Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bennie
#1378292
vanaalst schreef: da's niet helemaal waar, ik heb begin het jaar en ergens halverwege besteld en toen waren de ribben knetterhard...
terwijl ik voorheen zelfs in december prachtige ribben heb gehad, hij is volgens eigen zeggen veranderd met leveranciers
Weet je of ze daarom ook minder bevleesd zijn dan voorheen, of is dat een toevalligheid geweest?
#1378519
Zoals je al leest zijn de meningen verdeeld over de runderknars, daar moet je zelf( op den duur ) maar een beslissing in nemen. Het zijn iig géén beginners botten.

Wat je nu hebt zet ik even in volgorde van zacht naar hard.
Of je hond het goed aankan dat kan je zelf aan de hand van de poep wel inschatten, de eerste keer lekker met pens of een behoorlijke hoeveeheid vlees geven , dan zit je altijd veilig.

kwartel
konijnkarkas
zalmkop
konijn (heel)
haasbouten
lamsribben
#1378653
Als je honden pas verleden weekend zijn begonnen met het eten van kipkarkas zou ik toch echt even wachten met het voeren van lamsribben tot ze volledig op barf staan en de verschillende diersoorten probleemloos verteren....dan pas beginnen met lamsribben die niet te hard zijn.
Om te testen of ze niet te hard/oud zijn met een snoeischaar in de ribben knippen,lukt dit niet dan zijn ze knetterhard en ongeschikt om te geven.
#1380638
Ik heb nog geen lange ervaring met BARFen met mijn hondje, maar ze krijgt al vanaf een week of 12 vleesbot en ze is nu 6,5 maand. Ze eet heel netjes en krijgt inmiddels al veel verschillende diersoorten. Toch krijgt ze de haasbout nog steeds niet makkelijk weg. Het kan natuurlijk aan de hond liggen, maar ik heb niet het idee dat het een luie knager is die weinig kracht zou zetten ofzo dus volgens mij zijn de haasbouten vrij hard. Een tip dus, voor als jouw honden eraan toe zijn...!
#1381885
ik heb toch geen idee hoe de kwartels eruit zien, ik dacht dat ik ze van de week had maar dat bleek volgens mij het kipkarkas van Herby, konijn herkende ik wel en ook de haasboutjes ( die zijn klein zeg, veel te klein om op kort termijn te voeren vind ik)
#1381917
boris2009 schreef: ik heb toch geen idee hoe de kwartels eruit zien, ik dacht dat ik ze van de week had maar dat bleek volgens mij het kipkarkas van Herby, konijn herkende ik wel en ook de haasboutjes ( die zijn klein zeg, veel te klein om op kort termijn te voeren vind ik)
Afbeelding

een pakje kwartels van Herby en ernaast een exlayer kwartel die nog lekker in de veren zit.

haasbouten zijn flink groot hoor.
over hoe klein heb je het? is 't niet iets anders?
haas is wel hard, ik voer onze pup - die opgegroeit is op barf, liever een haaskarkas, van een haasbout laat hij nog altijd een stukje bot liggen omdat het te hard is.
een parelhoenkarkas is ook erg lekker, en net zoiets als konijn qua hardheid.
#1381966
bedankt voor je plaatje, ik kan me toch niet herrinneren dat ik deze ben tegengekomen, de haasbouten leken wel formaat kippenpootjes, misschien waren het wel de kwartel(tjes)
betaal je bij herby per kwartel ( volgens mij 85 cent ) of per kilokwartel ? Weet jij dat ?
#1383032
boris2009 schreef: bedankt voor je plaatje, ik kan me toch niet herrinneren dat ik deze ben tegengekomen, de haasbouten leken wel formaat kippenpootjes, misschien waren het wel de kwartel(tjes)
betaal je bij herby per kwartel ( volgens mij 85 cent ) of per kilokwartel ? Weet jij dat ?
de kwartels zijn meen ik 1,20 euro per stuk bij Herby.
niet goedkoop dus maar wel heerlijk om te voeren vind ik. 
de exlayers zijn goedkoper maar die heeft herby niet, die koop ik bij kiezebrink.

de haasbouten die ik had waren wel groter dan kipbouten.
#1383035
hannabelgje schreef: Mijn honden zijn volgens mij ook toe aan iets anders dan kippenkarkas. Zijn konijnenkopjes dan ook geschikt? Ik zoek iets waar ze langer plezier van hebben dan vijf minuten.

groetjes van Hanna
dat is wel geschikt hoor!  ik voer ze niet ( kan er zelf niet tegen - ik hou 't bij konijnvoorbenen en karkassen )
parelhoenkarkas is ook een lekker kluifje voor ze als kip al goed gaat, en eendkarkas of eendenrug ook.
#1383336
ik heb herby gebeld vanmorgen, ik was in de vooronderstelling dat de hoenders de haasbouten waren ( sorry beginnend barfer  ;))
ze waren inderdaad 1,20 wat een geld zeg voor die dingen, ze zijn erg klein, ik heb een pakje eruit voor morgenavond als lekkers, ik verwacht dat dit ook hap slik weg is....
maargoed we verheugen ons er allemaal op  :P
#1383352
hannabelgje schreef: Mijn honden zijn volgens mij ook toe aan iets anders dan kippenkarkas. Zijn konijnenkopjes dan ook geschikt? Ik zoek iets waar ze langer plezier van hebben dan vijf minuten.

groetjes van Hanna
Ja zijn heel geschikt,hier zijn ze er gek op maar ik geef er ook ander vlees/bot bij want alleen de kopjes zijn vrij kaal.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door