Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door boris2009
#1441487
Ik heb gescoord bij de visboer zalmkoppen met graat en al, incl staart. Het was een geweldig maal voor de mannen hier en ook een behoorlijk portie.
De volgende ochtend kwamen de problemen, 3 van de 4 honden hebben het uitgekotst en ik zag wel een partij graten liggen van ongeveer 2 cm.
Je wordt er niet vrolijk van, zonde van de vis, het geeft ook leuke vlekken op je vloer maar vooral de stank :-\, lekker zo als je 's middags je familie voor sinterklaas krijgt, maar bijna niet te harden.
Ik vraag me af waar het fout is gegaan, mijn man denkt dat de vis niet goed was, zeker twee weken ingevroren geweest, het rook prima en zag er erg goed uit,  ik denk dat het aan de ruggengraat lag die er aan zat met alle graten, ondanks ze goed kauwen denk ik toch dat ze hier niet echt tegen kunnen. Zalmkoppen gaan hier eigenlijk altijd probleemloos in.
Iemand ervaringen of tips hiermee.....

Even nog een weetje, de visboer krijgt 2 cent de kilo voor de kop en ruggengraat ( afval) dus hij wil mij graag plezieren door mij met regelmaat wat voor me te bewaren als hij plek heeft.
Maargoed dan hoef ik geen herhaling van dit natuurlijk...
Door Mevroi Kruim
#1441511
Misschien te veel tegelijk gevoerd? Het is allemaal behoorlijk vet en dat wil wel eens verkeerd vallen.
Hier eten ze of een kop of een staart en ik heb nog nooit problemen gehad met uitkotsen. Van graten vind ik nooit iets terug, ze verteren ze prima. De koppen zijn een stuk harder.
Ik voer ook recht van de visboer, zijn zalmen komen sowieso niet uit de Pacific en als ze daar vandaan zouden komen waren ze wel lang genoeg ingevroren geweest.
Door Alba
#1442384
Ik gok inderdaad ook dat je wat te snel bent gegaan met de hoeveelheid. Alba krijgt het van pup af aan, steeds grotere stukken, en tegenwoordig gaat het heel goed. Maar de keren dat ze heeft gespuugd was het wel van zalm.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1442398
Ik vrees ook dat het net teveel van het goede is geweest. Bij Fedor moet ik ook oppassen met teveel vette vis, hij kotst bij voorkeur panharing in de convectorput :-X. Dus ik kan me die lucht bij jou in huis wel enigszins voorstellen helaas.....
Wat ik nu doe is vis in kleinere porties geven, en sindsdien heeft meneer niet meer gekotst. Hopelijk was dit voor jullie ook de laatste keer ;).
Door boris2009
#1442580
ja ik hoop ook dat dit de laatste keer kots was  ;)
fijn te lezen dat het bij anderen wel goed gaat, het is inderdaad te veel geweest, het zag er zo ontzettend lekker uit en ik vind het zo afentoe wel fijn als ik zo'n dikke buik zie, dan gun ik ze ook maar dit was dus echt te veel van het goede, de kop was ook groter dan die van herby.
Dank jullie barfers, ik doe het de volgende keer even rustiger aan..
Door deja
#1442600
Ik heb het met Beau een paar weken geleden ook gehad met een zalmkop die kwam er in een paar keer weer uit op een hoogpolig kleed wat net 2 maanden lag, nou het stonk vreselijk heb zeker een week geduurd toen werd het minder is nu helemaal weg de lucht bleef vreselijk in het kleed hangen, ik heb tegels genoeg maar alles is er op het kleed uit gekomen. Het leek wel of ik de viswinkel instapte als ik thuis kwam.
Door boris2009
#1443117
deja, wat erg van je kleed  :-\, ze zoeken ook de leukste plekjes om te kotsen >:(, bij mij was de geur tussen vis en ontlasting in....ik kreeg ook onmiddelijk de hele familie over me heen, tenslotte barfen ze nu door mij  ::)
Door Hertog
#1443126
Erg he die vislucht. Hertog zijn 1e zalmkop heb ik mijn onwetendheid in de woonkamer gegeven ;D ;D ;D ;D ;D Daar werd dus niemand blij van. Wij hebben wierrook gebrand. Ik vind dat altijd goed helpen tegen wat voor nare luchtjes dan ook.
Nu ruim een jaar later heeft hij voor het eerst de zalm uitgekotst. Meteen na thuiskomst na de 1e training ghh de zalm te eten gegeven. Ik denk dat hij nog teveel stress in het lijf had toen hij ging eten.

Wedden dat Sinterklaas volgend jaar niet bij jou gevierd wordt  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door