Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#1461612
Fido schreef: Ook met serieus verdiepen kan het gebeuren dat je de plank misslaat  :-[
Ik had heel bewust pup Eddie een groot stuk rib gegeven om lekker op te kluiven, een stuk die hij nooooooooiiiiit door zou kunnen slikken. Na 40 min. kauwen vond ik het mooi geweest en wilde het afpakken.
Wat een grote inschattingsfout maakte ik toen  :-[ ik had nog nooit een schrokop als hond gehad en Eddie bleek er zo één te zijn  :-\. Hij was zo enorm snel met inslikken dat had ik noooooooooiiiiit verwacht. (en ik ben ook best wel snel hoor ;))




Ik ben wel heel benieuwd wat Helmi6669 nu gedaan heeft. Afwachten of toch nog de da?
Jullie hebben wel meteen aktie ondernomen  ;)
Hoop dat Helmi dat ook doet  :-\
Door helmi6669
#1461675
Lieve mensen, ben toch vanmiddag naar de DA geweest, zat me niet lekker!!!! Er zijn X-fotos gemaakt waarop te zien was dat het botje in de maag zat. Had het in de slokdarm gezeten werd het een operatie. Gelukkig waarschijnlijk meer vlees geweest dan bot of waarschijnlijk toch al deels gekauwd want het botje was nog maar 2-3 cm. De DA verzekerde me geen reden tot paniek en het in de gaten te houden. Hoop dat het rustig blijft.
Morgen neem ik nog even contact met ze op. Ben voorlopig klaar met botjes  :-[
Door Tanna
#1461683
Gelukkig dat het goed is afgelopen! Ik geef altijd lamsspareribs met vrij veel vlees eraan en omdat mijn hond het naar vindt als haar poten vies worden ::) en bovendien ooit haast gestikt is in een stuk kalfsstaart eet ze dingen met bot altijd uit mijn hand. Dat vinden we allebei prettig!
Door Nynke
#1461719
Goed dat je even geweest bent en fijn dat je even een update geeft !!! 

Dat was een dure rib  :( :(              dat noemen ze dus een rib uit je lijf  ;)
Door K&D
#1461722
Gelukkig is het goed gegaan. Blijkbaar was het toch een kort(er) stuk. Je kunt heel goed kipkarkas geven als botmaaltijd. Even in een plastic tas doen, een paar flinke meppen met de platte kant van de hamer en zie daar: licht voorgekauwde kipkarkas. Als je poelier (of op de markt) geen kipkarkas te koop is, een hele kip kopen, zelf de poten en de filet opeten en de rest naar de hond. ;)
Als je pup gewend is aan bot hoef je het niet meer te meppen. Wel altijd blijven kijken!
Kwartel kan ook heel goed, en eendennek.
Door bulldelicious
#1461856
:o gelukkig is er nog maar een klein stukje van overgebleven en heeft ze der geen last van! eind goed al goed, en baasje allesinds geleerd nu  ;)
Door helmi6669
#1462858
Nynke F schreef: Goed dat je even geweest bent en fijn dat je even een update geeft !!! 

Dat was een dure rib  :( :(               dat noemen ze dus een rib uit je lijf  ;)
Met recht een rib uit je lijf..... pfff keer je knip maar om, maar beter dat dan in onzekerheid over de gezondheid van je hond..... alles weer OK, eten gaat goed, poepen gaat goed, ze is speels en even ondeugend als altijd!!!!
Door Nynke
#1463897
helmi6669 schreef: Met recht een rib uit je lijf..... pfff keer je knip maar om, maar beter dat dan in onzekerheid over de gezondheid van je hond..... alles weer OK, eten gaat goed, poepen gaat goed, ze is speels en even ondeugend als altijd!!!!
fijn meissie, da's een hele opluchting  :) :) :) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door