Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xanadu
#1338104
Hallo allemaal... wij zijn twee golden retriever halfzusjes die sinds kort aan het vers vlees (combinatie van KVV (Haaks Barf) en BARF) gezet zijn. En dat nemen we onze baasjes absoluut niet kwalijk ;) . We zijn met 4 respectievelijk 2 1/2 jaar vanuit de fokker naar ons nieuwe thuis verhuisd en hebben tot voor kort al heel wat brokkenmerken geprobeerd. Dan ging het weer even goed met onze darmpjes, maar dan toch weer aan de dunne. Met het vers vlees gaat het stukken beter, nog wel eens een incidentje, maar we herstellen weer snel. Vrouwtje zoekt nog wel naar een alternatief voor als we op vakantie gaan. Renske Vers is ze niet laaiend enthousiast over. Nu, op advies, maar een zak Biofood Diner gekocht... schijnt goed te zijn voor hondjes, zoals wij, met 'hypersensibele' darmen. Iemand ervaring? Leuk kennis te maken met de andere wolfjes hier op het forum en wij zien uit naar onze penslap van vanavond... wel in kleine stukken geknipt want anders schrokken we een hele lap in één keer naar binnen. Anti-schrok-tips zijn welkom!
Dikke knuffel van de golden girls van 't Uilennest.
Laatst gewijzigd door Xanadu op ma 17 aug 2009, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#1338301
Welkom!

Voor de vakantie: probeer eens of je honden kip lusten en willen eten, gewoon met bot en al.
Kip is gevogelte en heeft holle botjes, dat zijn prima beginnersbotten.
Grote voordeel is dat je in iedere supermarkt kip kunt kopen en je honden kunnen het prima redden als ze een of twee weken alleen maar kip eten.
Voor de eerste dagen kan je dan gewoon kvv meenemen.
Door Xada
#1338367
Welkom hier op dit forum.
Fijn dat jullie ook geen brokkenrotzooi meer hoeven te eten. En zou je naar hier komen op vakantie, dan mag je gewoon mee met je baasjes en ook vers vlees blijven eten. Helaas hebben we hier geen pens, maar wel een hele hoop andere lekkere dingen.
Kijk voor vakantie maar eens op: www.vakantie-in-portugal.com
Door Roef & Hidde
#1338540
welkom hier :)

lekker he vers vlees,ook in de vakantie hoef je inprincipe niet zonder te zitten.roef barft nog niet zo heel erg lang(3 maanden) en daarvoor ook alleen kvv.deze vakantie heeft hij gewoon door gebarft,wij gingen naar frankrijk en daar ligt genoeg lekkers in de supermarkt.ook ik dacht dat we brokken mee moesten nemen,maar als je even vakantie en barf in de zoekfunctie zet zie je dat het in de meeste landen geen probleem is om je hond vers te voeren in je vakantie land(ik geloof dat er zelfs hele barflijsten in de bieb staan hiervan een aantal landen,ook met wat kvv)
Door wendy71
#1339082
'Welkom!
Voor wat betreft schrokken zou je de penslap even vast kunnen houden. 8), of anders wat kleiner snijden.
Maar dat had je zelf ook al bedacht, haha.
Door Xanadu
#1339130
Dankjewel voor alle tips! Enne Wendy... een penslap even vasthouden... heb ik inderdaad geprobeerd, maar geloof dat mijn handen dan niet veilig zijn... zelfs niet met washandjes eromheen  ;). Heb het idee dat mijn wolfjes hierdoor nog gretiger worden. Misschien moet ik een hele lap met een campingharing in het gras vastzetten, dan moeten de dames wel trekken en scheuren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door