Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ibbi
#1353896
May Linn schreef: @ ibbi, waarom was jij niet tevreden over de spullen van bob bakker?

;D moet er ook wel beetje om lachen, verwacht je mooie schone pens, krijg ze vol inhoudt.
Kan me wel beetje voorstellen dat je dat zo niet verwacht had en sommige het minder lekker vinden.
Mij had het niet uitgemaakt, honden zouden er blij mee zijn.
omdat je van 't één 2x zoveel kilo's krijgt als besteld en van 't ander maar de helft van 't aantal kilo's, dus er mankeerd nogal wat aan de weegschaal daar.
omdat alles alleen maar uit vet lijkt te bestaan ( geit, rund, paard )
de lamspens was een probeersel voor mij - ik had hiervoor alleen runderpenslappen, en die worden slechts met moeite gegeten en vaak weer uitgespuugd/ of diaree, de pup vind 't ook niet lekker.  de pakjes pens van smuldier mengen met iets anders gaat wel goed. maar als ik hoor hoe een vuile pens er dus uit kan zien ( zoals deze van gisteravond ) dan heb ik er spijt van dat ik besteld heb.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1353907
Had laatst ook een schapenpens met inhoud..... ::)
Maar dat is dan toch geen poep???

Yuki heeft er heerlijk van gesmikkeld, inclusief de inhoud, die er natuurlijk halverwege de penssoldaatmaking, uit viel. Ik was wel benieuw wat ie ermee zou doen...en het ging allemaal lekker naar binnen. Heb em maar gelaten, want hij at sowieso al veel gras, dus ik dacht; misschien helpen wat extra vezels in deze vorm... :-\  :-\
Door tieneke
#1353913
ibbi schreef: omdat je van 't één 2x zoveel kilo's krijgt als besteld en van 't ander maar de helft van 't aantal kilo's, dus er mankeerd nogal wat aan de weegschaal daar.
omdat alles alleen maar uit vet lijkt te bestaan ( geit, rund, paard )
de lamspens was een probeersel voor mij - ik had hiervoor alleen runderpenslappen, en die worden slechts met moeite gegeten en vaak weer uitgespuugd/ of diaree, de pup vind 't ook niet lekker.  de pakjes pens van smuldier mengen met iets anders gaat wel goed. maar als ik hoor hoe een vuile pens er dus uit kan zien ( zoals deze van gisteravond ) dan heb ik er spijt van dat ik besteld heb.



Als ik deze klachten had belde ik hem op  ;)
Door deja
#1355528
Hoe schudden jullie dat dan leeg boven de groene bak en zit je dan zelf niet helemaal onder want mij dunkt vliegt die bagger alle kanten op.
Door deja
#1355560
Nou het was wel heel erg veel groene drap dat laat jij er gewoon inzitten en aanhangen, zou eigenlijk bang zijn dat ze aan de diaree gaan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1355570
deja schreef: Hoe schudden jullie dat dan leeg boven de groene bak en zit je dan zelf niet helemaal onder want mij dunkt vliegt die bagger alle kanten op.
Ik draai de pens binnenstebuiten in het zakje waarin ik 'm aangeleverd krijg.
Door deja
#1355581
Okay ga ik volgende keer zo proberen maar er zaten er 5 van ong. 8 ons in dus heb ik eerst die zooi op mij aanrecht, ik heb geen andere ruimte misschien de schuur en anders gooi ik de rest wel in een andere plastic zak.Dus eigenlijk helemaal niet schoonspoelen nou ik vond het ook een werk en een hele vieze klus maar als het zo ook kan ga ik dat maar proberen.
Bedankt voor jullie adviezen ik moet daar nog erg aan wennen dacht al dat ik een heleboel wist maar liep nou weer tegen dit aan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1355587
deja schreef: Okay ga ik volgende keer zo proberen maar er zaten er 5 van ong. 8 ons in dus heb ik eerst die zooi op mij aanrecht, ik heb geen andere ruimte misschien de schuur en anders gooi ik de rest wel in een andere plastic zak.Dus eigenlijk helemaal niet schoonspoelen nou ik vond het ook een werk en een hele vieze klus maar als het zo ook kan ga ik dat maar proberen.
Bedankt voor jullie adviezen ik moet daar nog erg aan wennen dacht al dat ik een heleboel wist maar liep nou weer tegen dit aan.
Misschien doe je het al, maar als je eerst wat kranten of vuilniszak onder je snijplank legt dan heb je niet zoveel zooi op je aanrecht.
Door Happy Tail
#1356224
tieneke schreef: Jij ook al  :P
dat wordt hier ook het meest gewaardeerd; maar ook door mij hoor :D want daarom geef je toch vuile pens? voor de goede bacterien?
tja die lijken me wat minder te zitten in een omgespoelde pens.  ;D

Hier had ik ook weer echt heerlijk vuile pens. en een paar smullende honden.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1356493
Angelique schreef: Misschien doe je het al, maar als je eerst wat kranten of vuilniszak onder je snijplank legt dan heb je niet zoveel zooi op je aanrecht.
of uitschudden in een cementbak. Hier ook altijd hele hele hele vuile pens, met inhoud. Zit er nog teveel in dan schud ik hem leeg op mestbult, en anders word het zeer gewaardeerd hoor door mijn viervoeters :biggrin2:
En dat stinken vind ik reuze meevallen
Door bea
#1356546
Die groene drab zoals jullie dat noemen wordt per kilo verkocht als fytomix, en dat kost ongeveer 3 euro.
Ik zou het maar lekker aan de honden geven, is alleen maar goed. ;)
Hier is het hoe viezer hoe beter.  ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1356562
bea schreef: Die groene drab zoals jullie dat noemen wordt per kilo verkocht als fytomix, en dat kost ongeveer 3 euro.
Ik zou het maar lekker aan de honden geven, is alleen maar goed. ;)
Hier is het hoe viezer hoe beter.   ;D
Dat er iemand zo slim is om het als iets goed voor €3,- de kilo te verkopen wil niet zeggen dat het naast maagvulling nou zo'n verschrikkelijke toegevoegde waarde heeft aan een gezond menu.

Ik zie in ieder geval voor mijn honden geen toegevoegde waarde aan een bak vol (kuil)gras of brokvoer. Beetje "vuil"erbij voor de vezels en de verteringsenzymen prima, maar daarmee houdt het hier wel op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door