Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anubis
#1462348
Hallo allemaal! Ik ben Merit, 25 jaar, woonachtig in midden NL met mijn man, 2 slangen en 2 honden. Quasar, een 5 jarige Dogo Argentino en Tsuki, een 3 jarige Japanse Chin.

Om het laatste hondje heb ik mij aangemeld. Beide honden staan al op de KVV volledig waarvan Tsuki in het weekend ook kuiken en runderhart krijgt.
Quasar heeft een zeer gevoelige maag en dus laten we hem lekker op de KVV staan met af en toe wat Barf.

Tsuki stinkt ontzettend uit haar bekje, al eens medicatie voor gehad etc. Het komt denk ik van haar maagje in combinatie met het feit dat ze niet kauwt op de KVV en dus tandplak heeft.
Vandaar dat ik haar ga overzetten op volledig vers.
Hondje weegt echter maar 3 kilo en dus zal het best een uitdaging zijn  :biggrin2:

Iemand tips wat ik kan geven naast hart, pens en kippennekken? Ik doe alles in kleine stukjes sowieso maar wil zoveel mogelijk afwisselen. Zou long iets zijn?  Vis vindt ze niet lekker overigens..

Ik hoor graag tips over een goed menu voor een mini hondje  ;)
Door sandrra
#1462366
Welkom

Ik zou om te beginnen eerst dit goed doorlezen http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,9326.0.html

Long zit geen voedingswaarde in. Is leuk om te drogen en als snack te gebruiken
Mijn beide honden vinden het vers niet te vreten.

De bedoeling van BARF is dat ze t zelf klein knagen/knippen. Zo poetsen ze ook meteen hun tanden.

Voor overige vragen kun je natuurlijk hier op BP altijd terecht.

Suc6
Door Anubis
#1462379
Precies, dat kauwen is hetgene wat ze moet gaan doen. Nu slokt ze de KVV zo naar binnen dus dat schiet voor geen meter op.
Ik weet al wel eea van Barf omdat mijn Dogo dit heeft gedaan tot hij ineens niks meer kon verdragen.
Nu even zoeken waar ik kleine hoeveelheden kan krijgen, ik kan bij de lokale kippenboer wel nekken krijgen maar alleen van 10 kilo af.
Heb op een ander forum al iemand gecontacteerd die er veel van weet en al jaar en dag vers voert, wie weet kan ik mee bestellen.

Denk dat Tsuki me dankbaar is want die vindt het hart al zalig  :biggrin2:
#1462393
Welkom!

Kwarteltjes zou je ook kunnen geven. Eendennek en kalkoennek. Andere diersoorten/vleesbotten zou je kleiner kunnen knippen met een snoeischaar. Bijv parelhoenkarkas, kipkarkas en fazantkarkas en die dan in stukken knippen.

Heb je alle soorten vis al geprobeerd? Zalm, sardien, makreel, panharing, baars, kabeljouw?

Long heeft weinig voedingswaarde. Kijk of je aan levertjes, nieren, magen en hartjes kunt komen. Wanneer het te groot is, gewoon een stuk er vanaf knippen ;)
En natuurlijk gewoon vlees; kalkoenvlees, paardenvlees, lamsvlees, hertenvlees ect.

Op de 'kattenafdeling' kun je vast tips vinden om een menu te maken voor kleine huisdieren ;)

Kvv maakt de tanden niet schoon, ook niet als de hond er op kauwt, het voorkomt alleen tandplak. Vleesbotten maken de tanden wel schoon.
Door Too
#1462486
Hi welkom!

Weer een klein hondje... er zijn ook een paar barf-ende chi's!
Jol zegt t al... kom s 'buurten' bij de katten, afgezien van lamsrib en pens voer ik mijn katten alles wat barfende honden ook krijgen
Kippennekken of ruggen zijn redelijk makkelijk te krijgen net als kwartel bij een [markt]poelier, vleugeltjes in de supermarkt
kip- en lamsorgaan bij de islamitische slager, pens in de vriezer van de supermarkt
Op dit moment is eend en konijn ook overal te krijgen


En idd meebestellen met anderen is ideaal
Door Borke
#1462540
Welkom op Barfplaats!

Goed idee om te gaan Barfen, ik kan me indenken dat het lastig lijkt met een hondje van 3 kg, maar bedenk dat er hier ook fokkers op Barfplaats zitten die hun pups afspenen op Barf en die zijn natuurlijk ook klein. Dus ter inspiratie kan je ook naar puppy menu's kijken daar waar de Zelf samenstellen menu's staan.
Door Anubis
#1463627
Heb eea in bestelling staan nu. Lams/geitenstrotjes, parelhoenkarkasjes, eendagskuikens en kippennekjes. Misschien komt er nog grof gemalen lamshart bij. Binnenkort even groentenprutjes maken en invriezen (in ijsblokbakjes hahaha).

Heb er helemaal zin in!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door