Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1531272
Wat ik me nou wel eens afvraag:
Er zijn hier heel veel mensen waarvan de partner het smerig vindt om rauw voer te geven, maar er vaak in principe wel achter staan.

Ik snap dit niet.... willen die partners ook het eigen vlees niet zien/ruiken/aanraken voor het de pan in gaat?
Of is het dan ineens anders?? ???


Ik ben wel blij dat mijn hubbie net zo lustig de ribben staat te klieven als ik hoor :biggrin2:
Hij vindt alleen pens wel meuren, maar doet daar ook niet moeilijk over om te geven, dan wast hij daarna gewoon 3x zijn handen ;D
#1531286
Anthraciet schreef: Wat ik me nou wel eens afvraag:
Er zijn hier heel veel mensen waarvan de partner het smerig vindt om rauw voer te geven, maar er vaak in principe wel achter staan.

Ik snap dit niet.... willen die partners ook het eigen vlees niet zien/ruiken/aanraken voor het de pan in gaat?
Of is het dan ineens anders?? ???
Dit heeft mijn schoonmoeder  ::). Ik snap dat niet want ze staat zelf altijd van het rauwe gehakt te snoepen  :-X. Ze kon het ook niet uitleggen aan mij toen ik het vroeg  ::)
Ze is heel lief hoor mijn schoonma maar dit is iets wat ik niet snap  ::). Mijn schoonpa voert meestal de honden.
#1531311
Anthraciet schreef: Wat ik me nou wel eens afvraag:
Er zijn hier heel veel mensen waarvan de partner het smerig vindt om rauw voer te geven, maar er vaak in principe wel achter staan.

Ik snap dit niet.... willen die partners ook het eigen vlees niet zien/ruiken/aanraken voor het de pan in gaat?
Of is het dan ineens anders?? ???


Ik ben wel blij dat mijn hubbie net zo lustig de ribben staat te klieven als ik hoor :biggrin2:
Hij vindt alleen pens wel meuren, maar doet daar ook niet moeilijk over om te geven, dan wast hij daarna gewoon 3x zijn handen ;D
Ja dat snap ik dus ook niet....Dat mensen t vies vinden ruiken, maar zelf wel een biefstukje in de pan gooien. en t liefst rauw eten ???
#1531424
Tsja, aan de andere kant verbaast het mij ook niet. Het vlees voor de honden is toch vaak een stuk bloederiger en niet zo mooi klinisch verpakt. Koppies, ribben waar nog een stuk hart in zit, darmen... da's toch andere koek. Daarbij zijn wij ook niet zo gewend om orgaan te eten.
#1532017
yuki11 schreef: "Zonde om het aan de hond te geven", was de meest opvallende opmerking die ik hoorde op de verjaardag van mijn vader...toen ik Yuki zijn eendennekken wilde serveren  :o  :o

De kennis in kwestie beweerde dat eendennekken heerlijk zijn  ::)
Ën wat zei jij?  "Hapje??" :biggrin2:
#1532063
Ik geef geen barf maar kvv en soms iets barfigs (sardienes, kipkarkas enzo) Mijn toenmalige partner was zooooo blij dat ik de honden eindelijk "normaal" eten ging geven. Hij komt uit het buitenland en daar eten de honden helemaal geen "gekke" brokjes. Hij was echt oprecht blij dat ik "verstandig" werd..... :D En ik nu ook! En de honden al helemaal!
#1532389
Mijn lief vind pens lekker ruiken  :-X Maar dat is wel handig qua taakverdeling. Zo kan ik echt over mijn nek gaan van de lucht van haas, heeft hij ook geen problemen mee.

Ik moet zeggen dat we wel véél makkelijker zijn geworden qua eigen vlees door het BARFen. Ik heb een poos geleden ook zó gelachen om een paar koks op tv bij Herman de Blijker die griezelden bij het slachten van een eend. Veel mensen beseffen écht niet dat hun biefstukje of schnitzel gewoon onderdeel is geweest van een beestje..
#1532640
Mijn familie vond het eerst maar helemaal niets. Een partner heb ik niet..dus haha wat dat betreft scheelde dat weer. ;)
Mijn ouders en broer en zus vinden het nu eigenlijk wel wat intressanter heb ik het idee.
Mijn moeder staat er nog steeds bij te gruwelen als Raiko een kippennekje, karkas of visje o.i.d. verorbert maar vertelt nu wel aan iedereen dat Raiko heel speciaal eten krijgt en dat hij er daarom zo mooi uit ziet.. :biggrin2:
Als mensen dan vragen wat hij krijgt kan ze er in geuren en kleuren over vertellen..en dat het veel beter is dan brok.
;D dus ik denk wel dat ze om zijn..
Mocht ik in de toekomst iemand tegen het lijf lopen dan zal hij er maar aan moeten wennen..(mocht ie het nix vinden). :biggrin2:
#1533131
Als ik 't zo lees is 't bij de keus voor overstap naar barfen voor 90% een vrouwending die uiteindelijk de partner helemaal/ een beetje / of niet meekrijgen.........
Nu ga ik even alles over 1 kam scheren maar wat zijn wij dames toch verstandig  ;) haha

Manlief vond de kvv prima en goed voor de hond maar vindt dat ik nu met het barfen een beetje ben doorgeslagen.
Ik doe dan ook alles zelf maar goed heb d'r gelukkig geen hekel aan.
Stiekem vindt hij het ook leuk om onze hond lekker z'n hertenribbetjes te zien verorberen maar dat zou die niet zo snel zeggen.

Binnenkort gaan we op bezoek bij vrienden in Rotterdam en wilde ik ietsje eerder weg om naar de IC te gaan.
Maar goed dit gaat dus niet gebeuren. Manlief vindt het veel te veel gedoe om daar eerst langs te rijden, dan al dat vlees 1 dag achterin de auto te hebben etc........ :( Grrrrrr.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door