Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1406573
vanaalst schreef: mijn kipkarkassen zijn ook veel groter, zit dan ook een stuk nek aan en wat orgaantjes..
maar die van de foto is ook prima hoor, zou er wel spiervlees bij geven..
Note voor mezelf: we gaan samen naar islam centrum, jou poelier en dan ook nog wandelen  :)
Door lisa-v
#1406665
ahhh ik dacht het al toen ik het openmaakte, maar mijn vriend zei nog: neej zijn vast karkassen. ik twijfelde dus ook al in de vriezer heb ik nl karkassen liggen en die zien er anders uit en daar zitten ook nog wat orgaantjes in.
maar dit kan ik dus ook prima geven? geen probleem? inprincipe is dit dus zachter bot dan een karkas.
ik zal er idd wat spiervlees bij geven.
bedankt voor alle reacties ;D
boris2009 schreef: krijgen ze bij jou kipkarkas vanaf een bord  ;)?
Ziet er goed uit en inderdaad niet duur.
;D ;D dat mocht ze willen..  ;)
Truus schreef: Bofkont :D, leuk adresje heb je gevonden.
ja super he! ben er erg blij mee.. tis nog niet zo makkelijk om goede adresjes te vinden ::)
Laatst gewijzigd door lisa-v op ma 02 nov 2009, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Presley
#1406839
Even nog een aanvulling, moet het echt ff kwijt  :-[
Dit zijn GEEN Kipruggen, maar dit is de kippenborst, dit is dus het stuk maar de filet van af wordt gesneden.
Het bovenste gedeelte wat je op de foto ziet, het smalle, dit is het borstbeen.

Bij de kippenrug zie je duidelijk ribbetjes.
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1407166
Presley schreef: Even nog een aanvulling, moet het echt ff kwijt  :-[
Dit zijn GEEN Kipruggen, maar dit is de kippenborst, dit is dus het stuk maar de filet van af wordt gesneden.
Het bovenste gedeelte wat je op de foto ziet, het smalle, dit is het borstbeen.

Bij de kippenrug zie je duidelijk ribbetjes.
...en: rug.

Haha, ik wilde precies hetzelfde kwijt. Het zijn echt géén ruggen, de rug zit er nou juist echt niet meer aan ;-) Als het dus iets wil noemen is het inderdaad kippenborstkastjes.
Door pieterendiaan
#1408707
*Marga* schreef: Inderdaad dit zijn kippenkarkassen,kippenruggen die haal ik bij clazing en die heeft ook nog eens een vel eraan.
nu is mijn geheugen ook weer opgefrist.. maar wat ik me nu afvraag.. ik lees dat die borststukken voornamelijk uit kraakbeen bestaan, ik ben nu de vriezer aan het leegmaken en geef voornamelijk parelhoen en kippenborststukken en reken dit tot vleesbot. maar kom ik dan niet in de knoei met het aantal vleesbot dat bikkel moet krijgen?
Of tellen borststukken ook gewoon onder vleesbot?
Door Buran en Co
#1408744
diana&pieter schreef: nu is mijn geheugen ook weer opgefrist.. maar wat ik me nu afvraag.. ik lees dat die borststukken voornamelijk uit kraakbeen bestaan, ik ben nu de vriezer aan het leegmaken en geef voornamelijk parelhoen en kippenborststukken en reken dit tot vleesbot. maar kom ik dan niet in de knoei met het aantal vleesbot dat bikkel moet krijgen?
Of tellen borststukken ook gewoon onder vleesbot?
Ja, daar ben ik ook erg benieuwd na, heb het destijds altijd als 50/50 vleesbot gegeven...........
Door pieterendiaan
#1409820
diana&pieter schreef: nu is mijn geheugen ook weer opgefrist.. maar wat ik me nu afvraag.. ik lees dat die borststukken voornamelijk uit kraakbeen bestaan, ik ben nu de vriezer aan het leegmaken en geef voornamelijk parelhoen en kippenborststukken en reken dit tot vleesbot. maar kom ik dan niet in de knoei met het aantal vleesbot dat bikkel moet krijgen?
Of tellen borststukken ook gewoon onder vleesbot?
weet iemand hier een antwoord op?
Door 202Spots
#1409839
Presley schreef: Even nog een aanvulling, moet het echt ff kwijt  :-[
Dit zijn GEEN Kipruggen, maar dit is de kippenborst, dit is dus het stuk maar de filet van af wordt gesneden.
Het bovenste gedeelte wat je op de foto ziet, het smalle, dit is het borstbeen.
Bij de kippenrug zie je duidelijk ribbetjes
Dit zijn de kippenruggen. ;)

Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door