Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#1353619
dagmar88 schreef: Daar schijnen dan meningsverschillen over te zijn?
:D Best verwarrend als je je aan het inlezen bent!
Sommige mensen menen dat een hond niet eet wat hij niet aan kan en dat bot wat niet verteerd er wel weer langs 1 van beide wegen uit komt...
Probeer het eens uit zou ik haast zeggen.
Hier op Bp is dragend bot dus een no-no.
Door tieneke
#1353624
Jol schreef: Oeps  :-[ ...ik meende dat botten van jonge dieren wel konden omdat die zachter zijn dan botten van volwassen dieren.

Het is overigens niet de bedoeling dat ze die botten echt gaan opknagen, maar meer bedoeld als 'recreatiebot', vlees er vanaf knagen en daarna wegpakken.
Zelfs de zeer jonge dragende botten zijn/blijven te hard,mijn maat honden zouden ze geheel naar binnen rossen met alle gevolgen van dien.
Ik heb deze dragende botten ook gegeven om op te kluiven, dit toen ze nog geen jaar oud waren,echter toen Tinus zeer grote stukken in een onbewaakt ogenblik eraf at oftewel doorslikte heb ik ze nooit meer gegeven.
Buiten dat ze werkelijk loeihard zijn en een ware sloper voor het gebit zijn.
Zo zie je maar dat we allemaal met schade en schande wijs zijn geworden  ;) :biggrin2: 
Door **Jolanda**
#1353702
Oef...nee dan denk ik dat ik er maar soep van ga trekken of zo  :D
Ze hadden ze speciaal voor me besteld dus kan het eigenlijk niet maken om het niet op te gaan halen. Maar de slager wist me wel te vertellen dat de meeste runderbotten bestellen  :-X :-\ Heb toen wel proberen duidelijk te maken dat die te hard waren, maar wist dat dus echt niet van de jongebeestenbotten.

En aangezien Duster zowiezo een hap-slik-weg-hondje is ga ik dat dus niet proberen. Ik houd het dan maar bij kippenpootjes die ik vast houd totdat het flink gekraakt en af en toe een sardientje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door