Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Wat eet jouw hond in 2010?

Volledig BARF
96
54%
BARF en kvv
49
27%
Alleen kvv
20
11%
Anders
14
8%
Door mysmoothcollies
#1585680
Verschillende mixen met en zonder orgaan (los) aangevuld met kruiden, groenten en noten en daarnaast (K)VV) zowel enkelvoudig als kompleet en losse barf dingen zoals pens lappen, vis en diverse nekken.
Door Anne in Zweden
#1591454
Sinds twee weken barfen alle drie honden hier! Ook Scotch is overstag gegaan, en die kan bijna niet meer ophouden met botten kraken, zo lekker vindt hij het! Bovendien hoef ik nu zijn voer niet meer te mixen met een smaakmaker als yoghurt of groentenmix, hij eet zijn barfhap ook gewoon, echt helemaal rauw!

De stand hier dus: 3 barfhonden en 1 barfkater, poezebeest wil nog steeds niet rauw.
Door steff
#1612053
vooral door praktische beperkingen kunnen wij niet volledig barfen
hoewel ik in de afgelopen jaren wel nieuwe adresjes heb ontdekt om aan vlees te komen, blijf een deel van de hondenvoeding uit brok bestaan.
tijdens de sledehondenexpedities die we doen met toeristen voeren we brok simpelweg omdat dat veel lichter te transporteren is op de slee en ook omdat vlees natuurlijk bevriest, brok niet.
Zijn de honden thuis dan krijgen ze vers, niet echt volledige barf maar wel: zalm,kip,varkenslever(in Estland wordt varkens vlees gewoon als hondenvoer in elke supermarkt aangeboden, dus veilig), pens, eieren
soms is de beschikbaarheid van vlees beperkt en moeten ze weer aan de brok voor een tijdje
Gebruikersavatar
Door winni
#1723084
Hallo, bij deze stel ik mij gelijk even voor. Ik ben winni en ik heb sinds 2003 een hondenuitlaatservice in Almere.
Mijn enige eigen amstaf is 2 maanden geleden aan kanker overleden op bijna 11 jarige leeftijd. Veel te vroeg voor haar 'doen' en ras.
Aangezien zij niet de enige is die ik aan deze ziekte heb verloren wil ik het bij mijn nieuwe (aanstaande) amstafpup eens gaan proberen met vers vlees. Door de weeks kvv en in het weekend barf.
Door Wheaty
#1724790
Onze Wheaten Keagen is nu 16 weken en sinds ongeveer 6 wkn over op Barf. Deze site geeft heeeeel veel info en daarnaast woont Doezengek bij mij in de buurt dus dat is ook heel fijn. Keagen doet het prima op barf, heeft altijd wel honger en is heerlijk speels en levendig. Wilde dat ik het jaren eerder had geweten voor onze vorige hond die een intollerantie had voor diverse zaken.
Door charmed
#1835041
Ik heb gekozen voor BARF en KVV. Hier moeten er een paar grotendeels op KVV blijven staan, omdat ze niet goed reageren op andere door div. redenen. De anderen krijgen gemalen BARF. Die KVV krijgen, krijgen soms een klein beetje barf bij.
Door Staftime
#1883044
Een antwoord in de Poll kan ik niet meer geven.

Maar ik ben deels overgestapt van volledig Barf.
Ze krijgen nu ook geregeld kvv, en soms wat Nature Diët.
Hiernaast af en toe wat graanloze/sojavrije blikvoeding, en een beetje brok van Taste of the Wild (graanvrij)
Door Paula1976
#1883077
Tico krijgt volledig BARF en als over ongeveer een week onze 2e Chinees er bij komt, dan gaat hij eerst op kvv en dan geleidelijk beginnersbotten erbij om uiteindelijk ook Eddie volledig op BARF te zetten!!

Jammer, ik wilde ook nog graag stemmen!
Door Lizzy
#1883093
Dames, dit was een poll "wat eet jouw hond in 2010". Het is geen 2010 meer, het is 2011. Tijd voor een nieuwe poll dus! En die is geopend, door mij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door