Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1484217
Ik kan aan een paar kilo lamsvet komen wat kan je er mee en heeft het een meerwaarde?
Door Borke
#1484360
Dat hangt van je hond af.

Als je hond moet aankomen en/of als je hond een barfnierdieet volgt dan is het een waardevolle aanvulling!
Sofi zou ik het dus graag geven i.v.m. haar nierbelastende medicatie, Borke niet, die is goed op gewicht en heeft geen klachten  8)
Door rheawithpixels
#1484454
Vroeger zeiden ze altijd dat het goed voor het vacht was. Hier vinden ze het superlekker, maar krijgen ze het niet, want ze worden er te dik van.
Door bulldelicious
#1484511
hoeveel geven jullie dan zo per dag? Onze jongste weegt nu iets van een 25 kg, 8 maanden oud, hoeveel kan ik dan bijgeven?
Door deja
#1484716
Ik vraag me ook af of het goed voor de vacht is dan zou bv. 50 tot 100gram per week per golden retriever toch mss wel een goed idee zijn.
Door **Jolanda**
#1484760
Voor de vacht zou ik het niet doen. Het verschil in vacht tussen br*kkenhond/tijd en vershond/tijd is duidelijk en daar heb je geen schapenvet voor nodig.
Een hond die gezond is en goed voer krijgt heeft het niet nodig. Zelfs om in gewicht aan te komen zou ik zeggen; meer voeren en niet dat schapenvet.
Door Borke
#1485076
Jol schreef: Voor de vacht zou ik het niet doen. Het verschil in vacht tussen br*kkenhond/tijd en vershond/tijd is duidelijk en daar heb je geen schapenvet voor nodig.
Een hond die gezond is en goed voer krijgt heeft het niet nodig. Zelfs om in gewicht aan te komen zou ik zeggen; meer voeren en niet dat schapenvet.
Mijn idee, ik zou alleen vet geven als je hond met gewoon meer eten niet aankomt.
Sofi krijgt in het kader van haar barfnierdieet 5% vet en dat is ca. 200 gram per week, zij komt er niet an aan, maar zij eet dan ook 25% groente waar natuurlijk veel minder calorieën in zitten dan in vlees.
Door Mevroi Kruim
#1485219
Mee eens, een gezonde hond zou ik het zeker niet geven. Er zit al ruim vet in de meeste barf-onderdelen omdat door mensen gehouden dieren een stuk vetter zijn dan wilde (eind van de zomer uitgezonderd dan, dan is het wild moddervet  :P).
Als je iets voor de vacht wilt doen is vette vis veel beter.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door