Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Alba
#1359441
[quote="Sher"]
Ja, daar ben ik ook achter gekomen.  :-X
[/quote]

Ik droog ook zeker geen runderhart meer, ik vond het zelf heel vies ruiken en zelfs in de koelkast bewaard werd het heel snel ranzig. En dan hadden we al het vet er al afgesneden. Ik denk/hoop dat kippenhartjes wat magerder zijn.

Wendow, ik heb ook een droogmachine (ook van Tieneke, vie droogmachine.eu) en ben er als een kind zo blij mee. Vind het echt geweldig om zelf snackjes te drogen. Je weet precies wat je hondje binnenkrijgt dan!
Door Wendow
#1359446
Ik ga zeker eens kijken waar ik hier een kan vinden... Als ze dat al niet hebben in Belgie wordt ik echt gek, pak ik mijn koffers en kom ik in Nederland wonen! ;) droogmachine.EU zou ik het toch op moeten vinden voor Belgie he ;) Acht we zijn zo klein, zo verwaarloosd en zo politiek naar de vaantjes ;D
Door Alba
#1359464
Via die site wordt de machine helemaal uit Tsjechie naar je toegestuurd! Zelfs naar het Belgenlandje ;). Hoe internationaal wil je het hebben ;D?!
Door Wendow
#1359493
Net zo internationaal is helemaal goed voor mij! :biggrin2: Ik had al eens gekeken, maar wist toen niet goed of ik er wel wat mee zou zijn, maar nu lees ik meer en meer wat jullie er allemaal in drogen en wil ik er ook wel een! :D
Door ands
#1359715
Ik heb ene zoals in de catalogus van de collishop staat van severine.

En ik vind kalkoenlevers beter om te droggen dan kippelevers.
Door Arline
#1359935
Ik droog altijd long. Dit knip ik in kleine hapklare brokjes en vries het in in zakjes van ong.100gr. Als ik dan wat nodig heb kan ik het zo pakken. Het is ook zo ontdooit.

[quote="Angelique"]
Je ontrekt alleen het vocht uit het gedroogde, dus het grootste deel van de nutriënteninhoud blijft overeind. Je kunt dus met een berg gedroogde lever heel makkelijk ongemerkt teveel vit. A geven. Zowieso dus teveel orgaan geven als er op een dagje of trainingsuurtje simpel een onsje of wat weggeknabbeld wordt.
[/quote]

Hoogstwaarschijnlijk geef ik nu dus teveel orgaan? Tijdens trainen gaat er (vooral bij de pup) aardig wat door. Het gaat dan wel alleen om long. Is het beter om in het menu te minderen? Ik voer ongeveer 18% orgaan. Of zal dit wel loslopen?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1360003
Long valt hard mee kwa voedingswaarde. Dus kun je relatief wel veel van voeren.
Wordt lastiger met zaken als nier en lever.
Als ze er niet te dik van worden, zou ik het gewoon zo houden.
Door Arline
#1360313
Ok gelukkig, dan ben ik weer gerustgesteld. Ik geef inderdaad long. Heel af en toe een uitzondering op wedstrijden voor Fenja geef ik wat hart en maagjes, omdat ze dan iets krijgt wat extra lekker en bijzonder is.
En de neiging om dik te worden hebben ze niet, dat scheelt.
Door arlette
#1360498
Ik geef ook nogal vaak gedroogde long als beloningssnoepje. Vind ik zeer handig als ze goed droog zijn: kruimelt bijna niet en ruikt ook niet zo erg als vd gedroogd hart of lever.
Maar ik geef dan geen long bij de gewone voeding. Zal wel oké zijn dan denk ik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door