Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Wilma2206
#1502164
Hallo,

Zoals misschien inmiddels bekend ben ik met mijn Bull Mastifpup aan het Barfen geslagen.
Nu was ze met de brokken al erg (gulzig!) maar met de Barf is het nog veel erger.
Ze gooit alles direct in haar staart zonder een seconde te kauwen.
Nu is dat met het vlees niet zo heel erg en de kippennekjes plet ik eerst goed maar het kipkarkas is een stuk moeilijker.
Het liefst wil ze dat ook in 1 x naar binnenwerken.
Ik heb het nu vastgehouden maar dat is best moeilijk omdat het glibberig is en behoorlijk gevaarlijk voor mijn eigen vingers!
Hoe kan ik dat het beste geven? Goed in stukken knippen/snijden?
En heeft iemand nog tips om de hond wat rustiger te laten eten?
Dit is niet de eerste hond waarmee ik Barf maar wel de eerste pup.
Alvast bedankt.
Door Too
#1502175
Oww een schrokkerd..

Vasthouden wil t schrokken ook wel s in de hand werken, als je toch wilt vasthouden : een washandje om je hand schijnt te helpen
Een andere mogelijkheid is zo groot geven dat t echt niet in 1x naar binnen kan bv een halve kip
of een half konijn oid
Spiervlees en bv pens zijn natuurlijk erg makkelijk naar binnen te zuigen.. daar heb ik zo geen ideetjes over
Door Nynke
#1502178
misschien kun je parelhoenkarkassen scoren?? Die zijn echt behoorlijk groot, maar wel redelijk zacht  :)
Door nelis2
#1502377
of een heel konijntje  daar hebben ze ook wat meer scheur en trek werk aan...
maar als ik dicht bij sta met eten schrokken fred en lady hier ook en als ik het vast hou helemaal... trekt ie de staart tussen de poten met schrokken?
dan zou ik eens buiten voeren en door t raam in de gaten houden zonder dat ie t door heeft dit hielp bij fred gelijk toen ie nog jong was
Door Nynke
#1502484
ridgeweiler schreef: of een heel konijntje  daar hebben ze ook wat meer scheur en trek werk aan...
maar als ik dicht bij sta met eten schrokken fred en lady hier ook en als ik het vast hou helemaal... trekt ie de staart tussen de poten met schrokken?
dan zou ik eens buiten voeren en door t raam in de gaten houden zonder dat ie t door heeft dit hielp bij fred gelijk toen ie nog jong was
dat vind ik ook een goeie tip !!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door