Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door boris2009
#1371843
Ik heb mijn honden vanmiddag hun eerste karkasje gegeven, ze kregen elke 2 halve ribbenkasjes met een stukje ruggenmerg/graad, of het de gewoonste zaak van de wereld is en het werd erg smakelijk opgegeten. Hap slik weg.
Alleen de pup is een schrokop en die deed een poging nadat hij zijn eigen kip ophad om bij de herder een stuk af te jatten terwijl deze aan het kauwen was, dat is hem ook gelukt maar ik ben bang dat de herder daardoor zelf een brok karkas te snel doorgeslikt heeft. Nadat ze het namelijk op hadden gegeten, stonden er drie te springen van 'we willen meer' maar de herder begon rondjes te lopen rechtsom en hield zijn hoofd laag, ik ben een rondje gaan lopen buiten emt ze en ook daar hield hij zijn hoofd laag, snuffelde wel, deed ook een plasje maar verder niet zo enthousiast als wat hij normaal is,  ik ben behoorlijk geschrokken, kan er ergens wat grote brok kipkarkas zijn blijven hangen of vindt dat wel snel de weg naar zijn maag.
Hij ligt nu in zijn mand en ik heb hem nog maar een halve kipfile gegeven om het eventueel door te slikken mocht er wat zijn blijven hangen...
Is het loos alarm of moet ik me druk gaan maken ?
Door Boez
#1371870
Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken.
Het kan best zijn dat ie een te groot stuk ineens heeft doorgeslikt (maar een herder kan een half karkasje makkelijk hebben denk ik). Als het echt dwars zit zal hij het overgeven, maar waarschijnlijker wordt het gewoon verteerd en ligt het alleen even zwaar op de maag.
:)
Door Xada
#1371905
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Zeker niet als hij de kipfilet lekker opgegeten heeft.
En als wij eens een te groot brok voedsel inslikken of iets te heet hebben wij toch ook een tijdje last van onze keel? Die pijn is dan niet meteen weg. Ik denk dat je herder zoiets heeft.
#1371909
Is de kipfilet opgegeten? Dan denk ik dat het allemaal wel los zal lopen.  ;)
Ik heb de karkassen een tijd lang ingeknipt, maar het maakt voor mijn hond Jake niks uit, alles gaat in een stuk naar binnen..en tot nu toe komt alles er in keurige drollen er weer uit.  ::)
En inderdaad, om problemen te voorkomen, kun je beter apart voeren..
Door Ons Elftal
#1372068
Dit is voor mij de reden om alles te snijden en te malen. Ik zou met mijn honden dolgraag ook echt barfen, maar ben bang dat ze inderdaad gaan schrokken en alles heel door gaan slikken. Ik heb geen ruimte om 8 honden apart te zetten en geen tijd om om de beurt bij 8 honden te staan tot ze hun eten op hebben.
Door Xada
#1372436
Ons Elftal schreef: Dit is voor mij de reden om alles te snijden en te malen. Ik zou met mijn honden dolgraag ook echt barfen, maar ben bang dat ze inderdaad gaan schrokken en alles heel door gaan slikken. Ik heb geen ruimte om 8 honden apart te zetten en geen tijd om om de beurt bij 8 honden te staan tot ze hun eten op hebben.
Gewoon 8 boxjes bouwen, net als paardenboxen maar dan veel kleiner. Eigenlijk een soort stands. Ik weet niet wat voor honden je hebt, maar 50 cm x 100 cm en 100 hoog wordt al heel wat als het alleen voor het voeren is. Maar als je heel klein woont of op een flat bv. (kan ik me niet voorstellen met 8 honden) dan kan het natuurlijk ook niet.
Door sandrra
#1372482
Ik geef ze beide tegelijk eten, maar zet ze ver uit elkaar en blijf er altijd bij om gerommel te voorkomen.
Nou moet ik zeggen dat ze hier tot nu toe best vredelievend tijdens t eten zijn.
Door boris2009
#1372488
gelukkig was het loos alarm, vieuw * veegt zweet van voorhoofd* maar ik kneep hem wel even  :-\
na een half uur kwam er iemand aan de deur en blafte hij als vanouds en was alles in orde, vol trots hem ik mijn man 's avonds nog een keer laten zien hoe heerlijk ze deze lekkernij vinden, dat was binnen in huis en toen was de pup aan de lijn, want dat is wel wat ik ervan geleerd heb, kaskassen gaan prima maar met schrokken kan je problemen krijgen en dat wil ik niet meer.

We hebben een redelijke grote tuin en als ze pens krijgen vertstop ik het in de tuin dan kunnen ze er ook nog wat voor doen, de pup probeert meestal af te jatten maar dat lukt alleen bij de herder.
Gisteren hebben ze herbymix gekregen en dat doe ik in bakken verdeeld in de tuin, de grote honden kan ik naar hun eigen bak sturen maar die pup is gewoon nog een onleid projectiel en die blijf aan de lijn, als ze allemaal klaar zijn gaat hij los en dan doen ze de bakkendans of speuren ze alles nog na in de tuin, gras nalikken enzo... :biggrin2:
Door boris2009
#1372489
Nynke F schreef: nee, dat lijkt me ook lastig  :-\ :-\
ik merk hier dat als ze hun eigen ruimte hebben buiten ze rustig aan doen met het eten, zoals pens en lappen daar wordt van genoten en lang op gekauwd/getrokken etc.
ik blijf er wel bij, ze weten ook dat als er een een poging doet om van de ander te jatten ik ze dan terug fluit.

Gisteren gaf ik in mijn enthousiasme de karkassen in de keuken net als ik ze wel eens een kluif geef of iets en dat werkt dus niet als de pup los is  :-\.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door