Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pieterendiaan
#1303442
vanaalst schreef: fout berichtje...
foutje bedankt ;)

Ik ga zo naar ic denk dat ik na jullie enthousiaste verhalen maar een paar kilo extra strotjes meeneem :)
JoseW schreef: Herby bezorgd gewoon in Zoetermeer hoor, kan je gerust bij hem bestellen.
super, ik wist niet dat herby ook in zoetermeer komt :) doen jullie wel eens gezamelijk inkopen vanuit zoetermeer en omstreken?
Nynke F schreef: succes morgen  :D :D :D  en doe ze de groeten maar van Nynke uit IJsselmonde  :D :D :D
Ik zal eraan proberen te denken haha ;)
Door pieterendiaan
#1303712
Nou ik ben geweest.... genoeg vlees voor de aankomende tijd, wat een geweldige slager zeg :) (manlief ging normaal altijd alleen)

Ook zo'n orgaanpakket meegenomen, haal de zak eraf en kom gelijk een geitenkop tegen iewgg  ::)
Morgen ga ik alles is stukken snijden en invriezen, en een paar kilo spiervlees drogen. ik zag dat er aan de kop van de geit (aan de onderkant) ook vlees zit, snijden jullie dit er ook af  om dit te geven? wat kan ik verder nog gebruiken van de kop, of zit ie er gewoon bij voor de sier?
de lever kon ik verder nog herkennen maar wat de rest is wat erin zit? iemand een idee?

de strotjes heb ik maar gelijk 3 kilo meegenomen, netjes gescheiden geiten en lam :) die luchtpijp zelf lijkt mij een beetje stug, snijden jullie die nog in stukken of krijgt hij die vanzelf weg?

Het is jammer dat het nog even in de vriezer moet liggen omdat we nog even moeten wachten, ik krijg er namelijk nu al zin in om het te geven :)
Door Lizzy
#1303804
Ja, leuk daar he! Het is echt een paradijsje voor ons barfers! Die kop kun je aan een hond die gevorderd is zo helemaal te eten geven :biggrin2:. Dus, hup, de vriezer in en over een tijdje opvoeren! Voor sommige honden is ie te groot om in 1 keer op te eten. Dan kun je 'm halverwege wegnemen en de dag erop weer geven. Ik zweer je, het is pret voor 10 voor de honden!
Door pieterendiaan
#1304263
Lizzy schreef: Die kop kun je aan een hond die gevorderd is zo helemaal te eten geven :biggrin2:. Dus, hup, de vriezer in en over een tijdje opvoeren! Voor sommige honden is ie te groot om in 1 keer op te eten. Dan kun je 'm halverwege wegnemen en de dag erop weer geven.
Echt waar?! ik ben echt verbaasd  :o en die tanden tong etc? eten ze dat ook gewoon op? de schedel is vrij hard als ik erop tik. ik zal m zowiezo maar even  invriezen :)
Nynke F schreef: de luchtpijp hoef je niet in stukken te knippen/snijden, die eet een hond gewoon op  :) :) :) :)
Ik ben benieuwd, die van mij moet nog wel echt goed leren kauwen, ben benieuwd hoe de luchtpijp erin gaat. tzt zal ik verslag doen hahaha ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#1304342
Ik heb ook regelmatig een kop gegeven
De tanden laten ze liggen met een stukje onderkaak eraan, maar dat is dan ook echt alles wat ik kan terugvinden van een hele kop.  En Nova heeft niet graag de tong, ik denk dat ze dat te zacht vindt en ze laat dat liggen. Voor die opruimwerkzaamheden  heb ik dan nog 2 andere honden  :biggrin2:
Door pieterendiaan
#1304486
ik ben echt verbaasd hahaha, als de eendennekken goed blijven gaan wil ik eendenkarkas erbij gaan geven (dat kan toch?) en dan naar ribben. als dat allemaal goed gaat zal ik die geitenkop tevoorschijn halen. die is toch wel even houdbaar in de vriezer?
handig 2 van die andere honden die de rest opruimen, hier zal ik als opruimer moeten fungeren haha :D
Door Nynke
#1304510
pieterendiaan schreef: ik ben echt verbaasd hahaha, als de eendennekken goed blijven gaan wil ik eendenkarkas erbij gaan geven (dat kan toch?) en dan naar ribben. als dat allemaal goed gaat zal ik die geitenkop tevoorschijn halen. die is toch wel even houdbaar in de vriezer?
handig 2 van die andere honden die de rest opruimen, hier zal ik als opruimer moeten fungeren haha :D
in de vriezer, op -18 blijven spullen maaaaandenlang goed  :) :) :) :)
Door pieterendiaan
#1304523
super!!! dan hou ik die geitenkop nog even maaaaanden in de vriezer hahaha  :D volgens mij is alles maanden houdbaar in de vriezer?
Door Nynke
#1304528
pieterendiaan schreef: super!!! dan hou ik die geitenkop nog even maaaaanden in de vriezer hahaha  :D volgens mij is alles maanden houdbaar in de vriezer?
jahoor, als de temperatuur maar laag genoeg is en de spullen zijn luchtdicht verpakt  :) :) :) :)
Door pieterendiaan
#1304615
ik doe ze altijd verdelen in diepvrieszakjes.. is vast luchtdicht genoeg haha en als het niet meer goed is ruik ik dat denk ik vanzelf wel haha ::)
Door pieterendiaan
#1304813
toch nog even een vraagje;

ik werk me nu door 5 kilo geitenvlees heen, het ergste vet haal ik eraf maar geven jullie het spiervlees is stukjes gesneden of gewoon in lappen. bikkel kauwt (nog) niet echt goed. hij slikt snel in 1 keer iets door. wat is het beste?

tnx again!! :)
Door Mevroi Kruim
#1304948
Hoe grotere lappen hoe meer ze moeten kauwen en knagen, en dus hoe beter voor het gebit en de spieren. Kleine stukjes gaan idd zo naar binnen maar van die hele grote lappen moeten ze wel kauwen.

En die kleine lams- en geitenstrotjes zijn volgens mij een stuk makkelijker weg te krijgen dan runderstrotten van een kilo 't stuk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door