Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1469758
Er zijn hier genoeg mensen die net als ik maar 1x per dag voeren. Maar ik vraag me af welke hoeveelheid jullie je honden dan geven. Ik geef Chendo nu zo'n 2 kg per dag en na het eten heeft hij dus ook een hele bolle buik.
Maar dit kan toch eigenlijk geen kwaad?? Daarna heeft hij alle tijd om lekker uit te buiken.
Alvast bedankt!
Door sandrra
#1469828
Khami (± 30kg) eet zo'n 600/700 gram per dag
Mazoe (± 32 kg) eet zo'n  400/500gram per dag.
Soms eten ze t dubbele om de dag erna te vasten.
Door **Jolanda**
#1469850
Tanja 1,3kg
Duster 700gr
Kyra 400gr

Ze krijgen 1x per dag te eten.
Gewichten willen nog wel eens afwijken omdat dat toevallig zo uitkomt met karkassen. Na het eten hebben ze altijd rust.

Ik denk wel dat als ik 2kg moest voeren per dag, ik het zou opdelen in 2x omdat ik 2kg in 1x wel erg veel vind.
Door bik
#1471482
bikkel krijgt 1500gram  verdeeld over 2x
daarom krijgen dce kleinere hondjes het automatisch ook verdeeld
over 2x ...

vind persoonlijk 2 kilo in 1x wel heel veel om te geven zou het denk ik ook in 2en doen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1471620
Umai is 15 kilo en ze eet op dit moment zowat een kilo per dag. Het is echt niet aan te slepen. Je ziet het niet echt aan haar, ze heeft geen heel erg dikke buik na het eten. Dus ik laat het maar zo.
Soms krijgt ze twee maaltijden maar dat is meer uit practische overwegingen (de groentenmix ligt thuis in de vriezer en de rest krijgt ze op het werk).
Door stephany
#1471646
Ja die 2 kilo is maar tijdelijk. Hij moet wat aankomen, dus wanneer hij op het goeie gewicht is krijgt hij een kilo a 1500 gram Dit krijgt hij wel in 1x. Ik geef hem de 2 kilo inderdaad nu verdeeld over 2 maaltijden.

Maar een hond moet toch makkelijk 2 kilo in 1 keer kunnen eten, of zelfs meer?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1471710
stephany schreef: Ja die 2 kilo is maar tijdelijk. Hij moet wat aankomen, dus wanneer hij op het goeie gewicht is krijgt hij een kilo a 1500 gram Dit krijgt hij wel in 1x. Ik geef hem de 2 kilo inderdaad nu verdeeld over 2 maaltijden.

Maar een hond moet toch makkelijk 2 kilo in 1 keer kunnen eten, of zelfs meer?
Zal best moeten kunnen, maar ik denk dat de kans op een maagtorsie dan toch wel toe zal nemen  :-\
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1471726
Zou best moeten kunnen 2kg per maaltijd.
Mijn hondje van 13kg eet wel vaker 700-900gr per maaltijd.
Na het eten hebben ze dan wel rust. Heb nooit gemerkt dat ze er last van had.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1471752
Hier eten de 2 jongsten (beide 16kg, 1 en 4 jaar) een kilo per dag.
De andere 2 (16 en 20 kg) eten resp 600 gr en 400 gram per dag.

Ook met de jongste 2 geen last van dat de porties zo groot zijn, ze gaan eigenlijk zelf meteen naar hun plekje om uit te buiken.
Alleen de jongste wil altijd eerst even naar buiten om een bruin truitje te breien.
Door Sella
#1471855
Ik geef ongeveer 1500 gram per dag en ook in 1 keer. Daarna gaat hij tevreden liggen tukken.
Hij krijgt altijd na de inspanningen zijn eten dus hij kan dan de namiddag, avond en nacht uitbuiken.
Door Envie
#1471873
Geef mijn hond twee keer per dag, waarvan 1x vaak in de kong voor lekker lang buitenplezier !
Grootste maaltijd altijd na onze hoofdmaaltijd, zodat we overdag op elk geschikt moment een lange wandeling kunnen maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door