Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1324212
Ik ben vanmorgen in de viswinkel voor zalmkoppen en iets wat daarop lijkt.
Komt ze terug met een tas vol, ik naar huis is dacht heb voorlopig genoeg, wat ik thuis aantrof ik schrok er een beetje van het leken wel haaienkoppen zo groot ze wogen ruim 3 pond.
Brede bek en een sliertje onder hun kin wat is dat voor vis.
Ik kan ze ook niet doorhalen heb daar niet genoeg materiaal voor dit weegt echt te veel voor een maaltijd voor Beau.
Wie kan mij raad geven.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1324220
Ja , dat zullen kabeljauwkoppen zijn  ;D.
Ik krijg ook vaak van die knapen mee  die ruim 1 kilo tot zelfs wel bijna 2 kilo wegen :o
Als je een bijltje hebt of misschien even je buurman en geeft die kop een mep ermee, dan is ie makkelijker te hanteren in het begin voor je hond.
Dexter , onze golden retriever geef ik ook wel eens zo'n mega kop en dan in het begin weet hij niet goed waar te beginnen ,maar kijk ik een half uurtje later  is hij zo'n best bezig zo'n kop een koppie kleiner te maken.
Een leuke bezigheid voor je hond ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1324243
Kabeljauwkoppen van dit formaat zijn knoerhard en afgezien dat ze die dingen hier niet te knagen vinden zou ik die dus zowieso niet geven :-\

De zalmkoppen gaan hier in stukken door middel van een flink mes en een bijl
Door deja
#1324271
Ik heb ze door midden mijn keuken was net een slachthuis alles uit de kast getrokken.
Nou de vraag of hij het wil hebben, had die kop op een gegeven moment  zo vast en knipte ergens in en voelde zijn tanden gadver.
Moet dit nu ook 14 dagen in de vriezer, want als ze het niet lusten neemt dit onnodig veel plek in en kan ik ze natuurlijk uiteindelijk nog weg kiepen.
Je moet er wel wat voor over hebben  hoor!
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1324310
Hier gaat gewoon standaard alle vis voor minimaal 2 weken de vriezer in.
Wat hardheid betrefd van kabeljauwkoppen, Dexter laat het hele harde gedeelte altijd liggen.
De cavaliertjes hier krijgen geen kabeljauwkop omdat ze dat idd niet weg krijgen, stukjes karkas gaat wel weer goed.
Dexter is dan wel een hele goede kauwer.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1325241
Hier eten ze echt geen kabeljauw, ze gaan er lekker in liggen rollen  :-X
Maar hoor van meer mensen dat ze te hard zijn voor je hond die grote koppen en best scherpe stukken aan kunnen zitten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door