Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annetenmick
#1466046
hallo,

1x per week krijgt onze Cane Corso (45 kg) zalm. Tot voor kort zalmkop, orgaan 330 gr. spiervlees 330. Soms (licht eraan hoe zwaar de kop is) nog wat vleesmix erbij om aan het goede gewicht voor die dag te komen.
Maar nu eet meneer geen koppen meer. Al wat teveel werk kost eet hij niet meer :(.
Ik wil hem dan nu ook zalmmix gaan geven. Hij krijgt 1x per dag eten (+/- 13/1400 gr), dus dacht ik om:
1kg zalmmix en orgaanpakketje te geven. Zit ik dan goed denken jullie ?
Door tiny
#1466510
Ah, meneer wil graag verwend worden. Niet te snel toegeven hoor. Ze moeten er wel voor blijven werken. Goed voor de vertering ook. Misschien is het een idee om de kop in tweeen te hakken? Dat bijt wat makkelijker weg. Ik zou niet direct de zalmmix gaan geven als meneer een keertje niet wil kluiven. Dan maar een dagje geen eten. Hard he? ;)
Door Hertog
#1466511
Ik heb geen antwoord op je vraag maar ben al lezende div malen tegen gekomen dat als een hond moeilijk gaat doen met zijn voer hij mogelijk teveel krijgt.
Door annetenmick
#1466564
Hij krijgt zeker niet teveel. Hij is best schraal, maar wel gezond. DUs daar ligt het niet aan.

Hij wil het al een poosje niet meer, maar ook andere grotere botsoorten (lamsbout, lamsribben, geit met bot).
Ik laat het ook altijd liggen tot de volgende dag. Soms eet hij het dan wel op, maar meestal wordt het begraven door hem.. :o blegh .

Mss kan ik het af en toe geven maar dan niet voorspelbaar zeg maar.
Gebruikersavatar
Door pike
#1467168
Ik vind de zalmmix geen goede vervanger voor zalmkop. Ik heb het een keer besteld omdat ik er twee heb die geen kop willen eten. Ze vonden het erg lekker maar naar mijn idee is het gemalen zalmgraat en zit er geen kop in, dus veels te weinig bot. Ik moest er bot bijgeven anders poepten ze heel erg dun. En aangezien ze wel zonder probleem hele zalmgraat eten koop ik het dus niet meer.  ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1467283
de mutsen hier vraten ook geen zalm, dus ook die zalmmix besteld maar wat rotzooi zeg.
1 grote vieze brei, wat ze overigens ook niet moesten..
nu eten ze wel zalm, de aanhouder wint
Door sandrra
#1467365
Hier eet Mazoe alleen die mix, zalmkoppen echt niet. Zeker te glibberig .
Khami vreet wel koppen en karkassen

Mazoe heeft soms wel lichtelijk krijtpoep er van.
Laatst gewijzigd door sandrra op vr 01 jan 2010, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#1467401
vanaalst schreef: de mutsen hier vraten ook geen zalm, dus ook die zalmmix besteld maar wat rotzooi zeg.
1 grote vieze brei, wat ze overigens ook niet moesten..
nu eten ze wel zalm, de aanhouder wint
Hoe heb je dat geflikt?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1467426
;D ;D ;D
volhouden!!
begonnen met zalmruggen, die in kleine stukjes even aangegrilt in de grillpan, om de 2 weken het gegeven(niet te vaak he bij die mutsen van mij!)
daarna steeds minder grillen, nu eten ze hele zalmruggen met vinnen en kleine stukjes graat...
een zalmkop moet ik nog hakken, maar vooruit!
Door annetenmick
#1467577
Ok ik lees dat ik niet de enige muts heb :biggrin2:
Maar even grillen in de pan is wel een goed idee. Kan ik dan wel eens met ander botsoort doen wat er niet meer in gaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door