Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Boez
#1509890
Benjy schreef:
Reden dat ik dus nog even de brok wilde aanhouden is omdat het toch een stressvolle situatie is voor haar, al moet ik zeggen dat het volgens mij best meevalt. Ik wil graag diarree voorkomen, zeker omdat ze nog een pupje is. Ik merk inderdaad echt wel dat ze dol is op vers en dus toch maar voorzichtig iets erbij gaan geven. Het wordt vast een geweldige BARF hond.
Da's mooi :)
Succes met het overstappen.
Gebruikersavatar
Door kira
#1509899
Gefeliciteerd. Ik heb Foppe hier gelijk over gezet op rauw (ik had ook geen brok en al helemaal geen sensitive of zo iets in huis of meegekregen). Arie heb ik ook gelijk over gezet, maar die heeft hier de eerste paar dagen niets gegeten, daarna eerst alleen vlees en toen bot. Ik zou in ieder geval de brok weg doen en gelijk kvv geven. Dat hadden we met de teckel gedaan die hier toen een tijd was en ging heel goed.
Door Alba
#1509930
Wat heerlijk, een nieuw hondje! Ook gezellig voor Benjy, en ik gun jullie heel erg het plezier van een jonge hond zonder problemen want je hebt heel wat over je heen gehad.
Ik snap best dat je haar even op brok laat, het is een boel verandering maar jonge honden kunnen een boel aan hoor! Zodra je denkt dat ze over kan lekker op KVV zetten en BARF introduceren, zo te lezen komt dat helemaal goed.
Door **Jolanda**
#1510175
Hey wat leuk Nicole!! Dat is indd erg rap gegaan dan!
Gefeliciteerd met die kleine meid!!

Enne...gewoon overzetten op kvv/barf. Zachte vleesbotten geven. Ook al is het stressvol; vers zal betere ontlasting geven dan brokken  ;)

Ikke wil ook komen knuffelen en kroelen  :P :)
Binnenkort zal ik je even een PBtje sturen daarover ;)
Door leonie26
#1510434
Hoi!

Ik wilde me nog even bij de vorige mensen aansluiten om meteen kvv te geven. In ieder geval heb ik gehoord dat het niet goed is om een geëxpandeerde brok naast kvv te geven, dus als je wil mixen dan kun je beter voor een geperste brok gaan (Farmfood, Cavom etc.). En tja als je dan toch al van brok moet wisselen kun je net zo goed gelijk helemaal kvv/barf geven als je uiteindelijk wilt barfen.

Groetjes en veel plezier met Misty!

Léonie
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1510501
leonie26 schreef: Hoi!

Ik wilde me nog even bij de vorige mensen aansluiten om meteen kvv te geven. In ieder geval heb ik gehoord dat het niet goed is om een geëxpandeerde brok naast kvv te geven, dus als je wil mixen dan kun je beter voor een geperste brok gaan (Farmfood, Cavom etc.). En tja als je dan toch al van brok moet wisselen kun je net zo goed gelijk helemaal kvv/barf geven als je uiteindelijk wilt barfen.

Groetjes en veel plezier met Misty!

Léonie
Vroeger dachten we dat idd, maar tegenwoordig is dit achterhaald.
Brokken (maakt niet uit welke soort) en kvv kun je gewoon samen voeren.
Wel heeft een geperste brok een wat hogere verteerbaarheid, maar natuurlijk niet vergelijkbaar met kvv  ;)
Door Benjy en Misty
#1510633
Misty krijgt de puppybrokjes van Bonzo.  :-[ Jaja, haar eerste spiervlees gaat ze krijgen, het ligt nu te ontdooien. Misschien vanavond al anders morgen, haar eerste hapje en zeker niet het laatste.  ;D ;D
Door Buran en Co
#1510721
May Linn schreef: Vroeger dachten we dat idd, maar tegenwoordig is dit achterhaald.
Brokken (maakt niet uit welke soort) en kvv kun je gewoon samen voeren.
Wel heeft een geperste brok een wat hogere verteerbaarheid, maar natuurlijk niet vergelijkbaar met kvv  ;)
:offtopic2:

Oh, dit wist ik ook nog niet. Dus mijn vriendin die elke dag EN brok EN KVV geeft is beter bezig dan ik dacht...... (alleen maar KVV  zou nog beter zijn maar ik heb het opgegeven.........)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door