Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1402918
Zelf ben ik KVV en BARF gaan geven door de hondenschool waar ik zit. Zij geeft dan zelf wel geen BARF aan haar honden maar heeft het in het verleden wel gedaan. Haar honden waren te oud om nog te gaan barfen en haalden door veelvuldig braken de benodigde voedingsstoffen er niet uit. Nu geeft ze Carnibest.

Zij adviseerde mij dus om ook Carnibest of BARF te gaan geven. Benjy was erg mager en zijn vacht was (weet ik nu) niet in al te beste conditie. Zijn haren voelden hard en stro achtig aan. Ik raakte er steeds meer van in de ban en probeerde eerst eens met Smuldier en Rodi. Ze vonden het heerlijk en om de dag werd iedere dag. Nu geef ik steeds meer BARF en ben dolenthousiats van rauwe voeding voor honden. Iedereen die vraagt wat ze krijgen vertel ik het ook en een aantal zijn nu ook helemaal om. Een mevrouw bij mij in de buurt geeft eveneens Caribest en haar hond heeft nu zijn eerste kippennekken op. Ook heeft ze nu voorzichtig de eerste karkasjes met me mee besteld.

Ik merk dat er nog hoofdzakelijk brokgevers zijn onder het motto te duur of teveel gedoe maar verse voeding aan je hond geven wordt toch ook steeds meer gedaan.
Door Esther Q
#1402925
Hier in Estland zijn mensen geloof ik nog niet zo geïndoctrineerd door de brokkenmarkt. Veel mensen voeren nog deels vlees aan hun honden en ook in de supermarkten liggen er orgaan en gemalen vleespakketten speciaal voor honden, zonder toevoegingen. Ik heb nog niet één keer een verbaasde of negatieve reactie gehad van mensen als ze vragen wat we voeren en we uitleggen dat we zoveel mogelijk vers vlees, botten en orgaan voeren. Eerder vinden ze het niet meer dan normaal.
#1402988
Esther Q schreef: Hier in Estland zijn mensen geloof ik nog niet zo geïndoctrineerd door de brokkenmarkt. Veel mensen voeren nog deels vlees aan hun honden en ook in de supermarkten liggen er orgaan en gemalen vleespakketten speciaal voor honden, zonder toevoegingen. Ik heb nog niet één keer een verbaasde of negatieve reactie gehad van mensen als ze vragen wat we voeren en we uitleggen dat we zoveel mogelijk vers vlees, botten en orgaan voeren. Eerder vinden ze het niet meer dan normaal.
en zo hoort het ;)!
#1403199
Esther Q schreef: Hier in Estland zijn mensen geloof ik nog niet zo geïndoctrineerd door de brokkenmarkt. Veel mensen voeren nog deels vlees aan hun honden en ook in de supermarkten liggen er orgaan en gemalen vleespakketten speciaal voor honden, zonder toevoegingen. Ik heb nog niet één keer een verbaasde of negatieve reactie gehad van mensen als ze vragen wat we voeren en we uitleggen dat we zoveel mogelijk vers vlees, botten en orgaan voeren. Eerder vinden ze het niet meer dan normaal.
Geweldig zeg!!!
Door sandrra
#1404287
Esther Q schreef: Hier in Estland zijn mensen geloof ik nog niet zo geïndoctrineerd door de brokkenmarkt. Veel mensen voeren nog deels vlees aan hun honden en ook in de supermarkten liggen er orgaan en gemalen vleespakketten speciaal voor honden, zonder toevoegingen. Ik heb nog niet één keer een verbaasde of negatieve reactie gehad van mensen als ze vragen wat we voeren en we uitleggen dat we zoveel mogelijk vers vlees, botten en orgaan voeren. Eerder vinden ze het niet meer dan normaal.
Kijk en zo zou t nou gewoon overal moeten zijn.
Door mexxum
#1412383
Ik durf het vooral op school nauwelijks te melden.. Ik studeer namelijk diergeneeskunde :-p
En bij ons wordt je doodgegooid met eukanuba, hill en RC. Wel erg leuk om elke keer als ze er met hun standjes staan ze onder de tafel te lullen als het op voeding aankomt.
Mijn voedings professor vond het erg 'interessant' dat ik dat deed... euh ja..
Gelukkig heb ik 1 klasgenoot om gekregen en 3 mensen geinteresseerd, maar het ligt hier erg moeilijk..

Thuis gaat het beter de familie vind het wel best, en een hondje van een vriendin was gelijk om (die at gewoon geen brok meer nadat ze 2x bij ons rauw en kvv had gehad) de vriendin volgde evan later en nu is der moeder ook om.

De meeste mensen kijken je idd vreemd aan, maar als je ze het principe uitlegt dan geven ze je vaak gelijk. Al durven ze het dan zelf niet.
Een dierenwinkel eigenaar waar we vaak kwamen vroeg waar we bleven :-p Dus ik vertelde dat ik zijn voeding niet emer uit een dieren winkel haalde, hij ging er gelijk vanuit dat we dus dieetvoeding gaven, maar toen ik NRV/Barf en haaksbarf noemde keek hij alleen heel vreemd, had er nooit van gehoord..
Door annielaumen
#1417020
Bij de dierenarts waar ik nu kom is het nog niet ter sprake gekomen
Familie en vriendenkring weet hoe ik voer
Vinden het wel vreemd
Ik heb vaak het gevoel dat je alleen bent in de manier van voeren
Op het werk kwam per toeval het gesprek over rauw voeren
Werd wat gelachen en er kwamen spreuken
Bhaaa wat vies  een hond wordt vals van rauw vlees rauwe kip en botjes zijn erg gevaarlijk
Brokken zijn toch veel beter zit  toch alles in
Op de camping heb ik een hondenbezitter het boekje van Tannetje geleent
Toen hij het uit had moest ik het bestellen voor hem, want hij vond het interesant
Daarna heb ik hem niet meer gezien(misschien is ie om)
Zalmkoppen bestel ik op de markt
In het begin werd er wat vreemd gekeken,ze dachten dat het voor de soep was
Nu zijn ze het gewend en weten dat het voor de hond is
Op de curcus weten het een paar hondenbezitters en vinden ze het vreemd
Begin nooit uit mezelf over rauw
Geen zin meer in gelach enz
Gelukkig weten wij hier allemaal beter
#1417083
Afgelopen woensdag kwam Herby een grote bestelling leveren. In de flat waar ik woon kwam hij vlak bij mijn woning een mevrouw tegen. Ik weet dat ze mij en mijn honden haat vanwege de haren die het met zich meebrengt en de geur van de honden wanneer het heeft geregend. Belangstellend vroeg ze aan Richard wat hij wel niet kwam leveren waarop hij antwoorde dat het vers vlees was.
Mevr: Ehhh zoveel???
Richard: Ja, dat is voor de honden.
Mevr: Voor de honden?! :o Wat moet dat wel niet kosten!! Dan moet ze wel een grote vriezer hebben!
Richard: Nee, is voor 5 personen.
Mevr: Dat ze zoiets kan geven aan die beesten, dat snap ik niet.
Richard: Heeft u ook honden?
Mevr: Nee, gelukkig niet!

Bij ons in de flat zijn helaas maar weinig hondenliefhebbers en de honden in onze flat zijn op 1 hand te tellen. Rauwe voeding voor een hond is alleen maar "verspilling" volgens hen.
Door judith1967
#1430749
Ik vertel het gewoon hoor.
En wat de mensen ervan deken doen ze maar.
Ik ben er zelf van overtuigd dat het stukken beter is en dat zie ik ook aan mijn hond,k haal meestal de brokkenhonden er zo tussenuit.

Gelukkig vinden een hoop mensen die ik spreek  het eigenlijk heel gewoon.

Een wolf eet toch ook geen brokken,en aangezien het verteringsgestel van onze hond hetzelfde is.
Zelfs op mijn werk als ik vertel dat mijn hond rauw eet,dan krijg ik te horen ja een wolf bakt ook zijn prooi niet eerst.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door