Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wenche
#1321732
Wat is de houdbaarheid van groentemix in de koelkast?
Ik las al ergens dat je 2-3 maanden kunt bewaren in de vriezer.. MAar hoe zit dit met bewaren in de koelkast?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1321751
wenche schreef: OK, dan zou ik dus voor een week groentemix kunnen maken en dan voor 3/4 dagen invriezen en de rest in de koeling bewaren...
Ja kan, zo zou ik het dan ook doen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1321770
*Natasja* schreef: Ik maak altijd groentemix voor 3 à 4 weken en doe het per portie voor 2 dagen in een bakje in de vriezer.
zo doe ik het ook ;)
Door Cathelijn
#1321863
Eveline68 schreef: die groente mixen zijn dat rauwe groente of zijn dat groente die je kookt voor je het aan de hond/kat geeft, ben nog een leek. ???
Bij voorkeur rauwe groentes die je tot een soort puree hebt gemaakt.
Door Mevroi Kruim
#1321866
Barfers doen het rauw  :D

Groentes geven we zoveel mogelijk rauw maar wel heel fijn gepureerd. Plantencellen hebben dikke sterke wanden en honden kunnen die niet verteren itt echte planteneters, daarom maken we die wanden zoveel mogelijk stuk door fijn pureren. Met koken maak je de wanden ook stuk, daarom koken we voor onszelf, en da's ook niet slecht. Maar veel nuttige enzymen en vitamines kunnen slecht tegen hoge temperaturen dus zoveel mogelijk rauw voeren zorgt voor zoveel mogelijk nuttige voedingsstoffen.
Door Eveline68
#1321901
aaaah  :D dank jullie weer wat geleerd, dus rauwe groente die goed gepureerd zijn. had ergens al een lijst voor bij zien komen tijdens het door spitten van het forum. ;D
Door Borke
#1321936
Eveline68 schreef: aaaah  :D dank jullie weer wat geleerd, dus rauwe groente die goed gepureerd zijn. had ergens al een lijst voor bij zien komen tijdens het door spitten van het forum. ;D
Die staat in de bibliotheek  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door