellen.

Ons kistje is een oudje maar hij is verassend zuinig dus als we ooit ruimer wonen, komt er denk ik nog eens eentje bij (ipv 1 hele grote).
Door Linda & Kay
#1515151
Ik heb een 6 ladenkast bij mij thuis staan en een vrieskist (van 1,5 m breed, geen idee hoeveel liter het is) bij vriendlief thuis staan. Dan is zo'n lat-relatie handig.. :D
Door tieneke
#1515153
Hier staan de 2 grote vriezers plus Amerikaanse koelkast in het spijshok oftewel voorraadhok net naast de keuken.
Door Nadia
#1515700
Toen ik pas begon, had ik een kast met 4 lades (80 liter??) Die was na 1x inkopen doen al te klein..
Ik sluit me zeker aan bij hoe groter hoe beter... Maar, zonder gekheid wil ik wel nog even zeggen, dat ook zonder barf verslaafdheid 4 lades echt te klein is  ::)
Door Nynke
#1515744
mysmoothcollies schreef: Waar laten jullie die vriezers allemaal??????Daar heb ik dus echt geen ruimte voor.............al wil ik nog zo graag.............Maar idd als het kan gewoon lekker groot. ;D :D ::)
mijn 2 ladekasten; 1 met 4 laden en 1 met 6 laden staan allebei in de schuur  :) :)
Door **Jolanda**
#1515747
mysmoothcollies schreef: Waar laten jullie die vriezers allemaal??????Daar heb ik dus echt geen ruimte voor.............al wil ik nog zo graag.............Maar idd als het kan gewoon lekker groot. ;D :D ::)
Ik heb een schuurtje achterom, van 1,60 of 1,80 bij 2,50 of zo. Daar staan dus 2 kisten in, een rek voor rotzooi, een koelkast en het hok van Tanja. Veel loopruimte heb ik niet, maar ik kom overal bij :biggrin2:...ach met wat puzzelen kom je er wel (en niet te veel rotzooi bewaren...of in de tuin mikken :-\ :-[ )
Door Alba
#1516486
Kijk, niet iedereen kan het kwijt dat is zo maar deels is het denk ik ook waar je prioriteiten liggen: ik heb geen droogtrommel. Als ik die wel had of wilde zou ik de vriezer niet kwijt kunnen. Maar ik heb veel liever een vriezer dan een droger, mijn/onze keuze.
Als je een gezin hebt met kinderen en veel was, kan ik me voorstellen dat je prioriteiten en keuzes ergens anders liggen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1517110
er komt hier binnenkort een grote (laboratoriumvriezer) leeg, en ga hem weg doen i.v.m verhuizing en heb al 4 vriezers voor de honden
Vriezer is 700 liter ;)
Door mysmoothcollies
#1517237
[quote="Alba"]
Kijk, niet iedereen kan het kwijt dat is zo maar deels is het denk ik ook waar je prioriteiten liggen: ik heb geen droogtrommel. Als ik die wel had of wilde zou ik de vriezer niet kwijt kunnen. Maar ik heb veel liever een vriezer dan een droger, mijn/onze keuze.
Als je een gezin hebt met kinderen en veel was, kan ik me voorstellen dat je prioriteiten en keuzes ergens anders liggen.
[/quote]Hi, hi zonder droger hebben we niet genoeg ruimte om de was op te hangen.......dus dat levert in ons geval geen ruimte op voor een vriezer (erbij).
Door Xada
#1517309
Een 4 ladenkastje is echt te klein. Hier heb ik een nieuwe vrieskist gekocht van 275 liter, maar die is ook geregeld vol. In Nederland had ik een horecavriezer op de kop getikt van 1600 liter. Die was echt ideaal. Je kon het vlees per soort verdelen en het er ook zo uit halen zonder dat je andere dingen moest verplaatsen. En is een vriezer eenmaal koud dan nemen ze vaak niet zoveel stroom meer.
Het hangt er overigens wel vanaf hoeveel en wat voor ras (grootte) je honden zijn.
Nog een tip, in een vrieskist past vaak een grotere hoeveelheid dan in een vrieskast van dezelfde grootte.
Door Anne in Zweden
#1517315
Hm. Een en ander hangt ook een beetje af van de bestelvoorwaarden van je barfleverancier. Ik woon sinds kort in Duitsland en heb alvast één leverancier die de verzendkosten onafhankelijk van het gewicht berekent. Tot 29 kilo 7,50 € verzendkosten, van 29 tot 58 kilo 2 x 7,50 € verzendkosten. Dat betekent dat ik niet met honderden kilo´s tegelijk hoef in te kopen voor mijn drie grote honden, maar om de paar weken opnieuw bij de leverancier kan bestellen. Zodoende heb ik ook geen grote vriezer nodig.
Ook in Spanje had ik alleen een vierladenkastje staan, maar daar kon ik m´n barfspulletjes een paar maal per week vers inslaan, dus gebruikte ik de vriezer alleen om porties in te bewaren wanneer ik geportioneerd had voor een week of twee.

Dus wanhoop niet! Waar een wil is, is een weg!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door