Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#1305273
Mevroi Kruim schreef: Hoe grotere lappen hoe meer ze moeten kauwen en knagen, en dus hoe beter voor het gebit en de spieren. Kleine stukjes gaan idd zo naar binnen maar van die hele grote lappen moeten ze wel kauwen.

En die kleine lams- en geitenstrotjes zijn volgens mij een stuk makkelijker weg te krijgen dan runderstrotten van een kilo 't stuk.
Superkoeien  :o 
Door pieterendiaan
#1305790
Mevroi Kruim schreef: Hoe grotere lappen hoe meer ze moeten kauwen en knagen, en dus hoe beter voor het gebit en de spieren. Kleine stukjes gaan idd zo naar binnen maar van die hele grote lappen moeten ze wel kauwen.
verteerd het wel gewoon als hij toch die grote lappen naar binnen schokt? net als die eendennekken schokt hij ook zo heel naar binnen, na drie keer kauwen, is dat een probleem of doen alle honden dat?
Door Ziviaantje
#1306475
Mevroi Kruim schreef: En die kleine lams- en geitenstrotjes zijn volgens mij een stuk makkelijker weg te krijgen dan runderstrotten van een kilo 't stuk.
Ik hak ze meestal in tweeën als het lukt ( soms gaat het niet ), want ze zijn idd erg groot  :) Ik zal eens geitenstrotjes gaan proberen, misschien eens met iemand meebestellen die naar de IC gaat, maar mijn vriezertje is nu vol  ;)
Door pieterendiaan
#1306659
gelukkig dat het wel verteerd :) goede tip van in tweeën hakken, kan ik ook eens proberen. al hoewel hij de botjes wel breekt met zijn tanden maar het nekje niet in tweeën scheurt...
aussie schreef: misschien eens met iemand meebestellen die naar de IC gaat, maar mijn vriezertje is nu vol  ;)
ik heb net een paar kilo gehaald  ;D, volgende keer misschien als je vriezer leger is (en die van mij) haha
Laatst gewijzigd door pieterendiaan op zo 12 jul 2009, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pieterendiaan
#1313277
Nynke F schreef: ja hoor, ook grote lappen vlees worden goed verteerd  :) :) :) :) :)
vandaag voor het eerst zijn barfhapje, een lap spiervlees en een geitenstrot, een een beetje gesabbel eraan zijn ze rechtstreeks richting zijn maag gegaan. Kan dit kwaad? misschien morgen toch even in stukjes snijden?
Hij vindt het trouwens heerlijk, eet eerst netjes zijn groenteprut en daarna pas zijn vlees  ;D
Door pieterendiaan
#1313428
vanaalst schreef: ik zou er toch niet blij mee zijn als ze alles zo naar binnen klokken..
kan je het niet effies vasthouden zodat er wel aangeknaagt moet worden?
geprobeerd maar op de een of andere manier trekt hij het niet kapot. Dat is met de eendennekken ook zo. even 4 keer op kauwen en hap slik naar binnen. Dit gaat altijd goed, maar misschien is dat omdat hij het voorheen 1x per maand naast de kvv kreeg.
Vanavond heb ik het maar in kleine stukjes gesneden. Ik heb toch niet verkeerd begrepen dat het de bedoeling is dat ze vlees en nekken zelf in stukken moeten scheuren?
Bikkel is echt een  slurper, denk dat het door de fijne kvv komt die slurpt ie ook zo naar binnen.
Ik zal het dinsdag proberen, heb morgen spiervlees op het programma en aan het zakje te zien had ik die al klein gesneden, om de nekken vast te houden.. hopelijk blijven mijn handen eraan zitten  ;D
Gebruikersavatar
Door nova
#1313484
Ik zou het dus niet aan kleine stukken snijden, want dan slokken het echt  in een keer naar binnen.
Das de rede waarom ik geen kippenekken geef, te klein voor mn honden en ze kraken ze nog niet 1 enkele keer.
Eendenekken zijn wat groter, daar bijten ze een paar keer op.

Wil je de nekken vasthouden, trek dan een washandje  aan als handschoen, dat geeft veel meer grip op rauw vlees ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1313520
als je hond er toch op kauwt, dan valt het wel mee..
ik begreep dat alles zo naar binnen werd gewerkt..
den ene hond kauwt alles vakkundig de andere geeft 2x een knauw en slikt het door..
anders zo ik toch eens aan het grovere werk gaan beginnen..
Door pieterendiaan
#1313636
nova schreef: Wil je de nekken vasthouden, trek dan een washandje  aan als handschoen, dat geeft veel meer grip op rauw vlees ;)
dat is een goede tip! hij krakt ze dus wel die nekken stuk of 4 keer en dan hap slik weg, dat kan dus geen kwaad? Ik dacht altijd dat hij er stukken af moest trekken  ::)
vanaalst schreef: als je hond er toch op kauwt, dan valt het wel mee..
ik begreep dat alles zo naar binnen werd gewerkt..
de lappen spiervlees slurpt ie wel in 1 keer naar binnen , die ook vasthouden of maar wel in stukjes doen?
vanaalst schreef: anders zo ik toch eens aan het grovere werk gaan beginnen..
ik heb nu een menu voor 3 weken in de vriezer liggen, denk je dat ik daarna bijvoorbeeld wel aan karkassen kan denken of lamsribben?
Door pieterendiaan
#1313726
vanaalst schreef: je kan zeker wel aan karkassen beginnen!
juist met een hond die het kleine werk zo naar binnen klokt!
dan ga ik dat met mijn volgende bestelling maar eens proberen :) dank je wel!
Door Nynke
#1313773
pieterendiaan schreef: de lappen spiervlees slurpt ie wel in 1 keer naar binnen , die ook vasthouden of maar wel in stukjes doen?
ik zou ze proberen zo groot te geven dat ie wel MOET kauwen  :) :) :)    ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door