Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1502590
Hallo,

Heb even een vraagje over het geven van vis. Ik heb al wel de zoekfunctie gebruikt, maar kan niet echt een eenduidig antwoord vinden.
Ik heb gisteren (bevroren) sardientjes van gelukkig dier binnen gekregen.
Zouden jullie dat nu eerst nog weer 14 dagen in de vriezer laten zitten, of wel meteen geven.
Ik heb namelijk al wel wat vis eruit gehaald om te ontdooien, maar nu begin ik toch weer te twijfelen.
Gelukkig dier gisteravond al wel een mailtje gestuurd om te vragen of dit nodig was, maar hebben ze denk ik nog niet gezien, iig nog geen antwoord op gehad.
Ik lees via de zoekfunctie vooral dat alleen zalm eerst ingevroren moet worden.
Kortom, om een lang verhaal kort te maken:
wat is jullie mening/ervaring hierover? Wel of niet geven vanavond?
Alvast bedankt! :)
Door Robert & Mirjan
#1502598
staat er op de verpakking geen verpakkingsdatum en het lijkt mij dat als het bevroren was dat het al even in de vriezer heeft gelegen.
Iig hier geef ik ook wel eens verse sardienes en geen problemen wel met zalm maar daar kan ze zowieso niet tegen.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1502622
Robert & Mirjan schreef: staat er op de verpakking geen verpakkingsdatum en het lijkt mij dat als het bevroren was dat het al even in de vriezer heeft gelegen.
Iig hier geef ik ook wel eens verse sardienes en geen problemen wel met zalm maar daar kan ze zowieso niet tegen.
Daar zeg je wat..een verpakkingsdatum!!  :D
Ik heb meteen ff gekeken..12-01-2010. Dus is al langer dan 14 dagen ingevroren geweest. :)

Krijgt ie vanavond lekker vis op z'n menu.. :biggrin2:
Bedankt voor jullie reacties!!
:)
Door Nadia
#1502755
het gaat zich vooral om vis uit de pacific ocean.. maarja, komen sardientjes daar vandaan?? Ik weet het niet ;)

Anyhow, ik zou zeggen, laat het hem smaken vanavond!! :)
Gebruikersavatar
Door pike
#1502789
Nadia schreef: het gaat zich vooral om vis uit de pacific ocean.. maarja, komen sardientjes daar vandaan?? Ik weet het niet ;)

Anyhow, ik zou zeggen, laat het hem smaken vanavond!! :)
Dat heeft alleen betrekking op zalm, niet op andere vis.  ;)
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1503017
Nou hij heeft z'n eerste vismaaltje achter de (knip)kiezen.. :biggrin2:

Volgens mij vond ie het wel lekker, alleen de koppen dat vond ie maar niks.
Liggen nu nog steeds onaangeroerd me glazig aan te staren, dus die ga ik zo maar naar de kliko transporteren...
Ik heb gezelen dat in de kop de meeste voedingswaarde zit ( deze bewering was trouwens voor zalm).
Geldt dit ook voor andere vis?
Door Robert & Mirjan
#1503029
Nadia schreef: Sorry, zo bedoelde ik het ook ;)

Maar dan nog weet ik niet waar sardientjes vandaan komen??
De sardien of sardine of pelser (Sardina pilchardus) is een straalvinnige vis uit de familie van haringen (Clupeidae), orde haringachtigen (Clupeiformes), die voorkomt in het noordoosten en het oosten van de Atlantische Oceaan en de Middellandse Zee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door