Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jane Doe
#1347042
Gisteravond toen Ox kipkarkas kreeg, begon hij in 1 keer te janken en rondjes te lopen, echt kop naar beneden en kokhalsen erbij.
Er kwam niks uit en het was binnen een paar seconde weer over

Toen hij net met zijn rondje lopen wou gaan poepen, begon hij in 1 keer weer te piepen toen hij kracht zette.
Er is ook niks uit gekomen.

Ik heb het idee dat hij misschien gister niet goed gekauwd heeft en er iets klem zit
Kan ik iets geven om het te bespoedigen?
Door Anne in Zweden
#1347087
Ik las net op een boxersite over iemand die haar hond een of ander poedertje geeft waardoor vreemde voorwerpen in een soort slijmcapsule worden gehuld, waarna alles wat makkelijker naar buiten glijdt. (Haar boxer is nogal van de alles-smaakt-categorie, van takken tot ansichtkaarten en alles daartussenin.) Ik zal even kijken hoe het heet, en meld me dan weer. Tot zo!
Door Anne in Zweden
#1347091
Het poeder heet Iso-gel (ispaghula) en schijnt zo'n 17 € te kosten. De betreffende boxereigenaresse zweert erbij, haar hond eet zelfs complete ritssluitingen... Ze schrijft o.a.: "Je doet er vrij lang mee, je hoeft maar een theelepeltje over haar eten te doen.
De gel wordt niet opgenomen vanuit de darm. Door de struktuur wordt vocht aangetrokken en vastgehouden in de spijsbrok. De slijmerige bestanddelen maken de spijsbrok glad. Door de vulling van het maagdarmkanaal wordt de beweeglijkheid van de darm gestimuleerd. Het werkt ook goed bij obstipatieklachten èn bij diarree. De diarree wordt een beetje ingepakt en vaster van vorm." Ze heeft het bij dierenkliniek De Beente in Maastricht gekregen, maar misschien is het ook elders verkrijgbaar. Via google is meer info te vinden, schrijft ze nog.

Is allemaal voor deze verstopping van Ox misschien aan de late kant, maar als hij vaker last heeft, helpt het wellicht?

Succes ermee!
Door Jane Doe
#1347127
Anne in Spanje schreef: Het poeder heet Iso-gel (ispaghula) en schijnt zo'n 17 € te kosten. De betreffende boxereigenaresse zweert erbij, haar hond eet zelfs complete ritssluitingen... Ze schrijft o.a.: "Je doet er vrij lang mee, je hoeft maar een theelepeltje over haar eten te doen.
De gel wordt niet opgenomen vanuit de darm. Door de struktuur wordt vocht aangetrokken en vastgehouden in de spijsbrok. De slijmerige bestanddelen maken de spijsbrok glad. Door de vulling van het maagdarmkanaal wordt de beweeglijkheid van de darm gestimuleerd. Het werkt ook goed bij obstipatieklachten èn bij diarree. De diarree wordt een beetje ingepakt en vaster van vorm." Ze heeft het bij dierenkliniek De Beente in Maastricht gekregen, maar misschien is het ook elders verkrijgbaar. Via google is meer info te vinden, schrijft ze nog.

Is allemaal voor deze verstopping van Ox misschien aan de late kant, maar als hij vaker last heeft, helpt het wellicht?

Succes ermee!
Heel erg bedankt voor je antwoord!
Maar weet niet of dat nog helpt

Dan morgen maar weer een heel eind met hem lopen, hopen dat hij het los loopt..
Hij poept wel vaker een dag niet, dus dat maakt niet zoveel uit..
Door - pien -
#1347133
heeft je hond alleen kipkarkas op? misschien was het een beetje kaal, wat vlees of orgaan erbij voorkomt evt. verstopping
Door rheawithpixels
#1347135
Mijn collega heeft ooit ontbijtkoek aan zijn hond gegeven toen die iets had doorgeslikt wat niet fijn voor zijn darmpjes was. Ontbijtkoek schijnt niet verteerd te worden door honden en het dan te omsluiten. (zei zijn dierenarts). Ik heb het zelf gelukkig nooit hoeven uit te proberen...
Door Jane Doe
#1347166
pienkeestip schreef: heeft je hond alleen kipkarkas op? misschien was het een beetje kaal, wat vlees of orgaan erbij voorkomt evt. verstopping
Nee ook spiervlees, maar daar lijkt me geen verstopping van komen  ;)
Door Jane Doe
#1347169
rheawithpixels schreef: Mijn collega heeft ooit ontbijtkoek aan zijn hond gegeven toen die iets had doorgeslikt wat niet fijn voor zijn darmpjes was. Ontbijtkoek schijnt niet verteerd te worden door honden en het dan te omsluiten. (zei zijn dierenarts). Ik heb het zelf gelukkig nooit hoeven uit te proberen...
Ja maar weet niet of dat nog helpt als het al zo ver in het darm kanaal zit, want hij heeft persdrang, dus het zit volgens mij al te ver daarvoor
Gebruikersavatar
Door Dian
#1347170
zou iets van olijfolie ofzo niet kunnen helpen???

sterkte, hopelijk komt het er snel weer uit :-*
Door Jane Doe
#1347383
:D Ox heeft vanochtend gepoept..  ;D

Was met wat moeite, grote droge keutel zat ervoor, leek wel dwars te liggen zelfs  :-X
Maar toen die eruit was, was het helemaal weer goed  ;D
Door tieneke
#1347503
Jane Doe schreef: :D Ox heeft vanochtend gepoept..  ;D

Was met wat moeite, grote droge keutel zat ervoor, leek wel dwars te liggen zelfs  :-X
Maar toen die eruit was, was het helemaal weer goed  ;D
Wat een opluchting  :D
Door Anne in Zweden
#1347584
Ah, gelukkig maar! En inderdaad, wat kun je je dan verheugen over een keutel, hè?! Ik weet nog dat ik de eerste barfdagen trots grijnzend Max' drolletjes uit elkaar peuterde met een takje, om te checken of er niet te veel botrestjes in zaten. Als je weet dat Max' ontlasting voorheen altijd wat dun was, en veel, en afgrijselijk stonk, en dat ik nu zijn keutels niet eens kan vínden als hij ze in het hoge gras legt omdat er geen geur is om op af te gaan... Heerlijk, dat barfen!

Blij te lezen dat Ox weer in orde is!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door