Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#1348348
Mogen honden vijgen eten? Zo ja, kan ik die dan door de groentemix doen of is het beter in de fruitmix?
Door Tanna
#1348356
Vijgen vallen onder fruit. Mijn hond vindt ze heerlijk, net als dadels, maar ze krijgt maar een paar stukjes per keer omdat het laxerend kan werken.
Door Xada
#1348624
Kan ik ze met schil en al pureren? Dus kan ik nu mijn eigen vijgen gaan oogsten. Mac klimt al vaak in de boom om ze te zoeken.
Hoe zit het met olijven. Kunnen ze die ook eten? En moet je dan de groene of zwarte hebben? Allebei kunnen ze toch ingevroren worden?
Door Tanna
#1348690
Xada schreef: Kan ik ze met schil en al pureren? Dus kan ik nu mijn eigen vijgen gaan oogsten. Mac klimt al vaak in de boom om ze te zoeken.
Hoe zit het met olijven. Kunnen ze die ook eten? En moet je dan de groene of zwarte hebben? Allebei kunnen ze toch ingevroren worden?
Vijgen moet je juist met schil eten, verrukkelijk!
Door Xada
#1349015
Lizzy schreef: Ik heb geen idee, ik eet vijgen en olijven zelf op :-[ :biggrin2:
Ik heb er zoveel, dat kan ik nooit allemaal zelf opeten, dus iedereen mag meedelen. Inderdaad zijn vijgen met schil heerlijk. De portugezen eten ze zonder vel. Ook mijn honden en paarden zijn er gek op. Morgen ga ik ze plukken en verwerken in de fruitmix.
Weet nog iemand iets over olijven? Mogen honden die ook eten of zijn ze giftig voor hun?
Door 202Spots
#1349025
Olijven zijn niet giftig,maar je kan er ook niet TE veel van geven..(olijven zijn ook laxerend)
Wanneer je olijven van eigen boom hebt, dan wel de pit er uit halen,
en als het olijven uit potje is, dan afspoelen voordat je ze geeft.
Ik zou zelf  liever 1 of 2 fijn gemalen olijven door de groentemix geven.

Vijgen trouwens ook niet TEveel van geven, hond gaat kosten en krijgt diaree.
Door Xada
#1349081
Bedankt, ik zal er om denken dat er niet teveel van in de mix gaan. Maar het is weer een soort erbij. Ik probeer een mix te maken van 10 soorten groente en nog een mix van 10 soorten fruit. En met 4 grote honden is iedere aanvulling welkom. Ik ben ook al bezig een groente tuintje te maken om alles zelf te telen.
Door Anne in Zweden
#1349323
Ik had gistermiddag een schaaltje groene olijven uit blik gevuld met "ansjovis" op tafel staan; nadat ik eerst de kitten er tot drie keer toe uit had geplukt, die ze heerlijk vond, rolde er eentje van tafel, waar mijn husky zich meteen over ontfermde - en da's écht een kieskeurig beest met een gevoelig spijsverteringssysteem, als ik zijn reactie op rauw eens bekijk. Olijven gaan er dus goed in, en geen van beide heeft er last van gehad, dus boa sorte ermee!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door