Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tyndareus
#1368578
Mijn bouvierpup (12 wkn) heb ik net voor het eerst een stuk vuile geiten pens gegeven. Die kleine schrokop vrat dat in 3 keer slikken weg, dus zo'n heel stuk in de maag. Vraag is of ze hier geen last van krijgt?
Om te laten kauwen op zo'n stuk is dan zinvoller om de stukken groter te maken of moet ik het gaan vasthouden?
Door Robian
#1368581
Normaal gesproken zou hij er geen last van moeten hebben. Hier zuigt mijn oudste het, als het even kan, ook zo naar binnen  ::)

Ik zou het in het begin even vasthouden zodat hij leert dat hij moet kauwen.
Naarmate hij groter wordt zullen de stukken pens ook wel zo groot worden dat hij wel moet gaan kauwen denk ik.
Door Xada
#1368595
In het verleden zoog één van mijn honden ook zijn pens in één keer naar binnen. Het was een stuk van ca. 1 kg. Hij heeft er nooit last van gehad, alleen soms braakte hij de hele lap weer uit waarna het weer in één stuk naar binnen ging.
Door Butch
#1368651
Tja, kijk, een hond en pens, dat gaat gewoon zo. Je hebt het natuurlijk wel over iets onweerstaanbaars zoals pens!  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door choopy
#1368811
dat is de reden waarom ze bij mij iets minder vaak pens krijgen, maar dan wel een grotere lap.
Moeten ze iig nog eventjes hun best ervoor doen. Nou ja, 5 minuten hooguit.

Verder kan het geen kwaad, als het niet goed valt, dan komt het wel weer terug en eten ze het vaak alsnog op.
Door Alba
#1368812
Zelfs mijn keurig kauwende pupke liet de eerste lap pens die ik haar gaf zonder twijfel en zonder kauwen naar binnen glijden. Geen enkel probleem hoor. Tegenwoordig neemt ze iets beter de tijd om het te kauwen, maar ik kan je vertellen dat ze het héél lekker vinden: Alba probeert haar pens vaak mee te smokkelen naar haar kussen (waar ze niet mag eten van ons), een teken dat ze het zo snel mogelijk naar binnen wil proppen ;D.
Door Happy Tail
#1368825
Hier gaat pens ook in een hap naar binnen, soms zijn de lappen wat te groot, dan past het niet en komt het weer eventjes terug. Moet het eerst op maar gemaakt worden.
Dat gebeurd hier alleen met runderpens.

lam, schaap en geit hapt in een keer lekker weg. Boekmaag moeten ze nog wel een beetje werk voor verzetten

Het lijkt dan echt of ze er niets van geproeft hebben, maar aan de reactie die erna komt in de vorm van uitgebreid je bek poetsen weet ik dan dat het wel gewaardeerd is. Hoewel het maar 3 seconden is volgens mij.
Door Tyndareus
#1369023
Het is allemaal goed gegaan vandaag...niets teruggekomen  ::).  Dus weer een stapje verder naar volledig barf  ;)

thx voor de reacties.........ben gerustgesteld  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door