Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tess06
#1422113
Ik wil voor mijn friese stabij beginnen met het barf voeren.

ze krijgt nu vlees/pens/vis worst uit abcoude en om de 3 dagen de cavom brokken(om op te maken)

hoe makkelijk is het om aan vlees botten e.d. te komen(ik woon in aalsmeer)

ik heb bij het beginnensmenu gekeken, hoe lang geef ik dat voordat ik verder ga( er staat daar dat ze geen

groente krijgt terwijl ik dat bij de rest wel lees.  krijgt ze dat later wel?)

met vriedelijke groeten

Tess
Door **Jolanda**
#1422171
Ik woon te ver uit de buurt om te zeggen of je makkelijk aan vleesbotten kunt komen.
Groente kun je ook in het begin erbij geven, dat is geen punt.

Ik zou zeggen: kruip in de telefoon, bel slagers en poeliers op en vraag of je daar wat kunt krijgen (noem zelf wat je graag wilt hebben, zij zullen zeggen of ze dat voor je hebben of kunnen bestellen)

Je kunt natuurlijk ook via de barfleveranciers bestellen. Denk aan Herby, lupa of richard.
Door MoYo
#1422216
Hoi,hoi,
Wij wonen in Rijsenhout en vaak kan je hier op de lijst met Hoofddorp meebestellen (op de verzamelplaats bij KVV). Ook op de markt in Hoofddorp kan je kippennekken en zalmkopppen/snippers/graat etc kopen en op bestelling ook op de markt in Amstelveen. Bij de poelier daar verkopen ze vanalles....
Lees je goed in en kijk wat er te leveren is, dan is er best een goed menu van te maken! Succes!!
groetjes, Ilse
Door boris2009
#1422920
ik ben begonnen met de kipkarkas een tijdje te voeren, toen dat goed ging kwartel, daarna konijn, kippenbouten en nu hebben we eend en van de week weer zalmkop.
Ik vond het best wel spannend om telkens aan iets nieuws te beginnen maar ook doordat ik het rustig aan heb opgevoerd gaat het hier prima en doe ze heter erg goed op
Door tess06
#1423082
Ze krijgt regelmatig al kippepoten.
sinds vorige week heeft ze een zalmkop gehad, daar bleef nog redelijk wat van over, maar gisteren heeft ze hem helemaal opgegeten.

hoe groot moet de vriezer zijn om de voeding op te slaan?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1423180
tess06 schreef: Ze krijgt regelmatig al kippepoten.
sinds vorige week heeft ze een zalmkop gehad, daar bleef nog redelijk wat van over, maar gisteren heeft ze hem helemaal opgegeten.

hoe groot moet de vriezer zijn om de voeding op te slaan?
Dat ligt eraan hoe grote hond je hebt en voor hoeveel tijd je wil inslaan.
Het motto: groter is beter geldt wel hier  :biggrin2:
je kunt grofweg rekenen dat het aantal liters gedeelt door 3, het aantal kilo's is wat je kwijt kan in de vriezer.
Vleesbot neemt meer ruimte in dan orgaan/spiervlees.
Door Alba
#1423644
Als je regelmatig mee kan bestellen met een groep van hier of een vriendin oid kan je ook met een klein vriezertje wel toe, maar hoe groter hoe fijner natuurlijk ;). Ik denk dat je als je een menu hebt gemaakt en dus weet hoeveel je per week/maand/etc nodig zou hebben, kan inschatten hoe groot je vriezer moet zijn.
Wij zijn begonnen met KVV omdat ik voor BARF een grotere vriezer wilde hebben (en ruimte daarvoor) maar inmiddels ben ik er wel achter dat je ook met een klein kistje of ladekastje best toe kan als je maar 1 hond hebt, alleen moet je vaker bestellen.
Door Happy Tail
#1424662
in de adressenlijst bij vraag en aanbod zie je al een hoop leveranciers staan die door mensen van het forum aangedragen zijn. daar staan er vast wel wat tussen waar je wat mee kan.
groenten zijn geen must voor een barfmenu. hier geef ik wel af en toe wat; of gemalen door de magimix, of wat afgekookte groenten. er gaan soms ook weken voorbij dat ze niets krijgen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door