Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mmj
#1530711
ik droog vlees in een rottisserie een draaibaar oventje
gaat ook goed maar ik heb ook maar 2 kleine hondjes
kipfile in 2 uur kurk droog
Door Mevroi Kruim
#1531016
Kip is ook wel het ergst qua hoeveelheid water. Andere vlees- en orgaansoorten drogen wat zuniger op gelukkig  :D
Door Ellen Els en Nina
#1531309
Ik droog vaak paardenvlees (als het in de aanbieding is). Laatst kocht ik konijn op de markt en kreeg ik er 2 kg konijnenlever bij voor 1 euro. Die heb ik ook gedroogd. Lever is wat vochtig dus het duurde wat langer als wat ik gewend ben met spiervlees. Maar het resultaat is prima. En de doggies vinden het heerlijk.
Door tess06
#1535986
ik heb nog een vraag.
heb laatst een long gehad om te drogen.
nu zit er een rood gedeelte aan(waarschijnlijk de long)
en een stuk luchtpijp.
maar er zitten ook witte stukken aan: is dit vet?
Door Ons Elftal
#1536095
tess06 schreef:
maar er zitten ook witte stukken aan: is dit vet?
Als het inderdaad een hele long is dan kunnen er behoorlijke stukken vet aan zitten. Aan dee (runder)longen die ik altijd krijg zitten ook altijd hele bonken.
Het is makkelijk te scheiden van de long. Vet droogt niet, dus ik zorg altijd dat er geen snippertje meer aanzit als ik ga drogen.

Had je toevallig ook nog een slokdarm aan de luchtpijp zitten? Die droog ik ook altijd in repen. Die neem ik dan mee naar de wedstrijd als beloning na een rondje behendigheid. Vinden ze heerlijk!! Als ze na het rondje aangelijnd worden, weten ze niet hoe snel ze richting tent moeten gaan.
Door arlette
#1536675
Ik droog de luchtpijpen in hun geheel. Ik hang ze gewoon te drogen in de garage. Gaat prima, na enkele dagen zijn ze droog. Kost niets.
Ik knip ze dan met een snoeischaar in de maten dat ik ze wil hebben. De hondjes hier vinden het lekker!
Door tess06
#1538848
ik had nog ruimte over dus heb de luchtpijp  in de lengte doorsgeknipt en ook in de droger gedaan.
gaat perfect.
volgens mij zat er geen slokdarm aan...denk ik.
Door Ons Elftal
#1539277
tess06 schreef:
volgens mij zat er geen slokdarm aan...denk ik.
Die had je echt wel herkend hoor  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door