Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#1437667
May Linn schreef: Mag ik vragen hoe oud je hond toen was?
Ik heb hier ook 1 met een net niet zwart dopje (18maanden), maar vraag me af of iets nog kan helpen dat het geheel zwart wordt.
Een pup van mij had zijn neusje met 2 jaar pas echt helemaal zwart, dus er is nog wel hoop. Ergo, dat pigment blijft in de regel wel doorkomen, alleen niet altijd op de door ons gewenste plaatsen. Zo eheft mijn reu al tig mooie pigmentvlekken op zijn tong, maar op zijn oogranden is het nog steeds allemaal erg zunigjes. :biggrin2:

Bij alle "pigmenthulpmiddeltjes" is het een kwestie van het ophalen van het pigment, dus de pigmentcellen moeten in aanleg wel aanwezig zijn anders kun je druppelen, pillen en poeieren tot je een ons weegt maar dan zul je geen verbetering zien. Niet geschoten is echter altijd mis natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1437676
Angelique schreef: Een pup van mij had zijn neusje met 2 jaar pas echt helemaal zwart, dus er is nog wel hoop. Ergo, dat pigment blijft in de regel wel doorkomen, alleen niet altijd op de door ons gewenste plaatsen. Zo eheft mijn reu al tig mooie pigmentvlekken op zijn tong, maar op zijn oogranden is het nog steeds allemaal erg zunigjes. :biggrin2:

Bij alle "pigmenthulpmiddeltjes" is het een kwestie van het ophalen van het pigment, dus de pigmentcellen moeten in aanleg wel aanwezig zijn anders kun je druppelen, pillen en poeieren tot je een ons weegt maar dan zul je geen verbetering zien. Niet geschoten is echter altijd mis natuurlijk :)
Dan ga ik maar hopen  :P
En eens kijken of ik wat toe kan voegen, bessensap bv, kan het altijd proberen.
Door Nadia
#1438033
Ik heb ook mijn ogen gelijnd permanent, aan de onderkant.. Maarr dat word toch zeker niet bij honden gedaan!!!
Gebruikersavatar
Door nova
#1438042
yvette_van_alert schreef: Het lijkt wel of zijn kin op de eerste foto kaal is en op de rweede behaard?
Grapje?? >:(
Gebruikersavatar
Door nova
#1438047
May Linn schreef: Mag ik vragen hoe oud je hond toen was?
Ik heb hier ook 1 met een net niet zwart dopje (18maanden), maar vraag me af of iets nog kan helpen dat het geheel zwart wordt.
op de eerste fotoo is de hond bijna 2 jaar, de onderste fotoo is ong. 2 jaar later gemaakt  :)

ik denk dat het zeeer zeker het proberen waard is, maar je moet wel geduld hebben  :)
Laatst gewijzigd door nova op vr 04 dec 2009, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#1438058
Hertog schreef: Ik ga deze zomer zelf aan de bosbessen sap....................Kijken of mijn roze velltje er wat kleur van krijgt. :D :D

Mooi om dat verschil te zien van de foto's. Niet te geloven. Toch een hele andere hond.
zeker doen, de negertjes in Afrika drinken alleen maar bosbessen sap  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#1440740
Volgens mij is het hebben van perfect pigment voornamelijk genetisch bepaald. Wij hebben Groenendaelers en niets is mooier dan een Groenendaeler met diepzwarte lippen en het liefst ook zwart tandvlees, helaas is dat niet voor iedere hond weggelegt  :-\

Wat ik me afvraag...als je voldoende of hoofdzakelijk rood vlees geeft zou je dan niet al de nodige ijzer etc geven en wanneer je dus zeewier, vlierbes, roosvicee gaat toevoegen dat je eigenlijk aan het overdoseren bent?
Kan me voorstellen dat wanneer je hond brok krijgt het toevoegen van zeewier etc niet zoveel kwaad kan?

Wat ik dus eigenlijk wil vragen :biggrin2: Heb ik, wanneer ik mijn pup van ruim 5 maanden zeewier geef, meer kans op het "perfecte" pigment of niet?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1440773
dat ligt eraan denk ik, als het genetische bepaald is kan je misschien een zetje in de goede richting geven, maar is het al niet echt aanwezig...denk ik dat al die middeltjes niet helpen..
overigens heeft vince rond deze tijd altijd wat kale oogranden, altijd in het najaar, hem geef ik vliernetelextract en heb het idee dat het wel wat helpt...
maar omdat hij verders altijd diep zwart is, en het alleen in het najaar optreed, is het bij hem wel aanwezig..
daarbij krijgen ze hier altijd zeewier..
Door Hertog
#1443131
Ik zal mijn zoon met zijn knal rode haar en doorzichtige huidje ook eens aan de bessensap zetten je weet maar nooit.
Gebruikersavatar
Door nova
#1443761
Hertog schreef: Ik zal mijn zoon met zijn knal rode haar en doorzichtige huidje ook eens aan de bessensap zetten je weet maar nooit.
rode bessen of zwarte bessen?  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1443862
Is er een tijd te zeggen hoelang ik zou moeten wachten voor er resultaat zichtbaar kan worden?
Nova, hoelang duurde het bij jou voordat je wat zag?
Gebruikersavatar
Door nova
#1449306
May Linn schreef: Is er een tijd te zeggen hoelang ik zou moeten wachten voor er resultaat zichtbaar kan worden?
Nova, hoelang duurde het bij jou voordat je wat zag?
Ouwwww, dat weet ik niet meer presies hoe lang het duurde voordat ik verschil merkte. :-\ 2  weekjes misschien?, ben niet zeker
Wel weet ik ,dat langzaam maar zeker de gepigmenteerde gebieden groter zag worden, en de rose delen kleiner .  Dat zwarte vlekje op haar kin op foto 1 is begonnen als een speldenprik. Op foto 1 is het al een plekje van ong. een dubbeltje.
Het hele proces heeft best een poos geduurd, zeker n half jaar, maar misschien ook nog wat langer, dat weet ik niet meer.
Dus geduld is n schone zaak  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door