Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door poesiemauw
#150100
is dit normaal?het ruikt echt heel sterk en is bruin van kleur.
ik gebruik vlees wat je gewoon in de supermarkt kan kopen,maak het klaar,(mengen met ander vlees enzo) en vries t in.soms als ik bevroren vlees koop (een bonk kippenvleugels bijv) dan laat ik dat eerst half ontdooien zodat ik t fijn kan malen (anders eten mn katten t niet)
en daarna meng ik t met t andere (verse) vlees en dat vries ik dan in.....ik ga soms echt bijna van mn stokkie van de lucht,vooral sochtends vroeg.
Door Ollie
#150114
Ja erg vreemd, naar mijn idee hoort het vlees niet te stinken als je het ontdooit hebt! Geitenvlees stinkt trouwens wel! :-X
Door laura
#150115
als ik een runderknie uit de vriezer haal vind ik dit eigenlijk ook altijd wel stinken.... Terwijl lappen vlees niet stinken....
Ach beesten kunnen denk ik wel meer hebben als wij ;D
Door poesiemauw
#150116
het kan niet verrot zijn ofo,ik koop t,maak klaar en vries t meteen in,dust is hartstikke vers!!kan het komen door de dingendie ik eraan toegevoegd heb (visolie,yoghurt,ei)?
Laatst gewijzigd door poesiemauw op vr 20 aug 2004, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#150118
poesiemauw schreef: het kan niet verrot zijn ofo,ik koop t,maak klaar en vries t meteen in,dust is hartstikke vers!!kan het komen door de dingendie ik eraan toegevoegd heb (visolie,yoghurt,ei)?
Dat is dan ook geen "vlees" meer, maar meer een compleet mengsel die inderdaad behoorlijk kan ruiken als ik zie wat je er zoal doormengd hebt. Dat het niet meer naar vlees ruikt lijkt me dan ook logisch.
Laatst gewijzigd door Angelique op vr 20 aug 2004, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#150122
poesiemauw schreef: het kan niet verrot zijn ofo,ik koop t,maak klaar en vries t meteen in,dust is hartstikke vers!!kan het komen door de dingendie ik eraan toegevoegd heb (visolie,yoghurt,ei)?
Aha ja mischien dat het idd komt door wat je er aan toevoegd!
Door poesiemauw
#150129
dus ik kan dit alles er beter pas aan toevoegen na het ontdooien?dus vlak voor ik ze voer?zou het dan niet zo stinken?
Gebruikersavatar
Door Binno
#150131
Ik denk trouwens dat het niet goed is om vlees dat al een keer bevroren geweest is, opnieuw in te vriezen... ivm bacteriën die zich op deze manier zouden vermenigvuldigen. ??? Misschien heeft een hond of kat daar niet zo'n last van maar voor mensen is het in elk geval niet goed.
Vlees dat echter nog nooit ingevroren werd bewerken en terug invriezen lijkt me echter geen probleem. Maar misschien ligt het idd. wel aan wat je allemaal toevoegt en terug invriest?
Wij maken hier nooit mengseltjes, er gaat al wel eens een eitje ofzo over het vlees, maar het wordt dan nooit terug ingevroren.
Hebben ook nog nooit gehad dat het verkleurd was of erg raar ging ruiken.. :-\
Door Ollie
#150134
poesiemauw schreef: dus ik kan dit alles er beter pas aan toevoegen na het ontdooien?dus vlak voor ik ze voer?zou het dan niet zo stinken?
Ik voeg dingen zoals ei en knoflook pas toe als ik het ze voor ga zetten!
Door Janet
#150455
Binno schreef: Ik denk trouwens dat het niet goed is om vlees dat al een keer bevroren geweest is, opnieuw in te vriezen... ivm bacteriën die zich op deze manier zouden vermenigvuldigen. ??? Misschien heeft een hond of kat daar niet zo'n last van maar voor mensen is het in elk geval niet goed.
Voor honden maakt het niet uit, anders zouden ze niet zo heerlijk van bestorven vlees liggen smikkelen. Dat maakt het doorgaans wat beter verteerbaar ;D. Hoe het met katten zit, weet ik eigenlijk niet ???
Binno schreef: Vlees dat echter nog nooit ingevroren werd bewerken en terug invriezen lijkt me echter geen probleem. Maar misschien ligt het idd. wel aan wat je allemaal toevoegt en terug invriest?
Als je alleen maar vlees met elkaar mengt, zou het geen probleem moeten zijn. Vlees, groentenmix e.d. pas na het ontdooien voor gebruik door elkaar mixen.
Binno schreef:Wij maken hier nooit mengseltjes, er gaat al wel eens een eitje ofzo over het vlees, maar het wordt dan nooit terug ingevroren.
Hebben ook nog nooit gehad dat het verkleurd was of erg raar ging ruiken.. :-\
Ik dacht dat veel mensen er de voorkeur aan gaven om maar 1 soort vlees per maaltijd te geven. Maar goed, ik weet ook niet of het echt kwaad kan om mixen te geven.

Waar ik ook aan zat te denken: vlees dat veel bloed bevat, oxydeert snel. Het bloed wordt bruin en begint sterk te ruiken, zonder dat het echt bedorven is. Is dat niet misschien de geur die je ruikt?
Door tieneke
#150503
poesiemauw schreef: is dit normaal?het ruikt echt heel sterk en is bruin van kleur.
ik gebruik vlees wat je gewoon in de supermarkt kan kopen,maak het klaar,(mengen met ander vlees enzo) en vries t in.soms als ik bevroren vlees koop (een bonk kippenvleugels bijv) dan laat ik dat eerst half ontdooien zodat ik t fijn kan malen (anders eten mn katten t niet)
en daarna meng ik t met t andere (verse) vlees en dat vries ik dan in.....ik ga soms echt bijna van mn stokkie van de lucht,vooral sochtends vroeg.
Heb je dit vlees soms bij de C1000 gekocht?
Ik heb de laatste keren dat ik er vlees kocht bij het ontdooien een half verrotte lucht geroken!
De pups gingen hierna ook gigantisch aan de schijt(2 kippenvleugels per pup gegeven)
Hierna goed opgelet en meerdere keren half bevroren vlees in het schap zien liggen terwijl dit vers moet zijn.
Het vlees wordt dus waarschijnlijk na een paar dagen opnieuw ingevroren ???
Door Lizzy
#150584
Katten lusten geen bedorven vlees (echt bedorven he). Ruikt het vlees zoetig? Of echt muf/goor? Ik vind trouwens ook dat je voor katten beter niet vlees eerst kunt invriezen -> deels ontdooien -> malen -> invriezen. Ik denk dat je het eerst moet malen en dan direct moet invriezen.

Als het goed is moet je yoghurt en ei goed in kunnen vriezen. Ik weet alleen niet of het de combinatie is die gaat stinken...?
Door Indy
#150765
Heb je dit vlees soms bij de C1000 gekocht?
Ik heb de laatste keren dat ik er vlees kocht bij het ontdooien een half verrotte lucht geroken!
De pups gingen hierna ook gigantisch aan de schijt(2 kippenvleugels per pup gegeven)
Hierna goed opgelet en meerdere keren half bevroren vlees in het schap zien liggen terwijl dit vers moet zijn.
Het vlees wordt dus waarschijnlijk na een paar dagen opnieuw ingevroren ???
Goh zijn dus meer mensen die dit bij C1000 hebben gehad... >:(

Ik heb het al 2 keer met gehakt gehad;
1 keer ging ze aan de diarree na het eten van gehakt wat hier uit de vriezer kwam, maar waar ik niks aan geroken heb en wist toen dus nog niet dat het van de gehakt kwam...tot ze nog een keer gehakt kreeg uit datzelfde pak.....

En een andere keer maakte ik, dat ik ermee thuiskwam de verpakking open om het in porties te gaan verdelen :-X :-X wat een geur zeg, dat is dus ook meteen in de vuilniszak verdwenen

Gehakt van de C1000 komt er hier dus niet meer in
Met vleugels heb ik het nog niet meegemaakt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door