Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1444028
Ohw help.

Ik zit met een probleem. Oplossingen heb ik al bedacht maar lijken niet goed genoeg te zijn, dus of jullie zo lief willen zijn om mee te denken  :-*

Vriend is anti Barf. Nou wil ik graag mee gaan werken in ons bedrijfje, ik wil om de beurd internationaal gaan rijden (vriend 1 rit, daarna ik 1 rit en daarna hij weer ect) ipv personeel, zodat we wat sneller op de rails zijn.

Toen ik dat vanmorgen voorstelde kreeg ik gelijk te horen; dan moet je br*kken kopen voor de honden  :-\ :( Waarop ik heb gezegt dat we die discussie al vaak genoeg hebben gehad en ik daar niet in mee wil gaan. >:(

Vriend wilt dus geen vers voeren. Ik had al voorgesteld dat ik porties zou maken en die in zakjes doe zodat hij alleen maar een zakje open hoeft te maken, even rammelen zodat het in de voerbak beland en voor kan zetten. Maar dat wilt hij ook niet want het is stinkzooi volgens hem. (terwijl ik er wel veel meer werk aan heb dan)
Toen bedacht ik me; dan haal ik wel wat carnibest voor de dagen dat ik niet thuis zal zijn, maar dan moet hij het in porties snijden en uit elkaar halen met een vork oid dus is meer werk dan wat ik hierboven had geschreven.

Ik weet dus niet hoe ik het makkelijker kan maken zodat hij ze zal voeren.

Door internationaal te gaan rijden ben ik ongeveer om de dag thuis. Zeg maar dat ik minimaal 20uur en maximaal 30uur van huis zal zijn, dus dat is steeds 1x voeren. Ik voel er weinig voor om de honden om de dag te laten vasten.
Ze krijgen normaal savonds hun eten. Niet op een specifiek tijdstip, dus de ene keer om 20.30u en de andere keer om 00.30uur, dus daarmee kan ik dan wel wat schuiven en vind ik ook niet erg. Hoe laat ik straks moet gaan vertrekken is de vraag, de ene keer zal het smorgens zijn, de andere keer smiddags of savonds.

Iemand enig idee??
Door *Natasja*
#1444031
En als je het al in de bakken doet voor hem, met een plastic zak eromheen? Dan hoeft hij alleen maar de zak er af te trekken, en de bak voor de neus van de honden te zetten  ::)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1444043
brokken meuren toch ook?

volgens mij is het de penslucht die het doet. ik kan daar zelf ook niet zo goed tegen (zou geen reden voor mij om mijn hond dan geen vers te voeren).
kan je je menu zo samenstellen dat hij dan geen pens hoeft te voeren, maar dat jij dat dan doet? de dagelijkse barfhap van ot en sien (das zonder pens, en ook geen hele stinkende dingen als ratten en gerbils) stinkt ook niet. dat ruikt hetzelfde als vlees wat menig mens eet.
het zijn trouwens niet alleen de brokken zelf die meuren, ook de hond gaat er van meuren. en zn afvalproducten, die ook nog eens in kwantiteit vergroot zullen worden.

als ik een oppas voor de katten nodig heb, maak ik deze het meestal ook zo gemakkelijk mogelijk. het idee van natasja.
bakjes vullen en plastiekje er om doen en dan in de koelkast zetten. de oppas hoeft dan alleen de plastiekjes er af te halen en op het vreetkleedje te zetten.
Door rheawithpixels
#1444046
Is er geen gort en gortdroog mensenvoer te koop in 1 of andere reformwinkel?
Hem dat voorschotelen, wachten op de reactie waarbij hij zijn eigen neus ophaalt en dan meteen even terugkaatsen dat hij dit zijn honden wil aandoen als jij weg bent  ;D

Zonder dollen nu.
Uiteindelijk heeft hij zelf voordeel aan dat je hem gaat helpen in zijn bedrijfje. Vind het eigenlijk vrij normaal dat hij dan de honden even hun bak met hun eigen voer voor schotelt. Hij is toch geen klein kind meer.
Door Alba
#1444072
Onbegrijpelijk, je wil hélpen en hij doet zo? :o Ik zou echt eens goed met hem praten, wat hij belangrijk vind en wat jij belangrijk vind en hoe jullie daar samen mee uit de voeten kunnen. Als hij jou ook wil helpen, en dus het door jou klaargezette vlees gaat voeren, kan je het 'm best zo makkelijk mogelijk maken (klaarzetten, dat hij niets meer hoeft te doen) maar ik vind echt dat hij zich niet zo moet aanstellen.

Echt, naast de goede ideen van hier, vind ik echt dat je hier een serieus gesprek over moet hebben.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1444075
oh die zou hier een slechte avond hebben, wat nou gezeur over het eten van de dieren..
zou hem iedere avond brinta voorschotelen, kijken of ie een link gaat leggen..
of heb ik een hele makkelijke man(of wijze natuurlijk) of ben ik een bitch..
Laatst gewijzigd door me and my boys op do 10 dec 2009, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1444084
Ik denk serieus dat je niks hebt aan mijn advies dat ik je echt zou willen geven, dus die ga ik je maar niet geven. Ik zou het voer in de bak doen. En er een bord op zetten. Hoeft hij alleen het bord eraf te halen en aan je hond te geven. En dat is as far als ik zou gaan. Ik neem aan dat brokken voor jou een no no is, dus daar kun jij dan je poot in stijf houden, toch?
Gebruikersavatar
Door kira
#1444090
Ik ga mee met Lizzy. .Doe 't in een bak met bord erop. En ik zou hem ook even een paar keer als avondeten een bord met droge havervlokken neerzetten.
Door pallas
#1444208
Misschien is het handig om bij jezelf te raden te gaan hoe normaal gesproken handelt als jij pertinent iets anders wil dan hij?


Verder zijn er wel genoeg tips geven, denk ik ;)
Door Nadia
#1444326
Jeempie, had niet gedacht dat hij er zo ver in zou gaan....

Hij kan de hondjes toch niet laten verhongeren?? Ik neem aan dat het ook geen optie is om steeds een van de honden mee te nemen?? Hij moet idd blij zijn dat je bereid bent zo veel te helpen..

Phoe, ik zou het ook niet weten.. Ik wil best wel je hondjes komen voeren.. Wanneer jij aangeeft.. Vind ik geen probleem, maar ergens gaat het toch wel te ver niet??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1444352
Lizzy schreef: Ik denk serieus dat je niks hebt aan mijn advies dat ik je echt zou willen geven, dus die ga ik je maar niet geven. Ik zou het voer in de bak doen. En er een bord op zetten. Hoeft hij alleen het bord eraf te halen en aan je hond te geven. En dat is as far als ik zou gaan. Ik neem aan dat brokken voor jou een no no is, dus daar kun jij dan je poot in stijf houden, toch?
Ik sluit me hier bij aan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door