Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Celicaatje
#1361616
Ga hem morgen wel ff bellen. Ken deze DA ook niet, had deze voor het eerst.
Maar goed, ik kan zo naar een ander natuurlijk :biggrin2: want zo tevreden ben ik momenteel niet over de praktijk waar ik ben.
Alhoewel deze me vandaag goed heeft geholpen.
#1361678
oh wat een irritante da zeg, zterkte met je maatje.

ik heb gelukkig een da, die het prima vind, en die ook weet hoe ik over zomaar ab denk etc.
zelfs toen ik met de pup bij haar kwam voor de laatste enting zei ze zelf al je hoeft vast het puppakketje met brokken niet  ;) terwijl ik nog maar 1 keer eerder met Bo was geweest bij haar, 9 maanden daarvoor of zo.
Als je het goed doet kan ze er zeker achter staan. ook bv mestonderzoek ipv direct ontworming is geen probleem.
Kennelkuch doet ze ook niet standaard enten, tenzij iemand het wil.
ben dus erg blij met mn da hier in de buurt
#1361772
Jeannette schreef: oh wat een irritante da zeg, zterkte met je maatje.

ik heb gelukkig een da, die het prima vind, en die ook weet hoe ik over zomaar ab denk etc.
zelfs toen ik met de pup bij haar kwam voor de laatste enting zei ze zelf al je hoeft vast het puppakketje met brokken niet  ;) terwijl ik nog maar 1 keer eerder met Bo was geweest bij haar, 9 maanden daarvoor of zo.
Als je het goed doet kan ze er zeker achter staan. ook bv mestonderzoek ipv direct ontworming is geen probleem.
Kennelkuch doet ze ook niet standaard enten, tenzij iemand het wil.
ben dus erg blij met mn da hier in de buurt
Mag ik vragen welke DA jij hebt? Ik ben ook nog op zoek naar een DA hier in de buurt die zich wat meer in kan leven in het vers voeren.
#1361779
hihi, als mijn DA hier iedere keer schrikt van iets wat ik geef, dan blijft ie er nog een keertje in :biggrin2:. Nou moet ik eerlijk zeggen dat hij nieuwsgierig is, het aanhoord, vragen stelt, CB en hüttenkäse zelfs aanbeveeld, en iedere keer zegt de hond ziet goed uit, dus ga zo door :biggrin2:. Maar zijn laatste verbazing ging over het voeren van rundvlees want de meeste honden zijn daar allergisch voor :D
Door Celicaatje
#1361939
De kliniek waar ik veelvuldig kom is ook wel pro vers gelukkig.
De internis waar ik vandaag was met Tippy vroeg belangstellend wat ik voor voer gaf en kende ook wel veel merken KVV.
Stond er ook absoluut positief tegenover in tegenstelling tot de DA, maar ik hou het dan maar weer op onwetendheid.
Alhoewel ik het een slechte zaak vindt dat DA-en zich niet verdiepen in wat er leeft en speelt in de dierenwereld, om goed te adviseren moet je toch heea weten lijkt me...
Door cj
#1362126
Ten eerste veel sterkte en beterschap voor je hond. Toen ik mijn DA vertelde dat ik versvlees gaf, was haar reactie: ik geef mijn kinderen toch ook niet elke dag patat......
Moet ik meer uitleggen..................
Gr Saskia
#1362230
cj schreef: Toen ik mijn DA vertelde dat ik versvlees gaf, was haar reactie: ik geef mijn kinderen toch ook niet elke dag patat......
... en waarom dan je hond wel brokken, dacht jij toen... ::)

Lizzy, wijd je in je boek ook een voorzichtig hoofdstukje aan de kennis die bij dierenartsen bestaat over diervoeding..? Ik heb ook al een promotie-idee voor je: iedere barfplaatser die een boek bestelt, kan een tweede exemplaar voor de helft van de prijs aanschaffen en dat dan aan zijn DA cadeau doen... Heb je in één klap een landelijke voorlichtingscampagne gestart die gegarandeerd De Wereld Draait Door haalt, waarna heel Nederland op de hoogte is van je boek! Goudmijn, lijkt me! Ik ruik een beursnotering! ;D ;D ;D
Door ibbi
#1362273
gemmaa schreef: hihi, als mijn DA hier iedere keer schrikt van iets wat ik geef, dan blijft ie er nog een keertje in :biggrin2:. Nou moet ik eerlijk zeggen dat hij nieuwsgierig is, het aanhoord, vragen stelt, CB en hüttenkäse zelfs aanbeveeld, en iedere keer zegt de hond ziet goed uit, dus ga zo door :biggrin2:. Maar zijn laatste verbazing ging over het voeren van rundvlees want de meeste honden zijn daar allergisch voor :D
mijn mond valt toch altijd open hoor als ik zulke dingen hoor. 
ik neem toch aan dat een DA over enige intelligentie beschikt, je moet toch één en ander leren om dokter te worden ja  :D  maar een beetje gezond verstand lijkt volledig te ontbreken, de groots mogelijke onzin en onwaarheden worden over de toonbank geslingerd....  onbegrijpelijk....
hoe kan iemand met volle verstand zeggen; honden zijn toch allergisch voor rund vlees....
ik snap daar dus gewoon helemaal niks van  :-X

Celicaatje, ik ben 't helemaal met je eens, ze zouden zich ook wel een beetje bezig kunnen houden met wat er in de dierenwereld speelt, en ze zouden er ook open voor moeten staan.
Door Fido
#1362285
ibbi schreef: mijn mond valt toch altijd open hoor als ik zulke dingen hoor. 
ik neem toch aan dat een DA over enige intelligentie beschikt, je moet toch één en ander leren om dokter te worden ja  :D  maar een beetje gezond verstand lijkt volledig te ontbreken, de groots mogelijke onzin en onwaarheden worden over de toonbank geslingerd....  onbegrijpelijk....
hoe kan iemand met volle verstand zeggen; honden zijn toch allergisch voor rund vlees....
ik snap daar dus gewoon helemaal niks van  :-X

Celicaatje, ik ben 't helemaal met je eens, ze zouden zich ook wel een beetje bezig kunnen houden met wat er in de dierenwereld speelt, en ze zouden er ook open voor moeten staan.

Het lijkt mij verstandiger dat een dierenarts zich goed bezig houdt wat er in de diergeneeskunde speelt en zichzelf daarvan goed op de hoogte houdt (met andere woorden levenslang blijven inlezen en studeren).
Wat er allemaal in de dierenwereld speelt? Daar zijn andere beroepen/mensen voor  ;)

Waar ik wel over val is dat er da zijn die pretenderen het allemaal zo goed te weten hoe het zit met voeding voor de hond en kat terwijl ze er niet voor zijn opgeleid (schoenmaker blijf bij je leest DIERGENEESKUNDE  ;)) en zich er totaal niet in hebben verdiept. Men bralt de brok vertegenwoordiger maar na ::) en dát zou je van iemand die een hoog academische opleiding achter de rug heeft toch niet verwachten  :-X
#1362295
Fido schreef: Het lijkt mij verstandiger dat een dierenarts zich goed bezig houdt wat er in de diergeneeskunde speelt en zichzelf daarvan goed op de hoogte houdt (met andere woorden levenslang blijven inlezen en studeren).
Wat er allemaal in de dierenwereld speelt? Daar zijn andere beroepen/mensen voor  ;)
De vraag is of je de dierGENEESKUNDE en de dierenWERELD van elkaar kunt scheiden als het om voeding gaat... Het een lijkt me wezenlijk verband houden met het ander! Overigens moet ik altijd wat lachen om verhalen over dierenartsen die roepen "Het ligt aan de voeding" zodra er een zieke barfhond op de stoep staat. Laten we wel zijn, 99% van al hun patiënten staat op brokken. Als die met hun kwalen aan de bel trekken, ligt het ineens niet meer aan de voeding, maar heeft de hond een lichamelijk probleem! Hartstikke onlogisch, toch?!
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op ma 14 sep 2009, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1362414
Voeding en geneeskunde zou je niet van elkaar mogen scheiden. De peiler van een goede gezondheid is namelijk...... Voeding.

Hippocrates schreef: Laat voeding uw medicijn zijn.

En eigenlijk vind ik het dus een schande, dat dierenartsen ZO weinig van voeding weten. En ik vind het een schande, dat dierenartsen niet op worden geleid tot voedingsdeskundige. En dan natuurlijk wel in natuurlijke gezonde voeding. Niet in droge doodgekookte smurrie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door