Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kojak
#1360662
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sella
#1360852
Ik merk dat sinds ik over ben op rauw, er geen onrust meer is na het eten, en dat mijn herder overall een stuk minder hyper is.
Hij was altijd al makkelijk met andere honden dus dat kan ik niet beoordelen, maar zijn darmen zijn rustig, zijn huid is stukken beter en hij is gewoon rustiger in zijn gedrag.
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1361049
Bonha zit gewoon lekkerder in haar vel (en bespiering!!) sinds we overgestapt zijn.

En Yanthe doet het gewoon super erop en is iets rustiger. Maar het is meer andersom. Ik gaf nog wel eens een brokkenmaaltijd bij gebrek aan rauw (slecht plannen), en dan wordt ze echt drukker. Ik gaf zelf altijd natuurlijke brokken zonder extra toevoegingen en toen dacht ik dat ook wel op te merken steeds. Ik gaf eerst nog half Carocroc en en half KVV, binnen een maand helemaal KVV, daarna half KVV/barf, nu BArf met af en toe KVV. Maar op een dag (al erg lang geleden) had ik weer eens niks, en toen dacht ik ach kom...ik geef haar HILLS puppyvoer, wat ik van iemand had gekregen maar uiteraard nog niet gebruikt had.

Ze werd echt gillend gek. Tegen de muren op, hysterisch staartjagen, in haar bench stuiteren (deurtje open, en geloof me, daar ging ze het eerste jaar nooit vrijwillig in, ténzij ze ziek was), mij vragend aankijken van wat gebeurt me nou. Proberen in mij te kruipen.Het was gewoon sneu zo hyper.

Dat was de allerlaatste keer dat ze HILLS kreeg dus. Wel een heel duidelijk sein, ik kan niet anders zeggen. Ik heb wel nog af en toe als beloning brokjes van Greenheart anti-allergy in huis. Daar merk ik niks van qua drukte/gedrag.
Door Borke
#1361095
Bij Borke heb ik nooit verschil gemerkt, maar hij heeft alleen de eerste 3 maanden van zijn leven volledig op brok gestaan, daarna kreeg hij al regelmatig kvv.

Bij Sofi echter zagen wij heel veel verschil.
Achteraf vraag ik me ook af of zij buikpijn had op brok, haar ontlasting was op brok een stuk dunner dan op Barf.
Ze at ook met heel veel plezier Barf.
We hebben haar toen ze bij ons kwam cold turkey overgezet van brok naar Barf.
Ze ging direct beter eten.
Haar gedrag veranderde ook enorm, ze werd veel rustiger.
Ik weet echter niet welk deel daarvan kwam door voeding, door training en door het feit dat ze bij ons een heel ander leven kreeg dan in het opvanggezin in Den Haag waar ze met 2 eigen hond en nog een andere opvanghond samen woonde.
Door m008
#1361178
[quote="Madelief."]

Ze werd echt gillend gek. Tegen de muren op, hysterisch staartjagen, in haar bench stuiteren (deurtje open, en geloof me, daar ging ze het eerste jaar nooit vrijwillig in, ténzij ze ziek was), mij vragend aankijken van wat gebeurt me nou. Proberen in mij te kruipen.Het was gewoon sneu zo hyper.

[/quote]

Jeetje madelief wat een enorme reactie  :o  zo groot is het verschil bij mijn honden gelukkig niet, maar het zegt echt welm wat hopor jouw voorbeeld! Mijn honden kregen voorheen ook carocroc, nooit hills/pedigree oid gekregen, omdat mijn herder allergisch is voor granen.
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1361248
[quote="m008"]
Jeetje madelief wat een enorme reactie  :o  zo groot is het verschil bij mijn honden gelukkig niet, maar het zegt echt welm wat hopor jouw voorbeeld! Mijn honden kregen voorheen ook carocroc, nooit hills/pedigree oid gekregen, omdat mijn herder allergisch is voor granen.

[/quote]

Ik was in principe heel tevreden over Carocroc. Ook ik ga het omdat mijn oudste allergies leek voor granen en rundvlees. De granenallergie bleek mee te vallen, maar rundvlees is definitief van het menu geschrapt. Maar nu wil ik voor mijn honden niets anders meer dan vers. Zeker dat oudje, dat een erg slechte rug heeft (operatie, hernia's, spondylose, noem maar op) is vele malen vooruit gegaan. Ze had namelijk vrijwel geen bespiering meer in de achterhand (door beklemde zenuwen, verergerd door het gebruik van corticosteroiden) en nu weer wel! Ik heb zelfs de moderin af kunnen bouwen tot een wel héél lage dosis.
Iedereen in mijn omgeving die haar goed kent is onder de indruk van de kracht en levenslust die ze weer heeft, méér dan dat ze jaren had!

ps. Daar moet ik wél bij vertellen dat ze een jaar lang op vloerbedekking heeft gelopen die ik gelegd had voor de pup en dat de spondylose waarschijnlijk  voor een deel vergroeid is waardoor de pijn ook minder wordt. En dat ze heel regelmatig bij Aharon is geweest die haar meer dan eens heeft gered van het verlossende spuitje.  Maar toch!

Las ik nou trouwens dat jij een beauceron hebt? (ik ook dus  :biggrin2:)
Laatst gewijzigd door Madelief. op zo 13 sep 2009, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jeannette b
#1366689
Ja hoor, bij Boomer zelfs een heel groot verschil.
Vroeger had ze bepaalde "dwangmatigheden". Ze moest bijvoorbeeld eerst linksaf de keuken in, draaide zich dan om, en liep dan de hal pas in. Ze ging nooit rechtstreeks de hal in. Ze durfde bij tijden niet langs een bepaald kastje te lopen, en zo waren er nog wat dingen die voor ons onbegrijpelijk waren. Sinds ze barft is er niets meer van te merken.  ;)
Eééén...ze staat nu te watertanden als ik bezig ben met hun eten... :D
Door Roef & Hidde
#1366879
roef is sinds hij barft stukken rustiger geworden,als hij zijn br*k op had(hills) stuiterde hij ook de kamer rond,op kvv werd het al beter en nu op barf is dat achtelijke hyperen helemaal over gelukkig
Door **Jolanda**
#1372283
Qua eetlust heb ik ook wel verandering gemerkt.
Kyra bleef wel eens in de kamer liggen als ik de brokken in haar voerbak deed of kwam kijken en draaide zich dan weer om, om later als ze honger had te gaan eten. Als ze nu buiten is en ik ben met de voerbakken bezig springt ze tegen de deur op, staat te piepen en wilt zo snel mogelijk naar binnen. Als ze binnen is zit ze naast me te piepen :D
Duster is altijd dol op eten geweest, maakt hem niet zo uit wat het is, als het maar eetbaar is :D
Tanja was altijd wel blij als ik haar brokken gaf, maar nu weet ze van gekkigheid niet wat ze moet doen, rondjes draaien, 'springen', rondjes draaien ect.

Echt rustiger zijn ze niet geworden. Bij Kyra zie ik verder niet zoveel verschil. Duster lijkt eerder nog meer hyper te zijn dan in de brokkentijd. Hij zal zich wel oke voelen.
En Tanja lijkt wel gelukkiger nu ze vlees krijg, ze is vrolijker, enthousiaster ect, maar ze kon slecht tegen de brokken (diarree en overgeven) en zal vast toen veel last van haar buikje gehad te hebben, wat ze nu niet meer heeft.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1372316
Ik kan niet zeggen dat ik een verandering in gedrag heb gezien. Tilly is natuurlijk als pup al overgezet en die veranderen toch nog heel erg van gedrag. Chispa is direct de eerste dag bij mij overgestapt op kvv en daarna barf. Het grote verschil in gedrag zit bij Chispa gewoon aan het wennen aan ons huis en gezin.
Bij Tilly merk ik wel een enorm verschil in ontlasting. Ze heeft best gevoelige darmen en als ze traint met brokjes heeft ze al snel plakpoep aan haar broek.  :puke:
Chispa is heel erg gaan glimmen, maar als ik eerlijk ben, kan dat ook komen doordat zijn vacht heel erg verwaarloosd is geweest.
Door yvette_van_alert
#1374336
Voedselallergie en overaktief gedrag kunnen met elkaar te maken hebben. Los je dan de voedselallergie op ( op wat voor een manier dan ook) dan wordt het hyperdepiep gedrag minder.

Dit heb ik ervaren met een hond van een cursist. Dat verbaasde me toen erg. Deze 'ADHD' hond is een stuk handelbaarder sinds hij geen problemen heeft met zijn voedselallergie. Matthijs Schilder bevestigde dit verband gisteren in zijn lezing over Hyperaktiviteit en ADHD bij honden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door