Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truusje Jore
#1468640
Een hondenvriendin heeft haar hond paprika te eten gegeven en nu is de hond doodziek, ja logisch want paprika is een nachtschade, ik weet wel dat je dat niet moet geven, maar ik kan haar niet adviseren wat of zij nu als 'tegengif' moet geven.

Wie kan mij/haar helpen  ;)
Door 202Spots
#1468662
Truusje Jore schreef: Een hondenvriendin heeft haar hond paprika te eten gegeven en nu is de hond doodziek, ja logisch want paprika is een nachtschade, ik weet wel dat je dat niet moet geven, maar ik kan haar niet adviseren wat of zij nu als 'tegengif' moet geven.
Wie kan mij/haar helpen  ;)
Weet je zeker dat het door de paprika komt?
Nachtschade word niet aangeraden voor honden met artrose, maar op zich is paprika niet giftig of zo hoor, en kan gerust aan honden gegeven worden
meestal door de groentemix .
Misschien heeft de hond iets anders gegeten wat  verkeerd was?
Door Truusje Jore
#1468667
Nou ik begreep dat de paprika er weer van boven uitkwam, helemaal verrot, dusse ...

Maar ik wil graag weten of er iets anders gegeven kan worden, brood of zo ?

Overigens zijn de nachtschaden wel erg slecht voor honden hoor  :-[
Laatst gewijzigd door Truusje Jore op za 02 jan 2010, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#1468675
Truusje Jore schreef: Nou ik begreep dat de paprika er weer van boven uitkwam, helemaal verrot, dusse ...

Maar ik wil graag weten of er iets anders gegeven kan worden, brood of zo ?
Had ie 'n verrotte paprika gegeten dan?
Maar wanneer de hond alles heeft uitgekotst dan zou ik 'm even niks geven..
alleen beetje water met lepeltje honig erin misschien.
Overigens zijn de nachtschaden wel erg slecht voor honden hoor
ja voor honden met artrose wel omdat het de artrose beinvloed, voor alle ander honden is het niet slecht.
(Billinhurst heeft paprika in zijn bevroren voer verwerkt)
Laatst gewijzigd door mahuni op za 02 jan 2010, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truusje Jore
#1468679
Heeeee wat heb jij toch met honing ? Ik vind zoetigheid is niet zo geweldig voor honden, maar lief dat je mee wilt denken.

Ik heb haar geadviseerd om ISO gel te halen bij haar DA.
Door 202Spots
#1468682
Truusje Jore schreef: Heeeee wat heb jij toch met honing ? Ik vind zoetigheid is niet zo geweldig voor honden, maar lief dat je mee wilt denken.

Ik heb haar geadviseerd om ISO gel te halen bij haar DA.
Wat heb ik met honing dan?  ???
Door rheawithpixels
#1468750
Lizzy schreef: Nachtschade/paprika is niet giftig. Dus je hond is ergens anders ziek van.....
Hier zit het in de groentenmix van onze hond, al ruim een jaar en ze vind het heerlijk. Ze is er nooit ziek van ofzo. Maar de hoeveelheid paprika is dan niet groot, weet niet hoe ze reageert als ze een hele paprika naar binnen slikt. Als ze hier eens last van hun buikje hebben, krijgen ze VSM Orkugest
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1468759
Miss kan je vriendin de hond beter even door een dierenarts laten nakijken als hij ergens zo ziek van is.
Die weet ws ook wat te geven als het door de paprika komt.
Door Too
#1468761
Als je de zoek-funcie gebruikt zie je dat er wel eens allergische reacties op paprika zijn.... maar dat zijn over t algemeen huidreacties/jeuk, spugen ben ik niet tegengekomen.

Ik denk dus met de anderen dat er iets anders speelt, iets van straat gesnaaid of een virusje
Als de hond erg ziek is zou ik even naar de da gaan
Door Truusje Jore
#1468767
Hartelijk dank voor alle reacties, ik zal nog even Okugest van VSM doorgeven en het advies om naar een DA te gaan heb ik al gegeven  :P

Als ik hoor hoe of het nu met de hond gaat, zal ik het doorgeven, nogmaals mijn hartelijke dank.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1468788
Paprika is absoluut niet giftig voor honden. Ook mijn honden hebben het wel door groentenmix gekregen zonder enig probleem. Net als andere nachtschades zoals tomaten bijvoorbeeld. Niet aan te raden inderdaad voor honden met artrose inderdaad, maar verder niet schadelijk. Alleen kan paprika, zeker in wat grotere hoeveelheden, wel zwaar op de maag liggen. Ook sommige mensen hebben snel last van hun maag na het eten van paprika. Denk dat een hond dat ook wel kan hebben.
Ik zou even niks doen, denk ik. Gewoon de maag even rust geven. Hooguit wat okugest geven. En in de gaten houden dat de hond niet zieker wordt.
Door 202Spots
#1468809
Truusje Jore schreef: Ik kan het helaas niet met je eens zijn, ook katten kunnen er echt niet tegen.

Maar ik vroeg iets waarop ik nog geen antwoord heb ontvangen en het is niet mijn hond Lizzy.
Je vraag was ...
maar ik kan haar niet adviseren wat of zij nu als 'tegengif' moet geven.
Wie kan mij/haar helpen
't antwoord was,
Nachtschade word niet aangeraden voor honden met artrose,
maar op zich is paprika niet giftig of zo hoor, en kan gerust aan honden gegeven worden
meestal door de groentemix .
Misschien heeft de hond iets anders gegeten wat  verkeerd was?
...

Nadat de paprila was uitgekots...was de vraag...
Maar ik wil graag weten of er iets anders gegeven kan worden, brood of zo
en 't antwoord was

Maar wanneer de hond alles heeft uitgekotst dan zou ik 'm even niks geven,alleen beetje water met lepeltje
honig erin misschien...


Dus Truusje..wat wil je nog meer weten dan ?
Of wil je alleen gelijk hebben dat paprika giftig is?
Wanneer jou katten en honden er niet tegen kunnen, dat kan best zijn,
maar dat betekend alleen maar dat niet alle honden 't zelfde reageren op paprika.
niet dat het gif is.. :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door