Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Iza
#1471341
Dag allemaal!
Sinds 3 maanden aan het barfen. Mijn boxer Rocky vindt het heerlijk. Maar ze heeft wel rare gewoontes.
Velletjes, met name die van eend (zeer vet) kan ze niet goed hebben. Ik haal het nu af en knip het in kleine stukjes. Soms geeft ze de velletjes over. Bij nekken (ook eend) gaat ze soms ook van spugen. Dan zit er een botje dwars en die spuugt ze in zijn geheel (zonder vlees meer, maar niet verteerd) uit. Wat ik nu dus doe, is de velletjes klein knippen en de nekken met een snoeischaar kapot knippen. Grote kippenbouten moet ik ook voor haar vasthouden anders slikt ze te grote stukken is en stikt ze zowat in haar eten.

Doe ik te moeilijk en moet ik haar lekker zelf uit laten zoeken hoe je grote stukken moet eten? De natuur zijn gang laten gaan en zelf laten wennen aan al die botjes en velletjes?

Gr. Iza en Rocky
Door Nadia
#1471357
Het kan gewoon zijn dat het haar niet goed valt. Maar ook dat ze er gewoon even aan moet wennen. Sta je op 100% barf? Of geef je ook nog brok? Ik geloof dat na 3 maanden een hond toch wel gewend moet zijn. Hoe knip je de nekken kapot??? knip je ze in schijfjes, of aak je de werveltjes stuk. Het platslaan (breken) van de wervels wilt wel helpen met het verteren van de botjes.

Misschien heeft ze gewoon een gevoelig spijsverterings systeem. In de bieb staat uitgebreid beschreven wat dan te doen.. Zal de link even zoeken voor je..
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=789

Succes
Door Iza
#1471385
Geef geen brokken meer. De nekken knip ik helemaal stuk. Dus de botjes zijn fijngeknipt.
ik merk dat ze dus meer last heeft van kleine botjes. Als ze lamsribben eet of kipruggen dan heeft ze nergens last van. Ik denk dat ze bij nekken te veel in een keer doorslikt zonder te kauwen. Bij grotere botten neemt ze meer tijd voor. Daarom help ik haar zodat ze rustiger eet en alles ik kleine stukjes verscheurd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1471423
de nekken zou ik niet knippen maar platslaan met een hamer, je hond is nog niet helemaal gewend zo te lezen..
wat de vellen betreft, die heb ik ook heel lang geknipt in stukjes omdat ze hier net reigers zijn en het zo naar achteren klokken en ja dan kwam het hier ook weer terug
ik zou eerst wachten tot ze bv de nekken en wat karkasjes goed kan verteren voor je aan de poten ga beginnen..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door