Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gamble
#1434456
Ik wil graag 1 dag barf doen. Omdat ik vaak naar school moet en me moeder Gamble dan eten geeft en die vindt dit allemaal maar niks.
Wil ik op de dag dat ik zelf veel thuis ben Gamble op barf doen en de rest van de kvv.

Ze krijgt nu iedere dag een andere compleet maaltijd van iets meer dan 750 per dag. Maar nu wou ik bijvoorbeeld op donderdag botten bij geven ik begin dan bijvoorbeeld met kippennekken en later kippenkarkassen. Nu vertelde iemand dat als ik dan daarbij nog kvv zou geven ze teveel bot krijgt. Dus heb ik percentega's uit gerekend.

er kwam uit (per week):
2142 rauwe botten
1873 spiervlees
803 orgaanvlees
536 vis

Dit heb ik door 7 gedeeld weet niet of dit goed is maar dacht dan krijg ik het per dag i.p.v per week.
Dan kom ik op ongeveer (per dag):
300 gr rauwe botten
250 gr spiervlees
150 gr orgaanvlees
75 gr vis

Kan ik dan zeg maar op een donderdag: 300gr kippennekken, 250 gr paardenvlees, 150 gr hart en 75 gr haring geven?
En de rest van de week dus zo ongeveer 750 gr kvv en dan wel 1x in de week een ei en soms wat vis?

Of kan dit niet zo? Als iemand een beter idee heeft hoor ik dat graag  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Gamble op di 01 dec 2009, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1434462
Dit kan prima zo. Als je maar 1 dag per week barf geeft dan komen de verhoudingen niet zo nauw, tenslotte vallen wij ook niet om van zaterdag patatdag. Je BARfdagje ziet er goed uit, later nog af en toe een ander vleesbot als wat in je kvv zit en je hond eet in ieder geval 1 dag per week koninklijk :biggrin2:

Grote hond mag gerust een eitje of 3 per week hebben en ook vis mag je wel vaker geven. Ik zou zeggen tot alles bij elkaar ongeveer 1 volledige maaltijd, dus zo'n 750 gram vis per week erbij (ten koste van de kvv) is prima.
Door Gamble
#1434474
Ik zou als ze de kippennekken enzo gewend is ook nog een keer per week zalmkop ertussen willen doen. Ze is zo gek op vis dus dat zou ik er dan zeker vaker tussen gooien ten koste van kvv. Bedankt voor je tips.

En goed dat ik weet dat ze meer ei mag per week, dacht ergens gelezen te hebben dat ze maar 1 a 2 eieren per week mocht.

En ze krijgt nu ook kip 1 keer per week met de kvv dus als ze meer gewend is aan de botten zullen we eff kijken naar een ander dier. Eerst wennen anders lig ik er zo waker van  ;)
Door Nadia
#1434493
Ik zou idd kijken dat je elke week wat anders barft ;)

Orgaan zou ik naast de KVV niet te veel bijvoeren, omdat dit al veel in de kvv zit.
Het zou het eerste zijn waar ik in zou minderen als ik b.v. een groter stuk bot oid zou kunnen krijgen.
Door Gamble
#1434517
Nadia schreef: Ik zou idd kijken dat je elke week wat anders barft ;)

Orgaan zou ik naast de KVV niet te veel bijvoeren, omdat dit al veel in de kvv zit.
Het zou het eerste zijn waar ik in zou minderen als ik b.v. een groter stuk bot oid zou kunnen krijgen.
Ja wil ook maar wil eerst latten wennen met kippennekken, eendennekken, dan runderstrot en kippenkarkas en dan weer een stapje verder.
Bedankt wist niet dat dat zoveel in kvv zat  :-[
Door tieneke
#1434548
Je kan de barfmaaltijd toch ook van tevoren in een bak doen zodat je moeder het alleen nog maar hoeft neer te zetten?
Door Nadia
#1434561
Ik voer ook barf/kvv en voer maar 10 % orgaan bij. Waarvan de helft daarvan ook nog eens pens.
Weet even niet wat jouw % zijn..(geen zin om te rekenen. sorry ;) )
Door Gamble
#1434811
Nadia schreef: Ik voer ook barf/kvv en voer maar 10 % orgaan bij. Waarvan de helft daarvan ook nog eens pens.
Weet even niet wat jouw % zijn..(geen zin om te rekenen. sorry ;) )
Ik had de volgende percentage's gebruikt:
40% rauwe vleesbotten
35% spiervlees
15% orgaanvlees
10% Vis

En ze hoort eigenlijk 900 gr per dag te krijgen maar wordt sinds de sterelisatie sneller dik en krijgt nu tussen de 750 en 800 gram per dag.
Door Gamble
#1434814
tieneke schreef: Je kan de barfmaaltijd toch ook van tevoren in een bak doen zodat je moeder het alleen nog maar hoeft neer te zetten?
Nou botten enzo geeft ze sowieso niet en hart of dat soort dingen echt dat doet ze niet. Dan vindt ik kvv gewoon makkelijker misschien als ik dit een aantal weken 1 dag heb gedaan ik wel meerdere dagen ga doen hoor.
Door Nadia
#1434818
Met 1 dag kun je eigenlijk niet de fout in gaan, als je een beetje alles verdeeld. (dus niet 800gr botwerk ;) )

Mocht je met en met meer gaan Barfen dan zou k wel nog een keer naar het orgaan kijken..
Prachtige hond hoor!
Door Gamble
#1434821
Nadia schreef: Met 1 dag kun je eigenlijk niet de fout in gaan, als je een beetje alles verdeeld. (dus niet 800gr botwerk ;) )

Mocht je met en met meer gaan Barfen dan zou k wel nog een keer naar het orgaan kijken..
Prachtige hond hoor!
Oke dus ik zou ook gewoon bot, spiervlees en vis kunnen geven? Dat kost namelijk wel geld maar asl het erbij moet zal ik dat toch doen hoor maar wat niet hoeft hoeft niet natuurlijk.

Dank je wel zag net een foto van jouw hond ook erg mooi  :)
Door Too
#1434827
Met maar 1 barf-dag zou ik ook niet al te ingewikkeld doen.. met vleesbot, spier en zeker gezonde vis doe je t al helemaal goed -zeker als t je lukt diersoorten te voeren die niet in de kvv zitten!
Door Gamble
#1434836
Too schreef: Met maar 1 barf-dag zou ik ook niet al te ingewikkeld doen.. met vleesbot, spier en zeker gezonde vis doe je t al helemaal goed -zeker als t je lukt diersoorten te voeren die niet in de kvv zitten!
Ik geef iedere dag ander soort kvv en op één dag geef ik kip en moet toch wel beginnen met bijvoorbeeld kippennekken om haar aan botten te laten wennen toch?
Na een aantal weken zal ik dan wel over gaan op iets anders. Zal wel voor spiervlees iets van paard kunnen geven eigenlijk die heeft ze niet in kvv.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door