Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Esther11
#1465171
Ik heb ook een bomann droogmanchine gekregen voor de kerst. Volgens de geefster was de volgende dag al binnen.
Door bik
#1471509
heb vandeweek kip en rundvlees gedroogd in de heteluchtoven ...9 uur op 50 graden en de honden genieten...
Door Veerle-scrappyToo
#1476523
Nog een vraagje nu het hier over drogen gaat.
Ik kreeg een enorme lading vissehuiden en heb die allemaal geduldig gedroogd in de oven.  Nu vraag ik me af of ik dat goed gelezen had dat je deze gedroogde snackjes dan ook op hun beurt kan invriezen.  Momenteel is dat nog niet nodig want de snoepjes gaan er hier goed door met de trainingen maar als ik de beloningen afbouw en toch een ganse lading in één keer droog zou het wel handig zijn om een portie in te vriezen als dat kan.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1477120
Invriezen? Ik dacht dat je gedroogd vlees lang kan bewaren. Waarom dan invriezen?

Hoelang kun je gedroogd vlees eigenlijk bewaren?
Door Lizzy
#1477129
WillyP schreef: Invriezen? Ik dacht dat je gedroogd vlees lang kan bewaren. Waarom dan invriezen?

Hoelang kun je gedroogd vlees eigenlijk bewaren?
Geen idee. Tot het vanzelf uit je beloningstasje loopt? :biggrin2:. Maar zonder te dollen denk ik dat het erg afhangt van hoe goed je het vlees hebt gedroogd en hoe je het bewaard. Het gedroogde vlees van de C1000 (de kip filet voor de hond) is 2 jaar houdbaar. Ik vries het ook in. Ik maak vaak zulke grote voorraden dat ik het liever in de vriezer heb liggen. Voordat ik weg ga, pak ik dan een hand gedroogd vlees uit de vriezer en omdat er geen vocht meer in zit, is het binnen een paar minuten ontdooit. Het is misschien nergens voor nodig maar ik zou het zonde vinden als ik het net ff niet goed gedroogd heb en ik kan een grote voorraad weggooien.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1477163
Ik heb inderdaad eens een keertje vlees gedroogd, maar niet genoeg en dat ging schimmelen. Maar als het echt superdroog is moet het toch lukken?...
Ik heb de ruimte in de vriezer best hard nodig.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1477174
ik bewaar  het in zo een hele grote weckpot ( 2 a 2,5 l ) blijft zolang je het vet voor het drogen hebt afgehaald makkelijk 2 maanden goed .....
als ik vaker droog bewaar ik het iedere keer in een apparte pot (dus niet oud bij nieuw) , zodat mocht er iets gaan schimmelen het elkaar niet aansteekt...
verder doe ik als ik heeeeel veel gedroogd heb porties insealen en in de vriezer.
Door Sella
#1477330
ik ben er vandaag achtergekomen dat mijn hond een moord doet voor een plakje brie.
Ik ga verzinnen hoe ik dat als beloning kan gaan inpassen als de jackpotbeloning!!!
Door Nynke
#1478260
ik heb laatst een hele portie vlees gedroogd, paardespiervlees, runderlever en kipfilet. Dat is al zeker 2 maanden geleden en het zit nog prima kurkdroog in het blik  :) :) :)

ik had voor het drogen het vet wel verwijderd  :) :)
Door Alba
#1479379
Hier gaat er voornamelijk paardenlong in grote hoeveelheden doorheen als beloning, dat droogt keurig droog op en kan je in principe in een potje of zakje bewaren. Heb nog niet meegemaakt dat 't ging schimmelen. Wij gooien het wel in zakken in de diepvries, voor de zekerheid.
Kipfilet gaat ook prima, maar kippenmaagjes bv droog ik in kleinere hoeveelheden omdat dat echt snel ranzig wordt doordat er wat vet aan zit.
Door millyckk
#1481033
Lizzy schreef: Geen idee. Tot het vanzelf uit je beloningstasje loopt? :biggrin2:. Maar zonder te dollen denk ik dat het erg afhangt van hoe goed je het vlees hebt gedroogd en hoe je het bewaard. Het gedroogde vlees van de C1000 (de kip filet voor de hond) is 2 jaar houdbaar. Ik vries het ook in. Ik maak vaak zulke grote voorraden dat ik het liever in de vriezer heb liggen. Voordat ik weg ga, pak ik dan een hand gedroogd vlees uit de vriezer en omdat er geen vocht meer in zit, is het binnen een paar minuten ontdooit. Het is misschien nergens voor nodig maar ik zou het zonde vinden als ik het net ff niet goed gedroogd heb en ik kan een grote voorraad weggooien.
Hier liep het uit de zak van mijn jas die al even buiten gebruik was: daar ging toch zeker een maand of 4 overheen :D
Gebruikersavatar
Door Else
#1503609
Ik heb laatst ook voor het eerst schapenlongen gedroogd.
Heb de longen van de luchtpijp afgeknipt en dat weg gegooid.......
Of kun je die luchtpijp ook drogen??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door