Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1354059
Ik heb gisteravond de bestelling van B.Bakker binnen gekregen en in porties gedaan had ook 4 kilo runderstrot, waren hele grote maar zat er een bij met een hele lange luchtpijp helemaal kaal, het leek wel een stuk van de stofzuigerslang kan ik daar wat mee behalve drogen eten ze dat ook en in welke vorm bot of zoiets.
Ook daar haalde ik de bagger uit.
Door ibbi
#1354080
die ene strot die ik heb hangt ook zo'n heel wit stuk uit zag ik snel toen 't in de vriezer ging.
vind 't toch al vieze dingen  :D ;D  ik heb er al 3 x 1 gekocht maar nog niet gevoerd aan de pup.
dat arme beest  ::)  krijgt alleen maar barf wat herkenbaar is van de katten  8)
Door Malamoods
#1354222
[quote="vanaalst"]
je kan de luchtpijp drogen maar ook gewoon zo geven, wel overdwars doorknippen, heb gehoord dat er vreemde (lees niet leuke dingen) kunnen gebeuren als je het zo geef..
[/quote]

Huh? ??? Bedoel je door schrokgedrag?

Je kunt 't ook gewoon geven en er wat extra spiervlees bij geven. ;)
Door deja
#1362276
Nou ze hebben bij mij genoten van de runderstrot heb hem doorgeknipt overdwars zoals je zei Ellen.
Wat mij opviel is dat ik er heel slecht doorkwam volgens mij was het het bovenste gedeelte er hing een klep aan.
Ik moest al mijn materiaal inzetten om er door te komen, Beau is ook best even zoet geweest, hij lag plat op de grond lekker te kluiven, Deja trouwens ook.
Was een mooi gezicht, en voor herhaling vatbaar, hoop niet dat ze aan de slinger gaan vannacht.
Laatst gewijzigd door deja op ma 14 sep 2009, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ibbi
#1362279
ik was benieuwd hoe 't zou gaan!  :)
fijn dat ze hebben genoten!  :-*

een barfer hoeft ook niet naar de sportschool hé voor spierballen  ;D  altijd in de weer met zagen en hakken en knippen, gratis training!  ;D
Door Marein
#1362525
Ik lees hier af en toe eens mee, en nu maar besloten om ook wat actiever te worden  :P.

Ik geef sinds begin dit jaar (2009 voor alle duidelijkheid  ;)) rauw aan de honden, eigenlijk naar aanleiding van een zwaar ondervoede opvanger die we in huis kregen. Zij heeft sinds de dag dat ze hier gearriveerd is enkel rauw gekregen en met een schitterend resultaat - dit tussen haakjes  ::)

Ik heb nu ook voor het eerst runderstrotten besteld en vanochtend 8 kilo uitgehaald, met de bedoeling ze morgen te geven. Ik lees net dat de luchtpijp doorgeknipt moet worden? Is dat werkelijk noodzakelijk? De woefs hebben wel al lamstrotjes gegeten en daar had ik de luchtpijpjes niet doorgeknipt - nochtans hingen er ook wel lange flappen luchtpijp^aan  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door