Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1391705
Ik zit nu ook nog in die fase dat ik het bos niet meer zie.. Soms zie ik een paadje, maar dan raak ik de weg weer even kwijt.. Ik ben nu bezig met langzaam van het KVV af te stappen. Kain heeft al wat echte barfhapjes gehad..
Kippenvleugeltje, kwarteltjes, sardientjes en straks kippennekken.. Het blijft spannend elke keer weer..

Maar ook jij komt er wel... Het heeft zijn tijdje nodig, maar al snel vallen de puzzelstukjes op zijn plaats..
#1394297
cindybijl schreef: ook ik ga weer een poging wagen om me meer te verdiepen in barf, bedankt voor je vraag!  :biggrin2:ik ga ook de bovengenoemde topics opnieuw doorlezen, ik heb zelf nl moeite met menu's samenstellen  :-[
ik werkte ooit in het begin totaal zonder menu:
wat ik deed:
ik maakte een lijst met wat ik voor een week of 4 nodig zou hebben aan bot/spier en orgaan. Dat dan netjes een beetje onderverdeeld in de diersoorten en dat ging ik dan halen. Alles werd dan op de keukentafel gelegd en daar maakte ik dan dagporties van.
dan kreeg ze bezien over de weken de juiste hoeveelheden van alles, maar elke dag wat anders en was het gewoon een zakje per dag.
dus:
bijvoorbeeld
60-70 %  goed bevleesd bot : kipkarkassen, eenden nekken, eendkaras ribjes ed 
20 % spiervlees: geitensnipper, rundersnipper, kalfsvlees, lamsbvlees ed
15 % orgaan: goed onderverdeeld in hart, nier, lever en maagjes
en dan een pensdag  of vis dag per week

dan reken je voor jouw hond uit hoeveel van elk en dat leg je dan bij elkaar

dus ik hoop dat je hiermee een beetje richting paaltjeswandeling uitkomt
#1394401
happytail: bedankt voor je uitleg. op zich is het me wel duidelijk, maar het moet nog echt ff doordringen en vanzelfsprekend worden want dat is het nog niet...
Ook wat ik alemaal kan geven moet nog even vanzelfsprekend worden.
Dan moet ik natuurlijk nog even uitzoeken waar ik alles kan krijgen! ;)
#1394450
cindybijl schreef: happytail: bedankt voor je uitleg. op zich is het me wel duidelijk, maar het moet nog echt ff doordringen en vanzelfsprekend worden want dat is het nog niet...
Ook wat ik alemaal kan geven moet nog even vanzelfsprekend worden.
Dan moet ik natuurlijk nog even uitzoeken waar ik alles kan krijgen! ;)

Er is een mooi overzicht in de vraag en aanbod categorie, daar staat vast wel wat bij voor je
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door