Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door helmi6669
#1461380
HELP ik heb een probleem: mijn cavalierpup van 14 weken heeft vandaag een lamsribje van me gekregen. Ik kijk het even aan, ze vind het lekker...... ik denk ik zal het vastpakken want ze is wel heel gretig....... ze draait zich van me af en hap slik weg lamsrib..... gelukkig niet een hele grote.... maar kan dit kwaad?????? Misschien een domme vraag van me, maar zo lang zitten we nog niet aan het rauwe vlees etc.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1461389
Zou me er niet te druk over maken, wel even in de gaten houden.
Maar het verteerd ws gewoon normaal. Is hier ook weleens gebeurt met m'n jonge hondje.
14 weken vindt ik wel iets jong voor een lamsrib, of ze moeten erg zacht geweest zijn.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1461394
Of het kwaad kan, ik denk het wel, dus kan je niet gerust stellen. :-\

Maar ik denk dat het wel heel goed is om eerst het bottendocument in de bibliotheek eens goed door te nemen.
Want het is wel verstandig om eerst met hele makkelijke botjes te beginnen, zoals kippennekjes en dan langzaam uit te bouwen.
Verder moet je nooit enkele ribben geven, maar altijd een paar aan elkaar, juist om te voorkomen dat ze zo naar binnen gaan.
Door Nynke
#1461421
he getverderrie meissie  :-X :-X :-X :-X

ik zou haar ontlasting heel goed in de gaten houden de komende 3 dagen  :-\ :-\  en haarzelf verder ook heel goed in de gaten houden !
Door helmi6669
#1461434
Nynke F schreef: he getverderrie meissie  :-X :-X :-X :-X

ik zou haar ontlasting heel goed in de gaten houden de komende 3 dagen  :-\ :-\  en haarzelf verder ook heel goed in de gaten houden !
wordt de ontlasting harder???? of juist niet???? ze is er niet vervelend onder, ze loopt rustig door de kamer met haar speeltjes......
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1461437
wordt je hond onrustig, kwijlen ed dan zou ik toch ritje da doen, enne never nooit 1 rib geven!!!!!
kunnen ze dus id heel makkelijk doorslikken, en ook ik vindt de pup erg jong om al een rib te geven maar geen idee of je direct met barfen ben begonnen..
Door Nynke
#1461457
helmi6669 schreef: wordt de ontlasting harder???? of juist niet???? ze is er niet vervelend onder, ze loopt rustig door de kamer met haar speeltjes......
dat weet ik niet, maar als ik jou was zou ik willen weten of het verteerd is of niet.  en als je die link van Lizzy doorleest;  :nerves: :nerves: :nerves:
Door helmi6669
#1461482
Lizzy schreef: Was het een enkele rib? Lengte van de rib?

En ter lering: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 006.0.html
cm of 8-10 denk ik..... heb nu goed de schrik te pakken..... wat zouden jullie doen? DA op de hoogte brengen (het topic hierboven lezende)??? dus geen eten meer geven vandaag????? ach wat heb ik dat beest nu aangedaan????? Ribben gaan de vriezer in, doe ik voorlopig niet meer..... kippennekken zijn niet te krijgen hier in de buurt, dacht gelezen te hebben dat ribjes ook konden...... maar die moeten dus in stukken???
Ze heeft vooralsnog nergens last van, is lekker aan het rondlopen..... pffff lekkere Kerst..... heb er zelf pijn in mijn buik van......  :'( :'(
Laatst gewijzigd door helmi6669 op za 26 dec 2009, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#1461483
heel goed in de gaten houden de komende dagen om te zien of er wel / geen ontlasting komt, ik zou ook dan nu alleen nog pens geven, maakt alles in ieder geval qua poep wat "rustiger".  Hoe hard was die rib? Ik heb uit de supermarkt in Frankrijk wel lamsribben gehad op vakantie en die waren zo zacht. Maar waar het omdraait is dat de vorm van een rib nou niet echt ideaal is in zo'n klein hondenlijf. Je zou eventueel nog een róntgen kunnen laten maken om te zien waar het zit etc. Dat heeft de baas van Arie gedaan toen Arie als pup een pan met gebakken kippebouten had opgegegeten (op de rontgen was te zien waar ze waren).

Verder nooit een enkele rib geven, staat ook duidelijk in de beginnersdocumentatie. Er zijn heel veel mensen die zowieso nooit ribben geven. Start met eendennekken, kippenekken, ingeknipte vleugels, kwarteltje etc.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1461486
nee, geen ribben in stukken!
gewoon een rib of 2./3 tegelijk en aan elkaar geven..
als ik jouw was zou ik lekker karkassen gaan geven, die kunnen weinig kwaad...
hou je hondje gewoon goed in de gaten....en geef hem wat pens vandaag..
Door Lizzy
#1461494
helmi6669 schreef: cm of 8-10 denk ik..... heb nu goed de schrik te pakken..... wat zouden jullie doen? DA op de hoogte brengen (het topic hierboven lezende)??? dus geen eten meer geven vandaag????? ach wat heb ik dat beest nu aangedaan????? Ribben gaan de vriezer in, doe ik voorlopig niet meer..... kippennekken zijn niet te krijgen hier in de buurt, dacht gelezen te hebben dat ribjes ook konden...... maar die moeten dus in stukken???
Ze heeft vooralsnog nergens last van, is lekker aan het rondlopen..... pffff lekkere Kerst..... heb er zelf pijn in mijn buik van......  :'( :'(
Was het 1 enkele rib?

Zoals ook in het topic van Linga staat: zodra ze misselijk wordt: dierenarts bellen.
Door Fido
#1461496
8-10 cm en een cav pup?

Ik vind het erg groot en zou zeker een da raadplegen en wel zo snel mogelijk.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn toenmalige chinese bloterik pup (ik was zo dom om te denken dat ik sneller was om het laatste stuk af te pakken  :-[ :-[ :-[) met een stuk rib.

Mijn man is da en ik rende in paniek met hond in de handen naar hem toe. Omdat wij direct konden ingrijpen hadden we het er zo uit. Erwin schrok ook dat hij zo'n groot stuk heel had doorgeslikt  :o :o

Voor het verteren zou ik niet zo bang zijn maar het is een te groot stuk voor een te klein hondje/maagje en de grote kan dus problemen geven.

Sterkte ermee!
Door tieneke
#1461578
Ik had al bij de Da gezeten,zeker met een puppie van klein formaat.
Hoop echt dat het met een sisser afloopt pfff!....wanneer gaan mensen zich nu eens serieus verdiepen in barf voordat ze zomaar dit soort gevaarlijk botwerk geven  :-\

Ik ben ook benieuwd naar de hardheid van het desbetreffende overgebleven stuk rib?
Is het om te buigen/of is het knetterhard?
Door Fido
#1461600
tieneke schreef: Ik had al bij de Da gezeten,zeker met een puppie van klein formaat.
Hoop echt dat het met een sisser afloopt pfff!....wanneer gaan mensen zich nu eens serieus verdiepen in barf voordat ze zomaar dit soort gevaarlijk botwerk geven  :-\

Ik ben ook benieuwd naar de hardheid van het desbetreffende overgebleven stuk rib?
Is het om te buigen/of is het knetterhard?

Ook met serieus verdiepen kan het gebeuren dat je de plank misslaat  :-[
Ik had heel bewust pup Eddie een groot stuk rib gegeven om lekker op te kluiven, een stuk die hij nooooooooiiiiit door zou kunnen slikken. Na 40 min. kauwen vond ik het mooi geweest en wilde het afpakken.
Wat een grote inschattingsfout maakte ik toen  :-[ ik had nog nooit een schrokop als hond gehad en Eddie bleek er zo één te zijn  :-\. Hij was zo enorm snel met inslikken dat had ik noooooooooiiiiit verwacht. (en ik ben ook best wel snel hoor ;))




Ik ben wel heel benieuwd wat Helmi6669 nu gedaan heeft. Afwachten of toch nog de da?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door