Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door rheawithpixels
#1343091
Geef niet hoor. Maar we hebben veel problemen ondervonden met haar toen ze jong was (al vanuit de fokker) en daardoor heeft ze een hele slechte basis als het gaat om voeding. Nu eet ze heel goed gelukkig, alleen echt botten eten wil ze niet. We geven om het allemaal compeet te houden dus nog steeds eierschaal, want 200 gram kippennekken per dag lijkt me te weinig calcium. Als het gaat om soorten vlees eet ze wel echt alles. Alleen die basis die ze mist krijgen we helaas nooit meer ingehaald. En daardoor loopt ze ook wat achter qua ontwikkeling. Maar op de langere termijn hopen we dat ze het beter doet dan haar broketende familie-leden ;-)
Door Benjy en Misty
#1343103
202Spots schreef: Ik was de eierenschalen met heet water en laat ze gewoon op de aanrecht drogen, dan fijn malen en klaar. ;)
Waarom moet je de eierschalen wassen? Wanneer er een eitje gebakken wordt gewaar ik de schaal ook voor de honden en geef ik de eierschalen ongewassen. Kan dit kwaad?
Door 202Spots
#1343383
Eddy en Benjy schreef: Waarom moet je de eierschalen wassen? Wanneer er een eitje gebakken wordt gewaar ik de schaal ook voor de honden en geef ik de eierschalen ongewassen. Kan dit kwaad?
Ik weet niet hoe 't in Holland is... maar hier worden de eieren met iets waar ik de naam niet zo gauw van weet bespoten,
(iets van soort parafine geloof ik) 'n heeeeeeel dun laagje op de buitenkant van de eierenschaal zorgd ervoor dat de eieren langer goed blijven.
Wanneer je verse eieren hebt of ei van je eigen kippen hebt dan hoef je daar niet over in te zitten.
Maar ik zou evengoed de schalen omspoelen om de eiwit uit de schaal te wassen,wanneer je 'n stelletje ongewassen eierenschalen op je aanrecht hebt vind ik 't niet zo fris, an vooral met warm weer heb je ook kans dat de bacterieen in de nog natte eiwit gaat zitten, dus ik was ze gewoon onder heet water totdat ik geen glibber meer in de binnenkant voel, en 't laagje op de buitenkant is er gelijk al af.
Wanneer je ei van eigen kip hebt en er zou kippen poep op de schaal zitten, dan neem ik aan dat je dat er ook van af wast  ;)
Door Benjy en Misty
#1343907
202Spots schreef: Ik weet niet hoe 't in Holland is... maar hier worden de eieren met iets waar ik de naam niet zo gauw van weet bespoten,
(iets van soort parafine geloof ik) 'n heeeeeeel dun laagje op de buitenkant van de eierenschaal zorgd ervoor dat de eieren langer goed blijven.
Wanneer je verse eieren hebt of ei van je eigen kippen hebt dan hoef je daar niet over in te zitten.
Maar ik zou evengoed de schalen omspoelen om de eiwit uit de schaal te wassen,wanneer je 'n stelletje ongewassen eierenschalen op je aanrecht hebt vind ik 't niet zo fris, an vooral met warm weer heb je ook kans dat de bacterieen in de nog natte eiwit gaat zitten, dus ik was ze gewoon onder heet water totdat ik geen glibber meer in de binnenkant voel, en 't laagje op de buitenkant is er gelijk al af.
Wanneer je ei van eigen kip hebt en er zou kippen poep op de schaal zitten, dan neem ik aan dat je dat er ook van af wast  ;)
Ik had er geen idee van dat eieren bespoten zijn! Bij ons wordt er bij het avondeten wel eens een eitje gebakken en dan gaat de schil meteen in de bakken van de honden. Voortaan toch maar even wassen dus! En ja, die poep die haal ik er gelijk van af!!! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door