Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#1383403
Er wordt hier geregeld gesproken over jonge dieren. Maar tot welke leeftijd is een dier jong. Dat zal ook wel afhangen per soort? En oudere kippen etc. is dat ook een probleem?
Door Esther Q
#1383539
Wb de kippen, wij voeren hier oude legkippen. Vroeger voerde ik diepvries braadkippen, die worden heel jong geslacht en waren wel degelijk zachter (de botten). Dat is te merken aan kleine stukjes onverteerd bot in de ontlasting. Niet altijd is dat zo en niet bij alle honden, maar wel zo nu en dan. En je voelt het ook zelf dat het bot minder elastisch is. Of het alleen komt door de leeftijd of ook doordat leg- en vleeskippen verschillende voeding krijgen en verschillende rassen zijn, weet ik niet.
Door pallas
#1383624
Als je net begonnen bent met barfen is wel verstandig om het nog een poosje bij jonge kippen te houden.
Later kan je hond meer aan en kunnen ze ook oudere kippen , konijn , haas, en andere kleine dieren eten.
Voor grote dieren geld dat het altijd beter is als ze jong zijn, daar neem je meestal de ribben en ander niet dragende delen van.
bijv lam heet tot een jaar nog steeds lam , maar voor het barfen is het dan allang geen jong dier meer, spiervlees is prima te gebruiken , maar de ribben zullen te hard zijn .
hoe het bij geiten en hert zit weet ik niet.

ik gebruik gewoon de snoeischaartest: krijg ik het met een snoeischaar niet door dan is het voor mijn honden ook te hard  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door