Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1374631
Laura2004 schreef: Kai was nog helemaal heel, de voorruit van mijn moeders geliefde turkenbusje niet  :P Hij ging uit wandelen met mijn moeder en Ziggy bleef thuis, daar was meneertje het niet mee eens en dus vond hij het een goed plan om door de voorruit heen te springen en toen zat er een hele grote barst in en moest de ruit vervangen worden. Overigens wil ik nogmaals benadrukken dat er weinig reuen zo extreem hitsig zijn als Kai....
:o  :o  :o

En ik maar denken dat Butch erg is omdat hij niet eet en kwijlend over straat gaat, maar het kan dus nog veel erger..
#1374945
Anne in Spanje schreef: Ik denk dat ik Laika maar ga inpakken in prikkeldraad met 220 volt erop, en Scotch en Max drie weken in een emmer water zet. Misschien dat dat werkt als anticonceptie... :cry2:
Natuurlijk niet! Er zijn hier meerdere mensen met intacte reuen en intacte reuen waarbij het prima te doen is, het blijft lastig, maar Kai was echt een extreem geval. ;)
#1375490
Ik heb sinds een paar weken ook en mieperd.
Wij zijn 3 weken op vakantie gewest in een tent  :o en daar hebben mijn ventjes alleen maar smuldier gehad.
Toen we eenmaal thuis waren, liet Rocko zijn hertenvlees staan.
Ik vond het toen niet zo vreemd, dacht dat hij ook vol zat
Maar een paar dagen later was het een karkas en de volgende dag moest ik zelfs rundvleesjus over zijn paardenvlees gooien voordat meneer het opat. En ze aten bij mij echt alles, dus vond het ook best frustrerend.
Ook de groente krijg ik er nog maar moeilijk in bij hem, maar we gaan weer de goede kant op.
Ik geef hem idd ook maar 1 keer te eten en wil hij niet, dan gaat na 10 minuten het dienblad weg.
Volgende dag idem dito. Maar na 3 dagen at hij eindelijk, met lange tanden, zijn karkas op.
Eureka, vrouwtje heeft gewonnen  :D
Nu bouwen we de vleessoorten weer langzaam uit.
En smuldier is voorlopig even afgelopen, schijnbaar is dat veel te lekker voor mijn mannetjes ;)
#1375682
Gelukkig dat het bij jou wel werkt, bij mij nog steeds niet. Hij eet inmiddels al een week of drie niet of nauwelijks, vermagert ook echt nu, maar de DA kon niets vinden. Afgelopen weekend is hij gaan logeren en toen heeft hij drie dagen carnibest gehad, dat at hij dus wel. Wat is dat met dat KVV??
Op dit moment vind Butch alleen zijn pens nog lekker, de rest laat ie staan.  Zijn konijn ging vanmorgen voor de vierde keer voor zijn neus en hij kijkt er al niet meer naar, hij loopt niet eens meer mee naar achteren om te zien wat er in zijn bak zit. Hij weet inmiddels dat er iets in zit wat hij niet lekker vind dus doet hij geeneens moeite om te komen kijken.
Wat moet ik hier nou mee?
Ik moet eigenlijk een bestelling doen bij Herby, maar ik wacht maar even.
#1375696
Ik vind het erg vervelend voor je.
Het is misschien een stom idee, maar geef het eens op een dienblad of iets anders wat hij niet met z'n bak kan associëren
Of strooi er iets overheen wat hij wel lust, kaas, jus, visolie etc. en als hij dan wel eet, bouw dat dan langzaam weer af, zodat hij steeds meer de smaak van het vlees proeft. Zo heb ik het gedaan bij Rocko, moet soms nog steeds de oorspronkelijke smaak/geur wat verhullen, maar hij eet nu gelukkig meer wel dan niet.
#1375827
Butch schreef: Gelukkig dat het bij jou wel werkt, bij mij nog steeds niet. Hij eet inmiddels al een week of drie niet of nauwelijks, vermagert ook echt nu, maar de DA kon niets vinden. Afgelopen weekend is hij gaan logeren en toen heeft hij drie dagen carnibest gehad, dat at hij dus wel. Wat is dat met dat KVV??
Op dit moment vind Butch alleen zijn pens nog lekker, de rest laat ie staan.  Zijn konijn ging vanmorgen voor de vierde keer voor zijn neus en hij kijkt er al niet meer naar, hij loopt niet eens meer mee naar achteren om te zien wat er in zijn bak zit. Hij weet inmiddels dat er iets in zit wat hij niet lekker vind dus doet hij geeneens moeite om te komen kijken.
Wat moet ik hier nou mee?
Ik moet eigenlijk een bestelling doen bij Herby, maar ik wacht maar even.
Wat vervelend joh  :( Misschien is het een idee om hem voorlopig alleen maar de dingen te geven die hij lekker vindt (het liefst ook net iets te weinig, zodat hij nooit helemaal voldaan is) en als hij daarop aanvalt, langzaam andere dingen toe te voegen.

Hoe lang ben je nu bezig op de manier die ik beschreef?
#1379618
kan heel goed aan zijn hormonen liggen he..
met vince net zoiets gehad, die heeft zeker een goed jaar op een enkel kippenpoot per week geleeft...
na het implantaat begon ie goed te eten, en nu na de castratie eet ie echt de oren van m'n hoofd..
vince was heel mager, nu ziet ie er super uit!
Maar ondanks dat ie zo weinig at bleef hij wel levendig ed...(weleens te..)
overigens begon het bij vince ook na dat ie 1 jr was..
nu is ie 2 jr en 9 maanden, kan je nagaan!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door