Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annetenmick
#1318594
Sinds Mick terug is uit pension toen wij op vakantie waren eet hij erg selectief en moet hij dus verschillende botten niet meer hebben.
Ook duurt het heel lang voordat hij gaat eten. Normaal stalde hij z'n eten wel uit maar ging het wel direct opeten.
Nu stalt hij alles uit (behalve gemalen vlees of kvv) en gaat op een afstandje van z'n eten liggen waken erover.
Als ik dan achter kom (hij eet buiten) loopt hij onzeker naar me of hij wil zeggen "niet eraan zitten hoor het is van mij". Hij toont totaal geen dominantie, eerder onzeker.
Als hij dan een half uur later gaat eten dan eet hij wel rustig. Hij schrokt nooit.
We laten hem altijd in rust eten, pakken nooit iets af.

We hebben nu wel een kenneltje gebouwd. Dit wilden we toch al doen met evt. vriendjes die dan komen spelen. maar nu krijgt hij sinds vanochtend ook z'n eten erin.
Met het grote voordeel dat hij het niet meer kan BEGRAVEN. Dit is zo vies, zit hij helemaal onder, tuin overhoop. Dus ja dat is opgelost.

Ik heb zelf al zitten denken dat hij liever voor z'n gemak is. In het pension kreeg hij 1 1/2 week kvv. Hij eet dit thuis ook altijd als eerste op. Onbekend voedsel eet hij zowiezo niet op.

Iemand idee wat dit voor gedrag is? Hij krijgt absoluut niet teveel voeding. Er zouden best een paar kilootjes aan mogen.
Door Peter79
#1318610
Kennis van zaken heb ik niet, maar wel ervaring met zo'n situatie.

Onze hond is absoluut geen gram te zwaar en mag in mijn optiek ook wel iets zwaarder.
Als we haar iets meer geven dan gaat ze precies hetzelfde gedrag vertonen als jullie hond.
Heel selectief eten, alleen wat ze heel lekker vind en lang wachten voordat ze begint te eten.
Geven we haar iets minder, dan eet ze alles direct en met smaak.
Afvallen doet ze dan niet.
Door annetenmick
#1318622
Ik ga hem zeker niet meer eten geven want dat moet hij gewoon niet en ziet hij het mss ook neit zitten om het op te krijgen ?
We gaan het gewoon aanzien en hem geen lamsbouten, wild vlees, runderstrot meer geven. Het liefst zou hij hele dagen kipkarkas eten ::).
Door pallas
#1318668
Al eens geprobeerd om hem eens een hele kleine maaltijd te geven en hem daarvoor te belonen? (met bijv een kipkarkas?)
Niet téveel nadruk erop leggen , maar sommige honden hebben wel eens wat aanmoediging/ ondersteuning nodig.

Verder lijkt het mij ook niet onlogisch om evt medische probleempjes van te voren uit te sluiten (bezoekje d.a.)
Door spickenstef
#1318671
spickel heeft hier ook altijd zo een gedrag vertoond en nu ik minder geef eet ze alles netjes op zelfs haar groenten gaan er nu helemaal aan op
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door