Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#1382841
MarijeEnBoomer schreef: Ik heb het idee dat er aan de rug meer vlees zit dan aan een karkas. Kan ook aan de verschillende leveranciers liggen hoor  :-\
Maar aan een karkas zit weer meer bot. De rug is grotendeels kraakbeen bij de doorsneeplofkip. Hoe dik bevleesd ze zijn ligt helemaal aan de uitbeender. Ik heb de ruggen altijd van dezelfde leverancier maar er kan een groot verschil zitten in de hoeveelheid vlees die er nog aan zit. Uiteraard geef ik de voorkeur aan de karkasjes van de beginnende uitbener :biggrin2:
Als je echt pech hebt kun je ook nog schoongespoten ruggen krijgen. Daar zit dus 0,0 % vlees aan.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1382849
Angelique schreef: Maar aan een karkas zit weer meer bot. De rug is grotendeels kraakbeen bij de doorsneeplofkip. Hoe dik bevleesd ze zijn ligt helemaal aan de uitbeender. Ik heb de ruggen altijd van dezelfde leverancier maar er kan een groot verschil zitten in de hoeveelheid vlees die er nog aan zit. Uiteraard geef ik de voorkeur aan de karkasjes van de beginnende uitbener :biggrin2:
Als je echt pech hebt kun je ook nog schoongespoten ruggen krijgen. Daar zit dus 0,0 % vlees aan.
oh okay weer wat geleerd.
De ruggen die ik op de markt koop zien er uit als de rugstukken van de eenden van Antonia  :) Alleen dan natuurlijk kleiner.. Lekker duidelijk he  ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1382856
MarijeEnBoomer schreef: oh okay weer wat geleerd.
De ruggen die ik op de markt koop zien er uit als de rugstukken van de eenden van Antonia  :) Alleen dan natuurlijk kleiner.. Lekker duidelijk he  ::)
Oh, maar ik snap helemaal wat je bedoelt. De ruggen die ik standaard koop daar kunnen er 2 van in een rug  van Antonia. Maar dan wel een kippenrug, want volgens mij had Antonia alleen eendeborststukken...toch....(heb ze nog niet uit de vriezer gehaald..vandaar)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1382861
Angelique schreef: Oh, maar ik snap helemaal wat je bedoelt. De ruggen die ik standaard koop daar kunnen er 2 van in een rug  van Antonia. Maar dan wel een kippenrug, want volgens mij had Antonia alleen eendeborststukken...toch....(heb ze nog niet uit de vriezer gehaald..vandaar)
Ik heb eendenruggen van antonia in de vriezer liggen hoor  :)
In zo'n eendenrug van Antonia kunnen we 3 kippenruggen van de markt :)
Gebruikersavatar
Door nova
#1383117
Er gaan 3 eenderuggen in een kilo, maar er gaan er gaan van mijn kipperuggen ong 7 in een kilo. Kipruggen van de markt krijg ik er wel 10 of meer in n kilo,  die zijn  zeer weinig bevleesd :-\
Van mijn karkassen heb ik er hooguit 5? in n kilo, die zijn super bevleesd  :D 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door