Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1381955
Ik wil graag wat ervaringen en tips horen van mensen die ook veranderingen meemaken in de roedel met barf.
De roedel was altijd vrij stabiel, al denk ik wel dat er onderhuids wel eens wat is met de mannen, maar sinds we een pup erbij hebben en barfen is er een duidelijke verandering aan het plaatsvinden.
De pup is geen dominante pup, hij is nu 15 weken, zit wel een beetje tegen de fase aan dat hij op zijn nummer gezet gaat worden want hij heeft heeeeel veel praatjes, maar in de groep doet hij het heel goed.
De alfa is een hond die leeft voor eten, maakt niet uit wat, maar barf maakt dat hij heel goed in zijn vel zit, heerlijk eet en ook veel feller is met eten en nu ook feller met zijn kluiven.
De duitse herder knapt het meeste op van de verandering, hij is lichamelijk sterker aan het worden en wordt stabieler in zijn gedrag, lees wat meer mans ( en dat werd tijd  ;) voor onze grote herder), hij heet qty, dat is en blijft hij ook maar hij daagt de alfa uit buiten, hij is ook veel sterker lichamelijk dus dit levert nu vaker wat ruigere stoeipartijen op.
De kelpie ( omega) is veel feller geworden met vers voer, hij vecht voor zijn voer en de rest mag er niet naar kijken.
De pup is een grote schrokop en jat het liefste bij iedereen ook nog van hun eten, hij redt het alleen bij de herder.

Vorig jaar heeft een van onze kinderen de kelpie vastgebonden aan het hek tijdens een 'training' van de kinderen, hij had ruimte genoeg maar zat wel vast aan een riem, de alfa heeft hem toen gegrepen en dat was heel vervelend. Vandaag was mijn andere dochter aan het spelen met de honden en liep de kelpie aan de riem met een van de meiden in onze grote achtertuin, de herder liep los en toen hij vlak langs de kelpie liep greep de herder de kelpie. Ik heb het 2 min aangekeken maar vond het veel te ruig en gevaarlijk, want de herder is veel te sterk en ik kan ze uit elkaar halen, vervolgens greep de kelpie weer de herder wat ik niet verwachte....
Normaal gaat het hier op een enkel incident altijd heel goed en in harmony met elkaar, er is wel eens wat om een kluif bijv, maar het was altijd aardig rustig en vertrouwd.
Ik geloof dat de komst van de pup zwaarder weegt in het veranderen van het gedrag dan het verse vlees. Maar het versterkt wel en aangezien we hier kinderen hebben in het gezin en een pup wil ik geen gevaarlijke situaties in huis. Wie kan me wat helpen met raad of ervaringen?
#1382323
Ik denk niet dat het met het voer te maken heeft maar met de komst van de pup.
Ze moeten op nieuw hun plaats bevestigen. En tuurlijk nu de herder zich beter voelt zal hij ook beter voor zich zelf opkomen.
Ik zou voorlopig de kinderen maar even niet met de honden bezig laten zijn totdat de roedel weer op orde is. En sowieso kinderen en honden nooit alleen laten, zeker nu niet.

Suc6
#1382491
Ik denk dat je er verstandig aan doet om deze vraag te stellen op het hondengedragsforum (http://www.hondengedragsforum.nl). Al is de aanleiding mogelijk het voer, is het toch het gedrag van de honden dat je moet aanpakken. En dit forum is er niet op ingericht om gedragsvragen te beantwoorden, dus ik verwijs je graag naar onze kundige collega's op dat andere forum.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door