Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1310286
Zoals jullie wellicht al elders gelezen hebben zit mijn Danny op een eliminatiedieet.

Het is nu bijna 2 weken verder. Hij krijgt paardenvlees van Herby en ik heb wat gedroogde vleesjes en long voor beloningen.

Ik vind het een drama!  :'( :'(

Hij poept eenmaal per dag (dat was altijd 2 of 3x) en dat is heel dun en pikzwart. Zijn hele kont zit elke keer onder  :-\. Hij heeft ook enorm last van winderigheid  :-X. Meestal 's avonds en 's nachts..

Kan ik hier niks aan doen? Zou het helpen als ik calcium-magnesiumcomplex van de Groene Os bij zou geven? Of moet ik het koken  :-X. Ik verzin maar wat..
Laatst gewijzigd door bloemetje op ma 20 jul 2009, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#1310289
Dat is het nadeel van een eliminatie dieet van alleen vlees...... Ik zou dus zelf niet voor paardenvlees hebben gekozen. Ik zou zelf voor een diersoort hebben gekozen dat de hond nog niet eerder gegeten heeft waarvan je ook de botten kunt geven. Dus bijv. konijn of kwartel of eend. Ik ken je voorgeschiedenis niet hoor, dus misschien is er een goede reden geweest dat jou paardenvlees is geadviseerd. Maar ja, of je calcium/magnesium van de groene os kunt toevoegen: dat durf ik niet te zeggen.
#1310297
Dank je wel Lizzy
Hier is mijn topic  http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 691.0.html
Ik mag calcium/magnesium bijvoeren van mijn da als ik dat wil. Ik had dat al overlegt maar nog niet gegeven.

Eend had Danny al regelmatig gegeten (cb). Botwerk was hij nog niet goed genoeg gewent (kippennekken gingen net pas goed zeg maar) en manlief wilde dat niet zo graag. Dus konijn en kwartel vielen al af. Dan heb je nog struisvogel, wat ik dus bereduur vond of paard. Dus heb ik voor het laatste gekozen.

De haaksbarf is hier in de buurt niet te koop May Linn. Ik had daar ook naar gekeken..
#1310308
Ik zie er helemaal niets over staan op hun site Helma! http://www.diervoeding.com/index.php?load=2
Weet je het heel zeker? Dan zou ik het kunnen afwisselen ofzo.. Want ik heb natuurlijk een vriezer vol met paardenvlees nu  :-X.
Ik heb ze een mail gestuurd nu. Dus we wachten het wel af.

Maar liever zou ik het zo oplossen dat mijn vriezer er leger van word ipv voller natuurlijk  :biggrin2: :P
Laatst gewijzigd door bloemetje op do 16 jul 2009, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#1311004
bloemetje schreef: Maar, zou dat helpen.. Het zou natuurlijk gezonder zijn. Maar zou het iets minder worden?
Die kans is zeker aanwezig.
Maar, als het niet werkt, ik zou wat anders dan paard proberen. Ben er niet weg van. Ik heb namelijk het idee dat vrij veel honden niet zo heel goed tegen paardenvlees kunnen. Zou dat voor jouw hond ook gelden, schiet je dus weinig op met dit hele dieet....
#1311089
bloemetje schreef: Dank je wel Lizzy
Hier is mijn topic  http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 691.0.html
Ik mag calcium/magnesium bijvoeren van mijn da als ik dat wil. Ik had dat al overlegt maar nog niet gegeven.

Eend had Danny al regelmatig gegeten (cb). Botwerk was hij nog niet goed genoeg gewent (kippennekken gingen net pas goed zeg maar) en manlief wilde dat niet zo graag. Dus konijn en kwartel vielen al af. Dan heb je nog struisvogel, wat ik dus bereduur vond of paard. Dus heb ik voor het laatste gekozen.

De haaksbarf is hier in de buurt niet te koop May Linn. Ik had daar ook naar gekeken..
Wat krijgt je hond nu precies van het paard? Alleen spiervlees, of ook orgaan. En krijgt hij verder nog iets naast het paardenvlees?

Persoonlijk zou ik niet kiezen voor Haaksbarf paard of Smuldier paard. Dat heeft vooral te maken met onduidelijkheid (bij mij) over de samenstelling: ik weet niet van welk dier het vleesbot in deze kvv is (het zou mij verbazen als dat van paard afkomstig is) en ik weet niet welke koolhydraatbron gebruikt is. En als ik iets niet weet dan begin ik er niet aan.

Ik geloof dat ik in jouw situatie opnieuw zou beginnen met een eliminatie dieet en dan zou kiezen voor konijn. De onderdelen van een konijn zijn makkelijk te vinden, goed te verteren ook voor een beginnende barfhond en dan kun je alles geven (ook vleesbot) wat je hond nodig heeft. Via Arjan kun je bijvoorbeeld prachtige, dikbevleesde konijnenboutjes en ook hele mooie konijnenniertjes krijgen. Hij kan eventueel ook konijnenlevertjes voor je bestellen.
Het paardenvlees dat je nu in voorraad hebt komt op een later moment wel op en anders zijn er altijd wel liefhebbers te vinden die wat van je willen overnemen.
#1311220
bloemetje schreef: Danny krijgt alleen spiervlees.

Konijn met bot is geen optie zoals eerder vermeld  :-\. Ik heb smuldier een mailtje gestuurd met de vraag over de samenstelling maar ze zijn op vakantie..
Ik las inderdaad in je eerdere bericht dat konijn met bot voor jou afvalt. Ik begreep echter dat je dat laat afvallen omdat je hondje alleen nog maar beginnersbotjes (kippennekjes) is gewend. Als dat de reden is waarom je konijn laat afvallen, dan kan ik je geruststellen. Ook de botjes van konijn zijn redelijk zacht en goed verteerbaar. Daarom is ook voor een betrekkelijke beginnershond konijn nog goed te doen. In geval van twijfel kun je zelfs kiezen voor een gemalen (KVV) variant die echt alleen konijn bevat, zoals Haaksbarf konijn en All Animal. Dan heb je niet alleen spiervlees, maar ook orgaan en ook vleesbot. Persoonlijk vind ik, zelfs voor een eliminatiedieet, het voeren van enkel en alleen spiervlees toch wel erg karig.
Laatst gewijzigd door Antonia op vr 17 jul 2009, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door