Wat vind je partner of familie of vrienden van rauw voeren??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht
Asthor
1-ster

Re: Wat vind je partner of familie of vrienden van rauw voeren??

Berichtdoor Asthor » Za 27 Feb 2010, 15:09

Mijn vader vind het allemaal wel mooi om te zien als hij bij me is. En al die verhalen die ik dan vertel, ja die vind het wel prima. En heel normaal, want "vroeger aten ze ook met de pot mee...."  ;)
Een vriendin van me vond het in het begin beetje raar, die voert haar hond wel br*k. Maar nu als hij daar ooit even moet blijven, en ook eten dus, vind ze het niet meer zo raar als in het begin. Ze geeft haar hond nu zelfs af en toe ook wat barf. Jaja, wie weet....  :biggrin2:

Groet,
Sabine en poot Asthor  8)
Souris
3-sterren

Berichtdoor Souris » Zo 28 Feb 2010, 18:49

Ik heb sinds kort ook een gezamelijke weekend besteding...
Samen hakken snijden porties maken, lachen hoor ;D
Het is toch veel leuker als je partner er zich ook in gaat verdiepen. Eerst riep hij gewoon maar in het luchtledige en vooral voorbijgangers jaaaaaaa rauw vlees he, daarom zien ze er zo goed uit hmmm wat ze krijgen uhhhhh tja en meer wist meneer er niet van...
Maar ik moet zeggen het is echt leuk om het samen te doen!

Mijn moeder vraag altijd wat voor vieze dingen er nu weer op het menu stonden, maar ze vind het wel erg interessant. Helaas is ons "thuis" hondje al een tijdje dood maar in zijn laatste half jaartje heeft ze het rauw voeren met onze tandenloze hond toch doorgezet!
Ons Elftal

Berichtdoor Ons Elftal » Zo 28 Feb 2010, 22:00

Mijn man vond het in de eerste instantie maar niets en noemde het maar "alternatief" gedoe. Maar als ik het wilde, dan moest ik dat zelf maar weten. Zodra hij zou merken dat de honden het er slecht op zouden doen of ziek zouden worden, dan was het einde oefening met het verse vlees en zouden ze weer brokken krijgen. En daarnaast mocht ik dus beslist niet duurder uit zijn met vlees, dan met brokken. Hij zou de honden dus ook pertinent geen eten meer geven.
We zijn nu een jaar verder en als er één enthousiast is, is het mijn man wel. Hij rijdt elke week trouw zijn adres af om vlees te halen. Vandaag heeft hij me weer de hele dag geholpen met malen van een voorraad botmix voor drie maanden en dat is echt een hele klus met 9 honden!
Onze zoon vindt het eigenlijk heel normaal dat honden vlees eten. Onze dochter vindt het geen probleem en blijft als ze het huis uit gaat en haar honden meeneemt ook vers geven. Ze weet alleen nog niet of ze zelf samen gaat stellen.

Mijn zus, die het maar een heel gedoe vond, geeft haar drie honden nu ook vers. Net als wij, combinatie kvv en zelf samengesteld.

Mijn moeder (mijn vader wel  ;)) is nog niet helemaal om, maar af en toe krijgt haar hond wel een pakje Smuldier. Ze krijgt van ons een vriezer, zodat dat ook geen reden meer hoeft te zijn om het niet doen. Mijn zus, die bij hen in de buurt woont gaat voor de inhoud zorgen.

En de rest?? Geen idee? Ik krijg niet echt vreemde reactie's. Ik ben altijd zo met mijn honden bezig, dat ze het geloof ik heel normaal vinden dat ik anders dan anders voer.
sandrra
5-sterren

Berichtdoor sandrra » Zo 28 Feb 2010, 22:55

Mijn schoonmoeder stond gisteren hoofdschuddend achter t keukenraam te kijken toen Mazoe en Khami hun kaken in een rekje ribben zetten.
Ze is bang dat t fout gaat denk ik. Mijn schoonvader en een vriend van ons vonden t machtig om te zien. En mijn vriendin kwam bij me in de garage om te kijken hoe ik t bereide. Naderhand stond ze bij me in de tuin te genieten hoe ze aan t eten waren,  Nou hebben we beide in een slagerij gewerkt en zijn dus heel wat gewend. Mijn schoonvader was slager en zijn vader slachtte vroeger zelf dus ook heel wat gewend.
Tja zei mijn vriendin terwijl ze t zo aan t bekijken was. Dit is toch ook veel logischer en gezonder om je hond te voeren. En moet je die vachten eens zien :) . Ooit willen ze een hond dus wie weet wat die dan te eten krijgt ....
Laatst gewijzigd door sandrra op Zo 28 Feb 2010, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
BarfBull
3-sterren

Berichtdoor BarfBull » Vr 05 Mar 2010, 09:53

Hans, mijn vriend, staat er vierkant achter. Hij helpt me ook met het malen van botten (sommige botdelen verteert onze bull namelijk alleen in gemalen vorm) en het portioneren van het vlees. Het enige nadeel vindt hij dat er minder ruimte in de vriezer is voor zijn eigen vlees  ::)
Mijn moeder (die nu 88 is) is opgegroeid op een boerderij en is van huis uit gewend dat honden rauw vlees, groenten en tafelrestjes krijgen. Brokken, blikvoer en ander commerciëel honden'voer' vindt ze drie keer niks. BARF vindt ze juist heel vanzelfsprekend, en ook interessant. Kortom, ze is het er volkomen mee eens. Pas geleden heeft ze met veel interesse en plezier 'Voer voor carnivoren' gelezen, en ze kijkt belangstellend toe als onze bull een eendennek staat te kraken.
Mijn schoonfamilie begrijpt het niet helemaal, geloof ik, maar echt raar vinden ze het nou ook weer niet. Ze hebben zich er iig nog nooit in negatieve zin over uit gelaten. Niet in mijn bijzijn, tenminste   :biggrin2:
En verder hoor ik eigenlijk ook zelden of nooit negatieve geluiden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet over rauw voeren begin bij mensen van wie ik het vermoeden heb dat ze er ook niks over willen horen. Dat vind ik gewoon zonde van mijn tijd en energie  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door BarfBull op Ma 23 Mei 2011, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Vr 05 Mar 2010, 10:10

Gisteren was mijn moeder op bezoek. Ze bleef bij ons eten en na ons eten was het de beurt aan de honden. Er stond krokodil op het menu. Voor onze kleine meid had manlief de krokodil in 3 stukken gemaakt om te zien of ze er moeite mee zou hebben of niet (niet dus). Mijn moeder keek belangstellend toe hoe onze kleine meid haar krokodil op at. Opeens vertelde ze mij dat ze iemand had verteld dat onze honden rauwe voeding kregen en dat dat heel gezond is. :o Ik was hier echt heel verbaasd over want voor kort vertelde ze me nog dat ze het een vieze bende vindt.  :biggrin2: Ook had ze die persoon gevraagd of het niks voor zijn hond was maar helaas liet die weten "er is niks zo gezond voor een hond als br*k" en "teveel werk". De hond krijgt wel ongezonde tafelresten als frikandel, gekruide macaroni en patat. :(

Ik ben blij dat ik mijn moeder eens een keer positief heb horen praten over BARF.
mettrop
3-sterren

Berichtdoor mettrop » Vr 05 Mar 2010, 12:24

nou, mijn vrouw begint er al aan te wennen, maar mijn ouders niet.
mijn vader kocht ook altijd wel vlees en orgaan voor de honden, maar dan kookte hij het eerst.

afgelopen woensdag was ik op de info avond voordat zondag onze puppy cursus begint, en toen zat er naast mij een meisje wat vroeg welke brokken onze pup kreeg.
dus ik zei: geen.
kijkt ze mij aan alsof ze water ziet branden, en toe ik haar zei wat ik dan wel voer, was ik meteen een viezerik ;D (was wel als grap bedoeld denk ik!)
essie74
4-sterren

Berichtdoor essie74 » Wo 10 Mar 2010, 17:03

Anne in Duitsland schreef:Zolang blöde Tussi's van amper achttien jaar in een dierenwinkel nog steeds verkondigen dat botten levensgevaarlijk zijn*, geloof ik ook niet dat de gewone hondenbezitter het licht zal zien. In de hondensport is men veel bewuster met zijn huisdier bezig, lijkt me, daar wordt dus beter over dingen als voeding nagedacht.

* Ik had er gisteren weer eentje. Ik dacht een DSZ te hebben ontdekt waar KVV met bot werd verkocht, want dat had een andere blöde Tussi die daar werkzaam is me de vorige keer verteld. Die van gisteren wist echter te vermelden dat er alleen vlees in zat. "Is toch ook logisch, want botten gaan splinteren dus da's levensgevaarlijk." Ik zei nog dat wij onze honden iedere dag hele botten geven en dat alleen verhitte botten splinteren, maar dat klopte volgens haar voor geen meter. Ach, het wicht was koud achttien zo te zien, dus ik ben er maar niet mee in discussie gegaan. Winkel uit, doei.

toch is het vers voeren ook in DL in opkomst hoor! Mijn schoonzus woont in Frankfurt en ik heb haar op barf gewezen, ze zaten meer bij de DA dan thuis met het hondje.

Zij is een ware reclame campagne gestart daar in de omgeving samen met haar twee dochters :biggrin2:

Nu kopen ze geloof ik met 12 man in en staan bij hun thuis in de kelder lekker te propotioneren en laten elkaars honden uit en zijn elkaar oppas in de vakanties!

Dus behalve voor honden brengt het de barfende mens ook wat moois!

gr,

es
essie74
4-sterren

Berichtdoor essie74 » Wo 10 Mar 2010, 17:13

tja hier ook een man die van huis uit zelf genoeg vlees naar binnen wil werken.

Gilt hier dan ook  dat ze onderhand beter te vreten krijgen dan hij! ::)  Nou mijn honden krijgen hier een beetje barf maar vooral KVV.

ik heb geen zieke honden meer en dat ziet hij dan weer wel, maar als iemand vraagt wat voeren jullie de honden, roep hij als eerste ES!!!!!

Leg jij ff uit wat wij de honden geven? die of die wil dat ff weten ennuh.. goed dan ga ik wel ff ....

Jullie herkennen het wel.

Zoonlief gaat het weekend logeren bij iemand en vraagt zonder te blikken en of verblozen of hij een barf pakketje mee mag nemen voor de hond en kat daar.

Krijgen ze echt lekker eten :-*  daar smelt je toch van?
mijn ouders, tja, hebben nu twee katten toch op brok want ze moeten toch wel kunnen kauwen he? Maar ook een voeding op Haaks Barf en daar raken ze steeds meer van het feit overtuigd dat dit toch echt de oplossing is voor de katten :biggrin2: :biggrin2:

De rest van de mensen is onwijs geintereseerd maar weet niet wat ze er nou van moeten denken.

De buren hebben alleen maar gevraagd of we er voor willen zorgen dat er geen vliegen overlast kon ontstaan ::)

gr,

es
Exect
4-sterren

Berichtdoor Exect » Do 11 Mar 2010, 14:09

*Nikki* schreef:De vraag zegt het al!!

Meneer Nikki vind het eigenlijk allemaal maar een gedoe. Als ik het zeg, geeft hij de katten KVV, zeg ik niet dat het klaar ligt krijgen ze gewoon allemaal blik van hem. Niet alle katten zitten hier op rauw namelijk.
Omdat ik geen rijbewijs heb, wordt hij eigenlijk schijt ziek van overal naar toe rijden om rauw vlees te halen. De honden houd hij zich al helemaal niet mee bezig en ik denk dat als ik bv in het ziekenhuis zou komen dat ze wel rauw krijgen van hem maar dan wel met de natte vinger methode. Terwijl de menu's duidelijk uitgeprint op de koelkast hangen. Maar hij heeft geen benul waar wat ligt en wat wat is in de vriezers.
Ik geef volgens hem en mijn ouders veel te veel geld uit aan de honden en katten. Maandelijks is dit voor de honden rond de €100,-. Voor de katten koop ik tussendoor. Dit zou ik ook kwijt zijn aan de honden tot zelfs meer aan Royal konijn. Helaas zien ze het niet dat als ik een maand meer uitgeef aan rauw vlees dat ik de volgende maand minder uitgeef.
Eigenlijk vinden mijn Meneer Nikki en mijn ouders het waanzin en ben ik er veel te veel mee bezig. Ik werk niet dus dit is mijn werk en ja, ik geef toe dat het erg verslavend is en dat ik erg hebberig er door word al het betreft koopjes.
Mijn vrienden vinden het luguber en dan vooral de prooidieren.

Ik woon in Thailand en daar is het altijd heet dus een ieder van de Da die er niets van wil weten  tot buurtgenoten staan met grote ogen te kijken als ik mijn Duitseherder  een stuk botmet vlees geef ze zijn als de dood voor ongedierte zoals  wormen in zijn lichaam .
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Ma 15 Mar 2010, 09:41

Nu mijn honden alweer bjna een half jaar op kvv/barf staan begint mijn omgeving het verschil te zien. De hond van mijn  schoonzus verliest haar bij het leven en heel het huis ligt vol. Mijn beide hondjes verliezen totaal geen haar, glanzen als een gek en doen het gewoon erg goed. Frank is de afgelopen weken bij mijn ouders wezen logeren omdat Zoë loops was en ik kreeg complimentjes van mijn vader dat hij er zo goed uitzag, zijn ontlasting zo mooi was en dat er bijna geen haren van hem in huis lagen.
Het voeren die drie weken was wel een beetje ellende. Ik ben iedere dag daar geweest om hem zijn barfmaaltje te geven in de avond en in de ochtend kreeg hij van mijn vader een bak kvv met zijn pillen erdoor. Mijn pa vond het niet echt erg om te geven.
Ik ben blij dat die drie weken om zijn.

groetjes van Hanna.
*Flip*
5-sterren

Berichtdoor *Flip* » Ma 15 Mar 2010, 15:09

Ook hier was de man iets minder enthousiast, tot hij zag hoe enthousiast de Flip, kat was en de wetenschap dat het vele malen goedkoper is dan de 'high quality' brokken
Familie is nog steeds sceptisch, al hun honden/katten/paarden ed zijn oud geworden op brokken...  Schoonfamilie vindt het allemaal wel grappig, maar gaan er zelf niet aan beginnen (21katten is misschien ook wat lastig...). Nu we een paar maanden aan het barfen zijn en Flip alles keurig van een snijplankje eet, wilt mijn vriend ook wel eens eten geven. Hakken doen we niet en alles in kleinere porties pakken moet ik ook zelf doen. Onder het motto: "Jouw idee, je hakt ook in dieren voor je studie en ik kan niet tegen bloed, tenzij het uit een biefstuk komt". Als ik hem er (onder lichte dwang) steeds meer bij betrek komt het vanzelf wel. Het is, denk ik, meer de onwetendheid en angst om het niet goed te doen dat mensen tegen houd om te gaan barfen.
Op de opmerking: "niets is beter dan brokken" zeg ik altijd: "Ja, vooral >50% aan granen, maar misschien kan je dat beter aan een kip voeren" Veel mensen weten helemaal niet dat er zoveel granen in brokken zit en sommigen denken zelfs dat de stukjes in blik echt vlees is  :o
Wat mij het meest stoort is dat bij de opleiding Diergeneeskunde ook beweert wordt dat brokken het beste zijn....
MirandaK
3-sterren

Berichtdoor MirandaK » Di 16 Mar 2010, 17:07

Anne in Duitsland schreef:Mijn vriend was meteen "om" toen ik voorstelde om te gaan barfen. We waren nog geen week bezig of hij zat al tegen iedereen die het horen wilde te preken dat barfen veel beter was, veel gezonder, veel natuurlijker, veel echter! Dat verbaasde mij ook, want mijn vriend is de nuchterste mens op aarde en laat zich zeker niet standaard meeslepen door al mijn, ahum, geniale ideeën. Maar voor barfen was hij meteen te vinden.

Gelukkig maar, want tot op heden is barfen vele malen duurder dan brokken, en er zijn er om de veertien dagen een halve zaterdag mee bezig (stad en land afrijden voor verschillende soorten vlees, en vervolgens voor veertien dagen en drie honden portioneren). Maar hij ziet ook hoe goed zijn beestjes het erop doen, en dus maakt het hem niet uit. Hij gaat zelfs vrijwillig aan de Porkert staan zweten!

Verder vinden vrienden en familie het maar een uit de hand gelopen hobby, geloof ik, maar dat vonden ze toch al van onze uitdijende dierentuin...

haha geweldig! Dit had ik zelf zo ongeveer ook kunnen typen. Heerlijk he, zulke mannen?
Limpy
5-sterren

Berichtdoor Limpy » Za 20 Mar 2010, 22:11

Ik heb een vader en een zus die het geweldig vinden (pa vraagt soms om barffoto´s die hij dan ook nog ongevraagt doorstuurd aan nietsvermoedende familie-leden/vrienden die nog vieze br*kken voeren met uitleg), ma vindt het vies maar snapt het wel en vind ook dat ze veel mooier zijn sinds ze op kvv/barf staan!
Gros van vrienden idem: ze zien de katten er ook mooier/beter van worden en genieten van vlees; de enkeling die tegen me moppert....ach, ik haal me schouders maar op en weet beter!
Als zelfs m´n mutsige moeder zegt dat ik nooit meer anders mag voeren dan kvv/parttime barf dan luister ik die ene keer maar naar haar.....
M´n broer komt nu zelfs met vragen over kvv/barf voor hun hond, gaaf dus!
Paula1976
4-sterren

Berichtdoor Paula1976 » Ma 22 Mar 2010, 16:18

Mijn man was eigenlijk meteen enthousiast toen ik met het barfverhaal thuis kwam. Airedale Maud kreeg toen Royal Konijn en was 6 maanden toen haar vacht duidelijker minder mooi werd, ze liet erg veel winden, begon naar hond te stinken en al met al was ik gewoon niet tevreden over br#k. Mijn trimster wees mij toen op barf en daar ben ik haar nog altijd erg dankbaar voor, behalve barf voor de hond heeft het ons zo veel meer gebracht!

Binnen 2 weken zagen we bij Maud al een positieve verandering en het feit dat ik met barf EUR 0,82 kwijt was per dag en met RC EUR 1,50 per dag viel natuurlijk helemaal super bij mijn boekhouder Edwin!!  :D

We hebben in het begin echt met zijn vieren bij haar staan te genieten! Zo genoot zij van haar eten! In haar korte leventje (11 maanden) hebben we haar in ieder geval dit plezier kunnen geven!

Nu met Tico is het ook weer genieten geblazen! En de kinderen vinden het ook de normaalste zaak van de wereld dat hij dit eet. Vorige week is de Berner Sennen van onze zwager ingeslapen, 7 jaar oud, vage klachten en uiteindelijk zeer slechte lever en nierwaardes. Wat vraagt mijn zoon: "mama, kreeg Kay brokken?" ik zeg ja, "brokken zijn niet gezond hè mama?" Nu denk ik dat bij Kay het enten misschien ook wel boosdoener is geweest, staat mij bij dat hij in februari geënt is en sindsdien slecht is gaan eten. Maar de br#kkentroep van de Lidl zal ook zeker niet bijgedragen hebben. Zij vinden het voeren zoals wij het doen maar onzin, een hond is maar een dier en zo luxe eten is dikke onzin.

De rest van de familie kent mij langer dan vandaag en vinden dit juist helemaal bij mij passen!

Tico zijn menu's liggen per dag gerangschikt keurig in de diepvries, behalve als er pens bij zit, heeft mijn man totaal geen moeite met voeren. Dus als ik ziek zou zijn dan zou Tico gewoon zijn barf krijgen. We hebben het er wel eens over: wat als ik er niet meer zou zijn, wat zou je dan geven? Dan zou hij waarschijnlijk kvv geven met af en toe vleesbot ofzo. Maar dat is dan puur vanwege het gedoe van menu's maken en barf bestellen en verdelen. Maar hij heeft ook absoluut de overtuiging dat dit veel beter is voor hem. Hetzelfde met de entingen. Tico is afgelopen vrijdag getiterd en toen bleek dus dat met "maar" 2 pupentingen hij voldoende antistoffen heeft en dan pas op zijn vroegst volgend voorjaar weer getiterd hoeft te worden en evt. een vaccinatie. Behalve dat hij het wel sneu vond voor Tico dat hij bloed moest prikken (mijn man heeft een naaldenfobie) vond hij de uitslag dus wel interessant en is hij ook absoluut overtuigd van het overenten. En het scheelt in zijn portomonnee en das altijd goed!! Haha.. ;D

Wel heb ik nog wel erg last van evangelisatie neigingen, ook zeker wat betreft het enten. Zelf ook altijd klakkeloos het geijkte schema opgedreunt toen ik nog bij de DA werkte. Dacht niet verder daar over na, ook niet wat betreft de br#kken. In de toekomst zou ik graag weer als para-veterinair aan het werk willen maar ja.... over deze dingen denk ik nu dus beslist anders als toen...... en dan moet je wel een DA treffen die daar voor open staat. Veel DA hebben tegenwoordig assistentes die speciale voedingsspreekuren houden voor dieren met overgewicht e.d., helemaal wat voor mij maar dan wel met BARF!!!! En dat is natuurlijk bij veel DA niet de bedoeling! De mensen moeten naar buiten met een zak dieetvoer van RC of Hills etc. Daar zou ik beslist gewetens bezwaren bij hebben. En ik zou á la minute het titeren willen introduceren! En het konijnen enten is ook zo'n overbodig iets. De ene entstof werkt wel 2 weken en de ander 6 weken! (deze info heb ik van een vriendin die bij de DA werkt) Dus wat heeft dat nou voor nut? In maart/april enten en dus vanaf mei/juni nul bescherming. "Waarom enten we dan nog" vroeg mijn vriendin aan haar baas, "nou ja, tis eigenlijk onzin maar ja....."

Dus barfen, titeren...... ik ben reuze blij met alles wat ik geleerd heb op dit forum! En mijn man met mij en wat de rest van mijn omgeving er van vind boeit me niet!!!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”